Wanneer kan je je valkje laten deken en hoe?

Gestart door 55jasmijn55, 26 augustus 2009, 17:07:29

« vorige - volgende »

55jasmijn55

Op welke leeftijd kan je je valkje laten dekken, en hoe?
en als je een manetje hebt en toch jonkies wil?
Ik wil geen anderen valk kopen! ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

mieke_06

dat zal niet zo makkelijk gaan

je kunt ze wel laten paren maar vader en moeder broeden samen en voeden samen de jongen op.

je kunt het beste een popje erbij kopen heeft je man ook een maatje erbij. 2 vliegen in 1 klap dus.

groetjes, Mieke

Karin

Dat gaat nie lukken nie  ;D ;D ;D Je hebt toch echt een man ervoor nodig en die moeten dan gewoon de rest van hun leven samen blijven. Een beetje onmenselijk ( of ondierlijk  ;)  ) om de man weer weg te doen als hij zijn werk gedaan heeft. Ze zijn dan een koppeltje. Maar waarom wil je eigelijk persé een nestje  ???
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Landiej

Het is me nog niet helemaal duidelijk of jasmijn nou een man of een pop heeft :D

Wat wel duidelijk is, is dat je een koppel nodig hebt om te kunnen kweken: een mannetje en een vrouwtje dus! Valkparkieten zijn vrij monogaam en voeden hun kleintjes samen op, dus je kan niet alleen laten dekken zoals je dat bij een paard, hond of kat zou doen.

Peggel

hoi Jasmijn, heb je ondertussen al zelf een 2e vogel erbij genomen om te kweken, of heb je er helemaal vanaf gezien?