23 april 2024, 13:47:22

Help! Te rustig en rare geluidjes...

Gestart door nita_forever, 21 augustus 2009, 18:51:40

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag een topic geopend onder ziekte en gewond, maar de toestand van mijn valkje is volgens mij steeds meer aan het verslechteren en ik ben erg ongerust inmiddels.
Vandaar dat ik dus hier nog een keer mijn verhaal zet, in de hoop dat iemand mij nog tips en advies kan geven...Alles is echt welkom!!!

Hallo allemaal,

Ik wil graag even jullie mening voordat ik gelijk bij een VA sta...
Mijn Chico is 1,5 week uit logeren geweest tijdens mijn vakantie. Hij is toen bij mijn vriendin geweest welke o.a. 2 geelkuif kakatoes heeft zitten achter het huis en 2 valkjes. Chico heeft zelf onder een aanbouw afdak gestaan, zonder tocht uiteraard, maar hij kon hier wel communiceren met de andere vogels.
Nu is hij weer thuis sinds woensdag avond, hij was gelijk best levendig en vooral erg knuffelig en weer lekker thuis. Alleen sinds vanmorgen is hij erg stil en veel te rustig voor zijn doen. Hij verplaatst zich niet veel door de kooi en zit stilletjes met zijn kuif plat te kijken. Als hij zich beweegt geeft hij steeds kleine kreetjes die mij door merg en been gaan, alsof het lijkt dat hij pijn heeft ofzo...Ook als ik mijn hand aanbied of hem voorzichtig pak geeft hij die kreetjes.
Ik heb hem al wat druivensuiker door zijn water gedaan, voor extra energie, maar heb hem nog niet zien eten drinken of poepen. Normaal als hij een tijdje op mijn schouder zit poept hij wel een paar keer nu helemaal niks...
Heeft iemand een idee waar hij last van kan hebben?

Ik zit ook te denken om een meisje voor hem te halen, maar ik weet niet of dit goed gaat of dat hij dan ineens niet meer tam is maar afstandelijk.

Alvast hartstikke bedankt!


Reactie van Koos:

Als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik als ik jou was, gelijk naar de DA gaan!!!!

Straks is het te laat (misschien).

Heel veel sterkte!


Nieuw bericht nu:

Koos, Bedankt voor je reactie.

Ik ben er inderdaad totaal niet gerust op. Mn mannetje zit hele tijden op 1 en dezelfde plek in zijn kooi, met af en toe een kreetje als hij zich een beetje beweegt, en hij komt bijna niet van zijn plek af. Ook heb ik hem nog niet zien eten en drinken. Hij zat vor even terug op de bodem van de kooi, en hier heb ik hem na een tijdje af gehaald, en hem weet op een stokje gezet, en daat zit hij nu weer steeds heel rustig te dutten. Maar er zit weinig leven in hoor. Hij ademt verder niet zwaar, en heeft naar ik zo kan zien ook normale ontlasting. Wel heeft hij momenteel maar een paar staartveren, en is hij wat in de rui. Hij heeft wel voldoende eivoer e.d. tot zijn beschikking maar gebruikt niks.
En dan natuurlijk mijn volgende vraag: waar haal ik op vrijdag avond zo snel nog een vogelarts vandaan? Ookal is het maar telefonisch?
Help! Als het maar weer goed gaat!

gr Annita


PS sorry dat ik alles gewoon gekopieerd en geplakt heb mijn verhaal, ik zou anders niet weten hoe ik het anders zou moeten doen...
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

mieke_06

mijn tip is:

GELIJK NAAR DE VOGELARTS GAAN!!!!


groetjes, Mieke

Kimm

hoi hoi,

ik zou nu ook gewoon alles afbellen hoor en niet wachten dit weekend. dit lijkt mij helemaal niet goed.
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Lieve mensen,

