24 april 2024, 12:04:32

Kweekkooi

Gestart door Zyra, 11 september 2009, 11:37:08

« vorige - volgende »

Zyra

Omdat ik het geen succes vindt om in de buiten voliere te kweken ben ik op zoek gegaan naar een tekening voor een broedkooi.

Nu zit ik een beetje met de maten te spelen, zit heel erg te twijfelen tussen de maten 80 of 100 cm breed (of misschien iets ertussen in)

Wat vinden jullie een geschikt formaat? helaas is 100 centimeter echt mijn max gezien de ruimte die ik hier heb.

De hoogte zat ik aan 60 cm te denken en de diepte aan 50 of 60 cm..

nu wordt het een kooi waar je het broedblok uit kan schuiven, deurtje dicht en je hebt een gewone kooi (handig voor de jonge valkjes of eventueel een kooi apart kunnen zetten voor een nieuwe vogel in quarantaine.

De voerbakjes komen in de hoek onder het eventuele broedblok. mocht er een broedblok in de kooi zitten scheelt dit een hoop rommel in het water en het is toch goed berijkbaar voor ze.

Als ik uit ga van een kooi van 80 centimeter hebben ze onderaan de kooi een ruimte van zo'n 40 centimeter hoogte over de breedte van 80 centimeter, maar waar het blok komt is het dus een hoogte van 20 centimeter maar de ruimte van 60 centimeter. Ondanks dat de hoogte vand ie 60 centimeter ruimte maar 20 centimeter is twijfel ik of dit wel voldoende zal zijn. Kwa ruimte zou het veel mooier wezen als de kooien 80 centimeter breed konden worden..

Graag jullie mening hierover.

Ook nog het "probleem" van het broedblok die ik ook zelf zal gaan maken...

De kooi wordt 50 of 60 centimeter diep, als ik de broedblok even lang zou maken is ie bijna het dubbele zo lang als een normaal broedblok. is dit veel te groot voor ze (voelen ze zich nog wel veilig) of moet ik een manier vinden om het broedblok gewoon 30 x 20 x 20 te laten zijn?

Nogmaals graag jullie mening hierover.

Groetjes Desire

Zyra

ik bedenk me net dat de broedkooi wel 60 diep moet worden ivm de verschillende voerbakjes :D