17 april 2024, 00:44:06

Nog steeds niet??

Gestart door ☺ Pita ☺, 4 september 2009, 15:18:05

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Ik wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen.
Dus ik zet hem maar hier neer.
Mijn valkparkietje Loeka heeft vogens mij nog steeds geen rui gehad , mijn vraag kan dit?
Want toen ik haar kreeg was ze gekortwiekt maar ze is nu ruim een jaar en heeft nog steeds haar lange pennen niet trug.
Vind het best wel zielig want ze heeft best moeite met vliegen.
Weet iemand of dit nog goed komt of ik er misschien iets aan kan doen.
Ik bedoel als ze zou ruien zouden die lange pennen er toch allang moeten zijn?

Kimm

hoi,

ik heb dit met happy gehad. was ook gekortwiekt en het duurde en duurde maar voordat die slagpennen zich gingen verwisselen.

ik ben naar de vogelarts gegaan en zij heeft happy een licht roesje gegeven en zij heeft de stompies verwijderd. hierdoor kreeg happy snel weer nieuwe pennen en hij kon weer normaal vliegen.
ga ze niet allemaal zelf eruit trekken, daarvoor is het teveel en je kan de follikel beschadigen, waardoor er nog meer problemen komen.
in principe verwisselen de slagpennen zich 2 keer per jaar.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Dank je wel Kim zou ruihulp mss ook nog een optie zijn om te proberen?

Valk1969

Zou de vogel minder daglicht geven of ander licht. Dan kunnen ze ook in de rui komen. Zo maar medicijnen geven omdat iets sneller moet ruien zou ik niet adviseren.

Wil je de valkparkiet toch sneller door een rui hebben zoals je met de slagpennen zit zou ik toch bij een vogel dierenarts langsgaan en met behulp van een roesje de pennen eruit laten trekken.
Laat dit in ieder geval door een deskundige doen!!

Gr,

Patrick

Bello

Is je valkje broeds? dan kunnen ze nl. niet in de rui komen.

Ga niet zelf de veren eruit trekken, wacht geduldig af tot ze toch in de rui gaat komen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

☺ Pita ☺

Ik zal het nog wel even aanzien.
Ze ziet er voor de rest best fit uit  :D