Hartelijk dank voor jullie reactie en medeleven!
Chico is nu ongeveer 6 mnd oud, en ik heb hem het laatste deel met de hand groot gebracht. De hobby kweker waar hij vandaan komt vertelde dat hij al zelfstandig kon eten, maar bleek niet zo te zijn...dus snel pap e.d. gehaald en is gelukkig goed gekomen met veel hulp van deze site! Toen ik Chico net had ging het voeden moeilijk omdat hij steeds weg vloog en  heeft mijn vriendin, welke veel ervaring heeft met kromsnavels omdat ze zelf ook kweekt, hem de vleugels geknipt. Chico zit nu tegen zijn 1e rui aan en de vleugels ontwikkelen goed, maar hij vliegt nog steeds als een baksteen...Volgens mijn vriend was hij dan ook gister morgen van het dressoir gefladderd, weer op de grond natuurlijk.
Hierna deed hij zo zielig.
Gister avond begon hij wat bij te komen en weer zachtjes te fluiten en iets beweegelijker te worden, en toen ik vanmorgen naar beneden liep floot en kwetterde hij alweer uit volle borst. Ook is hij weer lekker actief in zijn kooitje.
Nu zag ik net wel tot mijn schrik dat er tegen de muur waar hij voor staat, en aan zijn kooi spettertjes van opgedroogd bloed zitten. Dit kan niet anders dan van gisteren og vanacht zijn, maar ik kan nergens bloed bij hem ontdekken! Dus geen idee waar het vandaan komt. Het enige wat ik kan bedenken is dat het uit zijn snavel, dus binnen uit hem komt.
Ik laat hem van het weekend maar even in zijn kooi, kan hij uitrusten. Hij wekt bij mij nu iig niet meer de indrk dat hij pijn heeft of niet goed is...
Maar als nog iemand wat anders weet... is dat altijd welkom uiteraard!

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

mieke_06


Hermien

Bloed is natuurlijk nooit goed. En als je aan je valkje niets kunt ontdekken zou ik zéker even naar een va gaan. Als jij denkt dat het van binnenuit komt wilde ik daar dus niet mee wachten. Bloed dat van binnenuit komt kan op iets heel ernstigs wijzen.....

Ik schrijf dit niet om je bang te maken. Sterkte.

Dierenfreackske

Hoi, hoe is het ?? Ben je naar va geweest al ?? Wat was zijn conclusie?? Grtjs. Ann



Rianne

Het kan zijn dat hij z'n kopje te hard heeft gestoten en een hersenschudding heeft, en evt een bloeding. Ga dus naar een VA als je het niet vertrouwd.

nita_forever

Hallo allemaal, met Chico lijkt het nog steeds goed te gaan.
De dierenarts die ik gebeld heb had niet zoveel haast omdat Chicos gedrag weer normaal is. Mijn vriendin is dierenarsassistent en heeft hem wel even onderzocht, die kan ook zo niets vinden wat op ernstige dingen kan duiden.
Ik kijk het nu even aan met  hem, en hoop dat het nu hierbij blijft. ik hou hem nog even in de kooi, zodat hij nog wat kan rusten, en ik geef hem nog druivensuiker door zijn water voor extra energie als hij het nodig heeft.
Verder kan ik niet veel doen nu. Het belangrijkste vind ik dat hij absoluut niet oogt nu dat er wat aan de hand is of dat hij pijn heeft. Anders maakt het me niet uit wat het kost, maar doe ik er alles aan hem beter te maken!!!:D

Bedankt voor jullie reacties!!!
Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi annita,

fijn dat hij even onderzocht is en dat het goed lijkt te gaan :D
ik hoop dat dit zo blijft.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Hallo Allemaal!

Ik wou nog even laten weten dat het met mijn Chico weer alleen maar beter is gegaan, hij is weer helemaal de oude, en weer lekker vlot en aan het spelen.
Bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes annita

PS topic mag van mij gesloten worden:D
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kaatje

Fijn dat het beter gaat met Chico, goede berichten gelukkig  :D