28 maart 2024, 23:03:00

Rui..

Gestart door **Brennetje**, 26 augustus 2009, 21:53:51

« vorige - volgende »

**Brennetje**

Hallo iedereen..

Heb een vraagje..
Nu is me valkje al even in de rui (De Eerste) en beginnen er ook nieuwe vleugelpennen door te komen.. die dus eerst gewiekt waren..
Maar tot mijn grote schrik zag ik van de week bloed op sommige plekjes in de kooi en had ie dus 1 van zijn nieuwe vleugelpennen eruit getrokken is dit heel erg?
En komt die Pen ook weer terug?
Want schrok er wel van, gelukkig bloedde het niet meer maar toch..
Want er komen er nog meer door maar die heeft ie er (nog) niet uitgetrokken..

Gr Brenda.

Landiej

Wij hebben bij één van onze valkjes ook een keer een bloedbad aangetroffen. Het was zelfs zo heftig dat het bloed op de muur gespat was.

Uiteindelijk heeft de vleugel niet meer gebloed en is er gewoon een nieuwe pen voor teruggekomen.

Zolang het bloeden stopt is er dus niets meer om je zorgen over te maken :)

**Brennetje**

Okey Thanx  ;D..
weet niet of er ergens anders nog bloedspetters zaten (behalve in de kooi dan dat ik zag..) D8 eerst dat me 2 valkjes hadden gevochten want zijn als het goed is 2 mannetjes uit verschillende nestjes, totdat ik dus die vleugelpen tegenkwam in de kooi..
Hij zit ook de hele tijd aan zijn vleugelpennen te plukken en te wassen.. En maakt dan af en toe zo'n krijsend geluidje (van dat ie het niet prettig vind)..

Gr Brenda.

Kimm

hoi,

dat was een bloedpen die hij heeft verloren.
de pennetjes die doorkomen, doen ook zeer, dat klopt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

**Brennetje**

Hoi Kim..

Ja dat kan ook idd een bloedpen..
Zoals met mensen als de tanden/kiezen doorkomen dat is ook wel eens vervelend en behoorlijk irritant idd..
Heb zelf ook problemen gehad met me laatste kiezen dus kan ik me wel voorstellen dat ier last van had..  :D..
Gr Bren