16 juni 2024, 06:05:25

Lutino's !

Gestart door Karin, 15 oktober 2003, 02:30:55

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Tijdens mijn vakantie in Drenthe ben ik in een dierenwinkel in Drachten wezen kijken. Ze hadden hier een heleboel aparte dieren zoals  een python en diverse papegaaien. Ook zaten er diverse jonge vogels die ze met de hand aan het groot brengen waren ( o.a. grijze roodstaart ), maar... nu komt het interresante... Ze hadden een kooi met volwassen valkparkieten ( er waren er tenminste een paar aan het wipwappen  ;D ) waaronder 2 lutino's en een lutino geparelde, allemaal zonder kaal kopje !!! Dit vond ik zo bijzonder, want door het maar raak kweken met lutino's in het verleden ( lutino x lutino ) vind ik eerlijk gezegt dat de mutatie behoorlijk verpest is. Zelf zal ik niet zo snel zo een nemen. Maar dit waren zulke mooie valkjes en ik denk dat het voor een kweker echt een buitenkansje is om zulke valkjes te vinden. Zelf wil ik niet met deze mutatie kweken, maar misschien is er iemand op het forum die het wel wil. Als je er een wildkleur split lutino tegenoverzet krijg je volgens mijn prachtige valkjes ! Ik weet niet meer hoe de zaak heet, maar het zit in het centrum.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ziralioness

Dank je voor de tip!!!  ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

HOi Karin,

Dus ik heb hier een popje Lutino (ook niet echt kaal maar een stipje ongeveer een speldenknopje en dan niet eens ECHT kaal!) en een vermoedelijk mannetje zitten ook lutino. Deze kan ik beter niet kruisen dus?! (voor foto's kijk maar even op mijn site)
Ik ben nog niet aan het kweken hoor, maar misschien wil ik dat in de toekomst wel gaan doen. En ik dacht juist dat je door deze twee te kruisen hele mooie krijgt. KAn ik dan beter een van mijn wildkleurtjes ermee kruisen ofzo?!

Hopelijk weet jij of iemand anders hier antworod op.
GRoetjes Margrietha

Stijn dc

hello

ikzelf heb ook twee lutino's! ook zonder kaal plekje!
volgend jaar hoop ik op lutino jongen uit het koppel wildleur x lutino!

SDC:D

Karin

Hoi Margrietha,

Je kunt inderdaad beter niet met 2 lutino´s kweken. Je kunt beter een mooi wildkleur mannetje nemen die split is voor lutino en die kruisen met je lutinopopje  als je er lutino´s uit wilt krijgen. Je kunt ook andere mannetjes gebruiken die split zijn voor lutino, zolang het maar geen roodoog is. Het kan dan wel zijn dat je nog meer mutaties eruit krijgt naast lutino en wildkleur. Ligt ook weer aan de splitten van het mannetje en popje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mastolk

Hoi Karin,

Dank je voor je reactie, ik vind het allemaal nog erug lastig, maar ik blijf (en ga er meer) over lezen en wie weet snap ik het dan wel eens een keer. Als het me niet lukt zet ik wel een topic op het forum, en dan zijn er vast weer mensen zoals jou die me kunnen helpen!  :)

Groetjes MArgrietha