Help deze lieve hond!! Oproep -> hoe het is afgelopen

Gestart door hanneke, 30 mei 2008, 20:15:22

« vorige - volgende »

hanneke

30 mei 2008, 20:15:22 Last Edit: 28 augustus 2009, 19:06:34 by hanneke
Hallo allemaal,

Jullie hulp gevraagd!!

Met toestemming van Peter plaats ik deze oproep..Wesley (Mijn "schoonbroertje") belde mij met het bericht dat ze hun 9 maanden oude hond in moeten laten slapen. Het beestje heeft de ergste vorm van HD (heupproblemen) wat wil zeggen dat hij nu al veel problemen heeft met opstaan, rennen en noem maar op. Het beestje zal alleen maar meer pijn gaan krijgen en uiteindelijk niet meer op kunnen staan. Er zijn 2 opties. Of in laten slapen, of 1, misschien 2 heupprotheses laten plaatsen. De kosten voor deze operatie zijn tussen de €2500,00 en €5000,00. (€2500,- per heup)

En jullie voelen het waarschijnlijk al aankomen. Dat laatste is het probleem. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om zo'n jong en lief beestje in te laten slapen vanwege het geld. Daarom hebben we besloten voor het bedrag dat nog nodig is voor de operatie donateurs te zoeken en het beestje nog een lang leven te gunnen.

Dus aan jullie de vraag om met mij een berichtje te sturen wanneer jullie een bijdrage willen leveren aan dit lieve jonge beestje. Iedere euro is er een. Mocht het niet lukken dan storten we het bedrag uiteraard terug. Het rekeningnummer is 396411703 tnv SGEM de Lange. Stuur mij dan ook even een berichtje zodat we weten wie we op de hoogte moeten houden en bedanken uiteraard

Alvast heel erg bedankt en uiteraard een dikke poot van Buddy


Sjimmie

Hallo,

Bij vele dierenartsen is een betalingsregeling ook mogenlijk, dat je niet alles in een keer hoeft te betalen maar in termijnen.
Hebben wij toen ook gedaan met de sterelisatie (stuk minder duur, maar het blijft veel geld wat niet in een keer te missen valt) 50,- per maand over gemaakt en dat ging prima.

Dier in laten slapen door geld geen optie, dier blijft (in mijn ogen) altijd belangrijker dan geld.
Besparen op dingen en een betalingsregeling treffen.

Op dit moment ben ik blut, dus kan niet veel betekenen.
Heeeeel veel succes!


Sjorsje :-)


Kimm

hoi,

als ik veel geld zou hebben dan zou ik helpen, maar dat kan ik niet. ik vind het wel erg verdrietig dat het er zo voor staat. ik hoop dat jullie tot een goede oplossing zullen komen en dat hij beter word.
sterkte,
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Hoi Hanneke,
Probeer het anders eens door op tv te komen bij sbs...
Groetjes Saar :-*

hanneke

28 augustus 2009, 19:02:23 #4 Last Edit: 28 augustus 2009, 19:05:29 by hanneke
We zijn dik een jaar verder en ik wilde toch even laten weten hoe het afgelopen is.

Ze zijn met een behandeling met anabolen gestart en deze is goed aangeslagen. De spieren hebben het grotendeels kunnen compenseren. Het werd ineens weer een vrolijke actieve jonge hond ipv eentje die je een jaar of 12 zou geven.

Het beestje zal helaas niet ouder worden dan een jaar of 5 aangezien er nu ook al sprake is van artrose, maar ik ben wel heel blij dat ze het hebben kunnen rekken en dat hij op dit moment een goede kwaliteit van leven heeft.

Kimm

fijn hoor en leuk dat je even laat weten hoe het er nu voor staat! :D
ik hoop dat wesley nog lang van zijn hond mag genieten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Koos

Hallo Hanneke,
Wil toch nu nog reageren op jouw bericht( Lees hem net pas voor het eerst ;) )

Bij welke dierenarts is de hond gerongt? Ook: De ingreep zoals jij hem benoemd is het kantelen ( waarschijnlijk) van de bekken.
Als het om deze ingreep gaat wil het niet zeggen dat het een zekerheid geeft voor de hond om 'honds' te kunnen leven. lees: Rennen geen pijn hebben en dergelijke.;)
m a w de ingreep geeft geen garantie voor een onbezorgt leventje.

