12 mei 2025, 20:51:21

eitjes leggen

Gestart door vera, 30 augustus 2009, 08:10:12

« vorige - volgende »

vera

Hallo,

Mijn valkjes hebben onlangs net een nestje gehad waarvan een jong is geboren, alles gaat helemaal goed.

Maar nu mijn probleem, mijn vrouwtje begint weer opnieuw met eieren leggen, opzich geen probleem zou je zeggen alleen zij legt ze in de volliere vanaf de bovenste stok en dan vallen ze zo'n anderhalve meter naar beneden en vallen gelijk stuk.
Ook taalt ze helemaal niet naar de eieren om.

Wat moet ik doen, ze heeft dit nu al met twee eitjes gedaan?

Het is ook geen optie om er een matras onder te leggen ;D

Groetjes Vera

Caroline

Hoi hoi!!!!

Even een paar vraagjes.

Waarin hebben ze het eerste nestje gehad??

En hoe oud is dit ene jong nu??

Het is heel normaal dat ze nog een nestje gaan doen maar meestal leggen ze de eitjes bij de jongen van het eerste nest in het blok.

Is hun blok er niet meer laten ze meestal de eitjes  vanaf en stok vallen of ze leggen ze ook wel eens in een eigen gemaakt nestje op de bodem. Dit is de natuur, hun lichaam heeft eitjes gemaakt maar die moeten ze wel kwijt anders komen ze in de problemen.

Dus als ze nog een nestje mogen kun je ze beter een blok geven als ze dit niet (meer) hebben. Maar het is wel belangrijk dat je op de temperatuur gaat letten. Zitten ze in een buitenvolière heb je niet veel tijd meer over, langzaam aan gaan de nachten al te koud worden.

Succes.

Groetjs van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

vera

Bedankt voor je antwoord.

Het eerste nestje zat in een gewoon nestblok.

Het jong (nu ongeveer 7 weken) is zo'n drie weken geleden uitgevlogen en ze zaten niet meer in het nest blok dus heb ik die deze week er uit gehaald.
Ik hang het blok er ook niet meer in,want ik hoef niet meer jongen.

Maar ik zat eigenlijk alleen over mijn valkje in, want het lijkt me wel vermoeiend om steeds zo'n eitje te moeten leggen.

Maar het ging me er eigenlijk alleen om of het ook kwaad kon of niet.

Caroline

Even in de gaten houden ....

Het is dus logisch nu ze geen blok heeft dat ze haar eitjes laat vallen.

Mogelijk heeft je koppeltje nog gewipwapt en heeft het popje nog eitjes aangemaakt, deze moeten er toch nog uit, blok of geen blok.

Uiteraard mag ze geen eitjes blijven leggen, na weer ongeveer 3-5 eitjes (een compleet nestje)  moet het wel voorbij zijn.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

vera

:) oke bedankt,  ik zal het zowiezo in de gaten houden.