20 mei 2025, 23:03:00

valkje poetst de haren van mijn man!

Gestart door greetjevandale, 26 augustus 2009, 14:51:11

« vorige - volgende »

is dit gedrag liefkozend bedoeld?

ja
5 (100%)
nee
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

greetjevandale

Hallo,
Ik en mijn man zijn sinds een kleine week trotse ouders van een ontzettend lief valkje( Coco=dame)
Nu is me alwel duidelijk dat Coco Leon als favoriet heeft uitgekozen, want wanneer hij van zijn werk thuiskomt gaat ze op zijn hoofd zitten en poetst één voor één zijn haren zoals ze dat ook bij haar eigen veren doet...
Kent iemand dit gedrag? en wat het betekent? want let wel:
Coco is ons eerste valkje en dus moet ik nog een hoop leren over het gedrag van valkjes.maw: tips zijn hartelijk welkom!
Alvast bedankt!
Irma

Sanna

Nou, Coco vindt Leon heeeeeel lief ;D. Sommige valkjes poetsen elkaar, anderen poetsen hun mensen ;)

Groetjes, Sanna

Landiej

Onze valkjes hebben ook de gewoonte om te poetsen. De één achter in de nek van mijn man, de ander aan mijn wenkbrauwen en wimpers. Ze hebben elk duidelijk een favoriet.
Soms heb ik het idee dat het niet alleen liefkozend is, maar dat ze het ook gewoon lekker vinden ;)

greetjevandale

hoi allebei,
hartelijk bedankt voor de reacties !
ik ben erg blij te lezen dat we in ieder geval een gelukkig valkje hebben.
gisteren heb ik haar beloond met een knabbelstokje, en die moest er zwaar aan geloven.
ze begint nu ook heel vrolijke geluidjes ten toon te spreiden, dus het wordt hier in huis alleen maar gezelliger !
groetjes,
irma

Jacky

Heidi deed dat ook altijd bij Remco, zo'n lief gezicht. Zijn haar, baard en in zijn nek waren favoriet.

En dan dat gezicht van hem, als ze er een uit trok  ;D ;D ;D