5 mei 2025, 10:42:22

Valkje zal doodgaan!

Gestart door Snakevega, 14 september 2009, 19:48:28

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

ok, geef dit valkje veel meer tijd en jezelf ook. 16 dagen is nog maar kort, snap je wat ik bedoel?
geduld is een schone zaak hier. :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Snakevega

Ok, thanks for the the tips:d

Hermien

Graag sluit ik me bij de adviezen van Kimm aan. Een valkje uit een winkel is vaak ook niet door een kweker handtam gemaakt, zoals veel kwekers op deze site doen. Dan zal het tamwordingsproces wellicht wat moeizamer verlopen en meer tijd kosten. Inderdaad wordt een valkje niet tam door gewoon 'bij' je te zijn. Trainen, trainen en nog eens trainen. Probeer ook kalm te blijven, laat het niet aan je valkje merken als je ongeduldig wordt. Praat ook veel en zachtjes tegen je valkje. Je schrijft dat je alles voor hem over hebt en met déze instelling moet het je zeker wel lukken! Meid, je kúnt het!

Succes met een knuffel van mijn 'vliegtuig'

:-*  :-*  :-*  :-*

kimmie

Hoi,

Mijn eerste valkje (heb er ondertussen 4) komt ook uit een winkel...

Die was in het begin ook heel bang voor mij...
Hij had ineens de ruimte om te vliegen in zijn kooi, en er hingen leuke speeltjes...
Ook had hij ineens iemand die echt om hem gaf...

Nu zijn we al weer 3 jaar verder...

Hij is nog steeds niet tam te noemen, maar hij is ook niet bang voor me...
Als me andere valkjes bij me zitten, komt hij ook op mijn schouder met mijn haar spelen...

Als hij ergens achter vliegt of hij zit vast, mag ik hem gewoon pakken om hem te helpen...
Als hij bezig is met een nestje, wil hij wel is boos reageren...
Maar ook dan mag ik gewoon bij zijn kindjes kijken...

Ik heb hem wel aan geleerd dat als ik zeg "in de kooi" dat hij dan ook gewoon de kooi in gaat...
Want anders ben ik uren bezig om hem eindelijk te vangen...

En nu we zeg maar vriendjes zijn, fluit hij ook vreselijk mooi...
Wist daarvoor niet dat hij dat kon...

Dus met heel veel geduld, en lief praten kom je er wel...
Mijn valkje was bijna een jaar toen ik hem kocht (hij heeft gelukkig een ring om) en dat is ook gelukt...

Veel succes...!!
Groetjes Kim, Karel en Lady