8 juni 2025, 09:37:13

Eivoer tijdens de kweek

Gestart door Sanna, 23 augustus 2009, 08:27:35

« vorige - volgende »

Sanna

Weet iemand of het kwaad kan als je tijdens de kweek eivoer met insecten, garnalen, rozebottel en lijsterbes aanbiedt? Dit in verband met dat ze dit ook aan de jongen zullen voeren. Ik weet bijvoorbeeld wel dat het problemen geeft als ze zonnebloempitten aan de jongen voeren, omdat ze dat nog niet kunnen verteren.

Welk eivoer gebruiken jullie kwekers over het algemeen? Ik geef dat van Orlux (met al die toevoegen dus), maar ik vroeg me af of ik voor de kweek even naar ander eivoer moest overswitchen.

Groetjes, Sanna

Caroline

Hoi hoi!!

Zelf geef ik ook al jaren die van Orlux die je niet nat hoeft te maken met insecten e.d. ook tijdens de kweek.

Ik moet wel erbij schrijven dat ze hier niet laaiend zijn op eivoer en dus geen hele bakken er van leeg eten, ook niet om aan hun jongen te voeren. Ze geven het een beetje gecombineerd met heel donker brood, gekiemd zaad, rijst en meergranen macaroni of spaghetti.

Succes met de kweek.

Fijne zondag groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Bedankt! Ja, of de kweek meteen gaat lukken weet ik niet, want Mika zit steeds scheef op Sherry. Alles komt dus steeds op haar schouder terecht ;D ;D ;D. Maar ze gaan vandaag apart in een broedkook, want Mika is tegenwoordig niet zo vriendelijk tegen Joepie meer :P.

Groetjes, Sanna

Peggel

gadsie haha.
hier zijn de eerste kuikens bijna 2 weken oud, en het zaad en eivoer is niet aan te slepen, nu was ik gister en vandaag vrij, maar als ik maandag weer ga beginnen zal ik toch wel een hele grote bak erbij moeten zetten, gaat echt snel :o