5 mei 2025, 07:29:43

Probleempje: 1 man & 2 poppen

Gestart door Sanna, 6 september 2009, 16:27:56

« vorige - volgende »

Sanna

Ik begin toch wel een klein probleempje te krijgen. Mika is nu samen met Sherry het blok gaan bewonen, maar Joepie is ondertussen ook erg broeds geworden. Aangezien Joepie steeds bij het blok probeert te komen en zij dan Sherry furieus achter zich aankrijgt, had ik me zojuist bedacht dat ik Mika en Sherry toch weer samen in een broedkooi wil proberen te zetten zodat iedereen meer rust heeft. Tenslotte lijkt me dat het nest ook meer kans van slagen als Mika en Sherry niet steeds met verdedigen bezig zijn. Ik wilde dus net de broedkooi naar boven halen.... toen ik Mika bovenop Joepie zag zitten! :o En het was geen losse flodder, dit was een echt paring. Nou zit ik een beetje met m'n handen in het haar, wat moet ik nou doen?

Wat raden jullie aan? Een blok ernaast hangen zodat Joepie daar in kan gaan? Tot nu toe gaat Sherry steeds door het lint wanneer Joepie ook maar in de buurt van haar blok of de bodem van de kooi komt. Zou dat dan goed gaan?

Of zal ik toch Mika en Sherry apart zetten? Ik ben wel bang dat Joepie nu ook binnenkort eitjes wil/moet gaan leggen, ze is zo broeds als de pest. En gezien wat er net gebeurde heb je nog dikke kans dat ze bevrucht zijn ook.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Sanna

Karin

Ik zou Joepie apart zetten en als ze eitjes gaat leggen die vervangen door neppers. Je zou de echte eitjes bij het koppel kunnen leggen mits het in totaal niet te gek veel wordt. Ik heb gemerkt dat 6 echt al behoorlijk zwaar is, dus ik zou er niet meer dan 6 eitjes bij laten.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Hoi Karin,

Bedankt voor je antwoord. Ik had gisteravond ook nog even contact met Ivana, die heeft ook een keer zoiets aan de hand gehad. Op haar aanraden heb ik er vanmorgen een tweede blok aangehangen. Helaas moet ik vandaag werken, dus ik kan vanavond pas kijken hoe het gegaan is. Ik hoop dat de dames het onderling vandaag oplossen. En anders ga ik toch Mika en Sherry apart zetten. Ik vind het té zielig om Joepie helemaal alleen te zetten, dat heeft ze ook niet verdiend. Bovendien is er niks aan de hand tussen Joepie, Belle en Pino.

Maar dat overleggen van de eieren is natuurlijk dé oplossing. Stom dat ik me dat zelf nog niet bedacht heb, bedankt Karin. Joepie is dik zat, die kan best een paar weken voor niks broeden ;D. Mika en Sherry zijn helaas allebei scharminkels (hoe kíezen ze het uit??!), dus ik wil hun niet meer dan 3 à 4 bevruchte eieren geven. 4 Vind ik eigenlijk al veel.... ik kijk nog wel even. Waarschijnlijk heb ik binnenkort bevruchte eieren uit te delen ;D ;D.

Groetjes, Sanna

Sanna

Mika en Sherry zitten inmiddels apart in een broedkooi en dat gaat goed. Ze zitten veelvuldig met z'n tweeën in het blok, of er zit er 1 in en een ander voor het gat. Ook is Sherry sinds vandaag broedse poepen gaan produceren, dus ik denk dat er een ei onderweg is.

Heb ik nog een vraag aan jullie. Joepie is ook nog steeds vreselijk broeds. Is het beter om het broedblok aan de grote kooi (waar dus nu Belle, Pino en Joepie in huizen) eraf te halen zodat ik Joepie's broedse gedrag ontmoedig, of moet ik het blok eraan laten hangen om haar haar gang te laten gaan?

Groetjes, Sanna