3 mei 2025, 15:52:19

hallo!

Gestart door greetjevandale, 23 augustus 2009, 09:10:01

« vorige - volgende »

greetjevandale

hallo, mijn naam is Irma schaap en ik ben de trotse mama van coco.
coco is een dame, en is dol op mijn echtgenoot.
ik mocht haar adopteren van een gezin uit Hendrik ido ambacht,en meteen klikte het al heel goed.
coco is een dametje die een duidelijke eigen wil heeft en erg graag geaaid wil worden.
nu heb ik een vraagje over gedrag wat ze op mijn man toepast:
ze gaat bovenop zijn hoofd zitten en poetst, net als haar veren waar ze knap druk mee kan zijn, zijn haarlokken een voor een...
ziet er echt heel lief uit, maar coco is mijn eerste valkje en dus weet ik niet zoveel over gedrag...
graag lees ik dus meer over dit gedrag en of er meer valkjes zijn die dit toepassen.
alvast heel hartelijk bedankt!
groetjes,
Irma en Coco

Kimm

hoi irma,

welkom hier :D  :D

mijn valkje poetst ook graag mijn haren hoor. ze spelen er dan ook een beetje mee.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hannibal

Hoi Greetje,

Ik heb een valkje die tandarts wil worden ;D, daarmee bedoel ik dat wanneer ze de kans krijgt ze mijn tanden poetst, met haar snavel, is apart!

Groetjes van Hannah en de 7 weirdos

bobbie

Hoi hoi,

veel lees- en schrijfplezier op deze leerzame site. :)

Poetsen zoals jij het beschrijft is in de vogelwereld partnergedrag.

als dit een papegaai zou zijn zou je daar op den duur problemen mee kunnen krijgen omdat ie jou zou gaan wegjagen omdat ie de keuze op je partner heeft laten vallen.
Als mijn gaaien mijn haren willen poetsen (en eten opgeven) zet ik ze gelijk weer op hun speelplek. Bij de valkjes niet, die reageren niet zo heftig als gaaien als ze je als partner zien.

groetjes, Nel :)