Iets raar aan de poep (+ een vraag )

Gestart door Nancy18, 19 augustus 2009, 20:18:44

« vorige - volgende »

Nancy18

19 augustus 2009, 20:18:44 Last Edit: 25 augustus 2009, 09:07:30 by Nancy18
Hallo allemaal,

Ik zag bij mij vogel Noa poep aan de billen hangen. Daar aan zag ik iets raar wat ze nooit eerder heeft gehad. Het is een beetje zalm sliert. Ik weet niet wat het is. Ik dach zelf miusschien aan lintworm. Ik weet wel dat ze wormen kunnen krijgen, maar weet alleen niet of ze lint worm kunnen krijgen.

Hierbij zou ik even een foto erbij doen... Om te laten zien wat ik bedoel.

Kan iemand mij vertellen wat het is? Het was dus een sliert.

Bedankt alvast!

mieke_06

ik heb geen idee wat het is.

ik zou als ik jou was sowiezo het gewicht in de gaten houden en de ontlasting laten onderzoeken door een va.

veel succes

groetjes, Mieke

Paauwtje

Hoi,

Zou het een worm kunnen zijn?????
Kan denk ik best goed.
Geen lintworm die zijn volgens mij anders (lang en dun)
Ontworm je je vogels?
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Nancy18

Nee, ik heb ze nooit een wormenkuur gegeven:S.. Omdat ik nooit wat raar zag enzo.

Vandaar dat ik dacht dat het een worm zou zijn. Ik laat het vandaag maar toch even onderzoeken. Als dat kan bij een da. Anders moet ik helemaal naar nijmegen toe.

Sanna

Hallo Nancy,

Volgens mij kan iedere dierenarts wel de ontlasting onderzoeken op parasieten en bacteriƫn. Merk je verschil in de ontlasting? Is het dunner dan normaal? Lichter van kleur? enz. enz.

Ik kan op de foto niet goed zien of het er echt als een beestje uitziet, maar het is wel erg oranje. Heb je niet toevallig misschien van de week wortel ofzo aan de valkjes gevoerd? Dan zou er bijvoorbeeld gewoon een sliertje wortel aan een tak hebben kunnen zitten en als Noa net toevallig een wat zachter poepje aan haar kont had hangen, zou het er aan kunnen plakken.

Groetjes, Sanna

Nancy18

20 augustus 2009, 12:59:12 #5 Last Edit: 21 augustus 2009, 07:35:33 by Nancy18
Ik heb de vogel arts gebeld en het is spoelwormen. Dus heb een antibiotica. moet ik 3 dagen geven en dan moet ik het over 3 maanden  weer herhalen. Moet alle vogels doen.

mieke_06

gelukkig ben je er op tijd bij.

veel succes met de ab kuur hopen dat het helpt.

groetjes, mieke

Hermien

Ik denk dat je spoelworm bedoelt....... ;D

Nancy18

ja, dat bedoel ik ook :P whahaha...

Heb gelukkig makkelijke vogels.. zijn het  onderhand wel gewend.

Hermien

Tja, nou heb je je bericht aangepast en staat mijn reactie wel erg....................... ;D

Geeft niet hoor! Toen ik jouw eerste omschrijving las dacht ik toch even aan een worm in een bootje....... ;D   ;D   ;D      ;D

mieke_06

hahahahahaha worm in een bootje  ;D ;D ;D ;D

Nancy18

Ik wou nog even wat vragen,

Al mijn valkjes zijn erg benauwd, en daar heb ik baytril voor.

Maar ik vraag me echt af of het niet door de warmte komt? dat ze elke keer zo benauwd zijn. Omdat het al een tijdje warm is geweest.

Ik heb ook advies gekregen om de kooi / omgeving nat te sproeien. Dat doe ik ook.

Plus dat ze benauwd zijn, eten ze ook niet.. Daarvoor heb ik een soort druppels gekregen waardoor de misselijkheid weg gaat. Maar dat werk nog niet echt. Als ze morgen NIET eten dan ga ik ze voeren.

Graag zou ik jullie mening willen weten. Of het niet door de warmte komt.

monica

Citaat van: Nancy18 op 20 augustus 2009, 12:59:12
Ik heb de vogel arts gebeld en het is spoelwormen. Dus heb een antibiotica. moet ik 3 dagen geven en dan moet ik het over 3 maanden  weer herhalen. Moet alle vogels doen.

Wat vreemd is dit.

Een telefonisch consult geeft totaal geen zekerheid, en dan een conclusie van spoelwormen, en daarvoor antibiotica meegeven??
Voor wormen moet een wormkuur gebruiken en geen antibiotica.
Met warm weer in combinatie met vocht en ab, kan je schimmels gaan kweken, dit moet je echt alleen gebruiken als er echt een goede diagnose is, die de dierenarts ook kan onderbouwen.
Helaas heb je ook erg veel dierenartsen die geen kaas gegeten hebben van vogels, en lukraak wat gokken, met het gevolg dat het middel vaak erger is dan de kwaal.
Ik zou als ik jouw was een andere dierenarts zoeken en een vogel meebrengen naar de praktijk.

Groetjes Monica.

Hermien

Ja, ik vind het verhaal zoals je het nu beschrijft echt helemaal niet goed, hoor! Zou DIRECT een va inschakelen.

Sterkte!

Sanna

Benauwd zijn en niet eten is een slechte combinatie. Ik zou niet tot morgen wachten hoor, ik denk dat er meer aan de hand is. En ik had me inderdaad ook niet gerealiseerd dat de diagnose spoelwormen alleen over de telefoon gesteld was. Volgens mij kun je nooit met zekerheid zeggen wat voor worm het is zonder het te zien. Bovendien heb je dan dus een wormenmiddel nodig, zoals Monica schrijft. Ga even op zoek naar een dierenarts met verstand van vogels, zoals de praktijken op dit forum:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes, Sanna