Ooit is mijn eigen DH van 1jaar bij de dierenarts geweest voor dit zelfde, ik heb toen bewust niet gekozen voor de ingreep. Dit omdat de hond op die manier veel moest "Inleveren" ( Ik bedoel daarmee een jaar moeten revalideren). Daarbij zoals ik eerder schreef, het biedt geen garantie.

Mijn hond is uiteindelijk anderhalf jaar geworden.


Dit zijn zulke moeilijke dingen  :'(

Ik hoop dat de annabolen dienst kunnen doen.  ;)

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

amazingleeuwtje

Citaat van: Koos op  8 september 2009, 08:48:07
Hallo Hanneke,
Wil toch nu nog reageren op jouw bericht( Lees hem net pas voor het eerst ;) )

Bij welke dierenarts is de hond gerongt? Ook: De ingreep zoals jij hem benoemd is het kantelen ( waarschijnlijk) van de bekken.
Als het om deze ingreep gaat wil het niet zeggen dat het een zekerheid geeft voor de hond om 'honds' te kunnen leven. lees: Rennen geen pijn hebben en dergelijke.;)
m a w de ingreep geeft geen garantie voor een onbezorgt leventje.

Ooit is mijn eigen DH van 1jaar bij de dierenarts geweest voor dit zelfde, ik heb toen bewust niet gekozen voor de ingreep. Dit omdat de hond op die manier veel moest "Inleveren" ( Ik bedoel daarmee een jaar moeten revalideren). Daarbij zoals ik eerder schreef, het biedt geen garantie.

Mijn hond is uiteindelijk anderhalf jaar geworden.


Dit zijn zulke moeilijke dingen  :'(

Ik hoop dat de annabolen dienst kunnen doen.  ;)



Euh Koos,

Wat jij schrijft klopt dus echt niet, bij een heupkanteling kan de hond een geweldig leven tegemoet gaan..

Mijn verhaal is namelijk, nu al 20 jaar geleden kochten wij een Golden Retriever uit de krant, wij wisten dat we dit niet moesten doen, maar eenmaal dat puppy in onze armen konden wij haar niet meer bij die  :censuur broodfokkers achterlaten.. Na 6 maanden stond ze steeds heel moeizaam op, lang verhaal kort te maken ze had aan beide kanten zwaar HD, optie was dus de bekken kanteling voor onze dierenarts zijn eerste uitdaging hierin, onze dame is 14  jaar geworden hebben haar in laten slapen puur omdat ze op was, ik heb der zelf in de oven gelegd en verteld dat ze goed op schroefjes en plaatjes moesten letten, die heb ik nog steeds..

Het was een dure operatie, maar zou het zo weer doen.
Toen betaalde wij 1500 gulden per heup...

Revalideren wij waren verbaasd hoe snel ze alles weer kon doen, nee werken of een sport met haar doen dat kon niet meer. Maar strand en boswandelingen no problemo, dus jij hebt jou herder in laten slapen van 1 jaar?
Als onze hond 8 jaar of ouder was geweest had ik er over nagedacht maar een hond die nog zo jong is never nooit..

Oh ja lees dit niet als een aanval hoor Koos, alleen wil ik zeggen dat een bekkenkanteling weldegelijk een hond een hondsleven kan geven...


Koos


Goed lezen Sylvia wat ik schrijf ;)


Aanval??? Doe niet zo gek jóh


  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Annette

16 september 2009, 22:09:52 #9 Last Edit: 16 september 2009, 22:11:45 by Annette
ik ben net nieuw op het forum en lees dit nu
ik heb een hondje die geen schouderkommen heeft
zij was 9 maanden toen we er achter kwamen
de ortopheet kon de pootjes vast zetten en dit ging ons 1000 euro per poot kosten
wij hebben dat niet gedaan en zijn heel erg met spier op bouw gestart wij hadden onze hond hooguit 3 jaar gegeven omdat ze pijn had en pijnmedicatie kreeg  wij moesten dat steed verhogen en op een leeftijd van 6 jaar stond ze op een overdosis wat natuurlijk niet goed is
toen zijn  we bij een osteopaat geweest en is zij van de medicatie afgegaan en kreeg ze alleen maar pijncomposium is homeopaties middel
nu een jaar later weer naar de osteopaat geweest en zij loopt als een kievit zonder te veel pijn

moraal van verhaal spier op bouw en osteopatie is heel belangrijk voor een hond met een handicap

Groetjes Annette