Dakje kamervoliere vervangen voor gaas.

Gestart door Jacky, 18 augustus 2009, 23:31:07

« vorige - volgende »

Jacky

Zoals de titel zegt, wil ik het dakje van de kamervoliere vervangen door gaas of tralies.

Als Angel en Billie komen, wil ik de ratten overgezet hebben naar een andere kooi en krijgen de valkjes de beschikking over een mooie riante kamervoliere, maar ik stoor me zo aan dat dak. Het is zo donker en groot. Daarbij kun je er geen speeltjes aan hangen.

Nou is mijn planning om gaas te halen wat ook voor de buitenvolieres wordt gebruikt. Dit tussen twee dunne latjes te maken zodat het niet uitsteekt en hier dan een paar gaatjes in. Op die manier kan ik ze met iets langere boutjes vastzetten, waar normaal de boutjes van het dakje doorgaan.
Met een scharnier tussen de twee kanten, kan ik ook nog een kant open doen, als de andere kant nog bevestigt is. Makkelijk bij speeltjes en takken verwisselen.

Heft iemand nog tips voor mij waar ik op moet letten? Moet ik letten op welk gaas ik neem? Ik wil zelf naar de plaatselijke dierenwinkel, die ook buitenvolieres maakt, om te kijken of hij nog twee afvalstukken heeft liggen. Ik heb hooguit 50 bij 60 nodig per kant.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Groetjes Jacky

Heidy

Hoi Jacky,

Ik weet precies van je bedoeld. Wij hebben een ferplastvoliere met ook zo een dakje. Wij hebben het vervangen door een voorfrontje van een broedkooi. Werkt prima. Maar gaas dat voor buitenvolieres gebruikt wordt doet het ook prima. Het zijn tenslotte maar lichte vogels.

Groetjes,

Heidy

charel

kan je misschien een foto plaatsen hoe dat eruit ziet? ik heb ook die ferplast voliere met een dakje en zou graag speeltjes aan het dak willen ophangen wat nu dus niet kan.
maar het lijkt mij geen mooi gezicht met gaas erover.
groetjes charel, kyra & chicka

Jacky

Ik wil donderdag even langs die dierenwinkel. Dan moet ik nog latjes halen en ik wil volgende week of die week erna er even mee aan de slag. Zodra ik hem klaar heb, zal ik een foto maken.

Panelen van broedkooien kan ik inderdaad ook even naar kijken.

Tja, mooi...

Ik heb zon groot wit dak erop (de kooi is lichtgroen met witte tralies.) Deze heb ik er eerder al afgehaald en er een dik stuk kartonboard opgemaakt. De ratten kunnen zelf namelijk net niet bij het dak en ik heb gelukkig geen echte knagers in de kooi. Echt mooi is dat ook niet. Daarbij hangt Lucky graag boven in de kooi en zal het straks een stuk lichter worden in de kooi zelf.

Ik zl een foto plaatsen als de kooi klaar is  ;)

Groetjes Jacky

Heidy

Hoi Jacky,

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar toen ik mijn antwoord schreef, zat ik in Italie. Heb je inmiddels al iets gemaakt?
Zo niet, wil ik wel een foto op het forum proberen te zetten.

Groetjes,

Heidy

Jacky

Hoi, sorry voor mijn late reactie  ;)

Ik he gaas kunnen halen bij de volierebouwer. Ik mocht van zijn vrouw uitzoeken wat ik wou en ik heb nu genoeg om 3 dakjes te kunnen maken  ;D

Ik heb het gaas op maat geknipt en na veel probeersels, heb ik het gaas op het frame gespannen en met plaatjes onder de boutjes, ligt het er nu erg strak op.

Ik had nog plintjes in de schuur, die ik als frame eroverheen heb gedaan, zodat je je niet bezeerd aan de scherpe kantjes.

Het zit nu nog met plakband vast, maar komende week wil ik het gaas tussen een dun latje en dat plintje spannen, zodat het een geheel wordt. Boutje erdoor en je zet hem vast.

Het ziet er wel heel mooi uit, ondanks het plakband. Verder worden de latjes nog iets geschuurd en passen ze beter in elkaar

charel

Jacky

Om het gaas op de plintjes te spannen, heb ik het gereedschap en de expertise van mijn vader nodig  ;D

Groetjes Jacky

*Manon*

Wat een mooi paleisje Jacky krijgen je valkjes... ziet er mooi uit  :D :D

Groetjes Manon

Jacky

Het is nu nog de rattenkooi. Straks staat hij klaar als Angel en Billie hier komen. Ik ben al speeltjes en takken aan het verzamelen  ;D

Op de foto was hun hangmandje er even uit. Ik heb er een minifangst in hangen van de ikea. Zo'n netstof sokkenmandjes onder elkaar, wat je op kunt hangen.
Daardoor ziet het er juist heel kaal uit  ;)

Een favoriete slaapplek  :D