19 april 2024, 20:26:27

Kaas...

Gestart door Dwarreltje11223344, 14 augustus 2009, 23:14:47

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

Hoi,

Ik vraag me nou al een tijdje af of kaas giftig is voor parkieten...
Het lijkt me niet erg gezond maar steeds als ik iets met kaas eet doet dwarreltje alles om de kaas te eten...
Laatst toen ik pasta aan het eten wat stond er een bakje kaas op tafel en ze zat op haar kooi te gillen te gillen dus toen d8 ik ik zet haar ff op me schouder en ze rende meteen naar de kaas toe en wou het gaan eten...
Ik heb het maar weggezet want ik vertrouw het niet...
Maar pas geleden ook weer een broodje met kaas ze rent er naartoe en probeert weer de kaas te eten...
Vandaar mijn vraag: Is kaas giftig voor valkjes?
Oh en nu schiet me nog een vraag naar binnen ze probeerde toen met de pasta ook pasta te eten..
Dus nog een vraag: Is pasta giftig voor valkjes?

- Robin

Kaatje

Hoi,

Chocolade pasta is zeker niet goed, ze kunnen er dood aan gaan. Kaas is voor zover ik weet niet dodelijk, maar wat de schade op langer termijn is zou ik niet durven zeggen. Zelf geef ik het niet omdat er altijd wel zout in zit en zout schadelijk is voor de nieren.

Gewoon goed en vers voer, voor de afwisseling zou je wat spaghetti, macaronie of wat notenrijst zonder zout kunnen geven. Een bruine verse boterham is vaak ook al een traktatie.

Succes.

Gr, Karin

Kimm

mijn valkjes krijgen heel af en toe een heel klein stukje kaas van mijn boterham.
ze zijn er inderdaad helemaal verzot op, maar het is hartstikke vet ook voor ze, vandaar dat ik het ook niet veel geef.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

marie

de mijne is er inderdaad ook stekezot op, maar omdat het nogal vettig is en er zout in zit geef ik er hem maar héééél af en toe wat van...
!!!Flip!!!

Dwarreltje11223344

Ok...
Ik merkte het idd dat ze het volgens mij héél graag wil eten want ze deed bijna alles om die kaas te pakken te krijgen...

Maar bedankt  ::)

marie

het is idd moeilijk om nee te zeggen ;)
!!!Flip!!!

mariannenl

....niet te veel voeren ivm lactose-intolerantie, alleen yochurt zou wel mogen

maarja alles waar TE voor staat is niet goed he, een beetje kan geen kwaad.

dit is een van de vele engelse art. die ik vond op het www , bron :  www....exoticpetvet.....net  :

======================================

What happens if a bird ingests milk or products containing lactose, the milk sugar? Since it doesn't have the enzymes necessary to digest lactose, it will often pass through the bird's digestive tract unchanged. Because it is a foreign sugar, it may draw fluids into the intestinal tract, resulting in diarrhea, if ingested in large amounts. Small amounts of milk and products containing lactose are probably not harmful to most birds.

Some milk products do not contain lactose, such as cottage cheese and other types of cheese. Generally, it is thought that it is safe to offer yogurt and cheese, although products that contain lactose are probably safe, if offered in small amounts.

Interestingly, live culture yogurt does contain lactose when it is produced; however the live organisms in the yogurt consume the lactose, eventually removing the lactose entirely from the yogurt before it is consumed! Cheese products with onions or garlic in them are best avoided, because of the risk of  hemolytic anemia.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Marianne.

hannibal

Ik heb ook een paar junkfood valkjes, als ik kaas crackers eet, doe ik dat tegenwoordig in de keuken want ik overleef het anders niet!! ;D

Groetjes van Hannah en de 5 kaaskoppen

**Brennetje**

Heyz..
De mijne lusten geen kaas,chocolade of pasta..
Ze zijn wel altijd nieuwschierig wat ik aan het eten ben..
En als ze het dan nix vinden schudden ze met hun koppie en gaan dan iets anders zoeken wat wel interressant is om aan te knabbellen zoals me sieraden of iets wat van papier is ..
maar de favo is toch ei, bastogne koeken,crackers,Brood,chips,zoute popcorn croissants,appel,peer en groentensoep..

Gr Brenda.