11 mei 2025, 17:09:11

Te rustig en rare geluidjes...

Gestart door nita_forever, 21 augustus 2009, 12:36:12

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo allemaal,

Ik wil graag even jullie mening voordat ik gelijk bij een VA sta...
Mijn Chico is 1,5 week uit logeren geweest tijdens mijn vakantie. Hij is toen bij mijn vriendin geweest welke o.a. 2 geelkuif kakatoes heeft zitten achter het huis en 2 valkjes. Chico heeft zelf onder een aanbouw afdak gestaan, zonder tocht uiteraard, maar hij kon hier wel communiceren met de andere vogels.
Nu is hij weer thuis sinds woensdag avond, hij was gelijk best levendig en vooral erg knuffelig en weer lekker thuis. Alleen sinds vanmorgen is hij erg stil en veel te rustig voor zijn doen. Hij verplaatst zich niet veel door de kooi en zit stilletjes met zijn kuif plat te kijken. Als hij zich beweegt geeft hij steeds kleine kreetjes die mij door merg en been gaan, alsof het lijkt dat hij pijn heeft ofzo...Ook als ik mijn hand aanbied of hem voorzichtig pak geeft hij die kreetjes.
Ik heb hem al wat druivensuiker door zijn water gedaan, voor extra energie, maar heb hem nog niet zien eten drinken of poepen. Normaal als hij een tijdje op mijn schouder zit poept hij wel een paar keer nu helemaal niks...
Heeft iemand een idee waar hij last van kan hebben?

Ik zit ook te denken om een meisje voor hem te halen, maar ik weet niet of dit goed gaat of dat hij dan ineens niet meer tam is maar afstandelijk.

Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Koos

Als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik als ik jou was, gelijk naar de DA gaan!!!!

Straks is het te laat (misschien).

Heel veel sterkte!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

nita_forever

Koos, Bedankt voor je reactie.

Ik ben er inderdaad totaal niet gerust op. Mn mannetje zit hele tijden op 1 en dezelfde plek in zijn kooi, met af en toe een kreetje als hij zich een beetje beweegt, en hij komt bijna niet van zijn plek af. Ook heb ik hem nog niet zien eten en drinken. Hij zat vor even terug op de bodem van de kooi, en hier heb ik hem na een tijdje af gehaald, en hem weet op een stokje gezet, en daat zit hij nu weer steeds heel rustig te dutten. Maar er zit weinig leven in hoor. Hij ademt verder niet zwaar, en heeft naar ik zo kan zien ook normale ontlasting. Wel heeft hij momenteel maar een paar staartveren, en is hij wat in de rui. Hij heeft wel voldoende eivoer e.d. tot zijn beschikking maar gebruikt niks.
En dan natuurlijk mijn volgende vraag: waar haal ik op vrijdag avond zo snel nog een vogelarts vandaan? Ookal is het maar telefonisch?
Help! Als het maar weer goed gaat!

gr Annita
Groetjes Annita

Koos

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

nita_forever

Hallo Koos,

Zoals het er nu uit ziet met Chico lijkt er niks meer aan de hand, en is hij weer helemaal kwiek. Ik had bij het onderwerp: Spoed mijn topic voortgezet, omdat het eerst steeds slechter vind.
In die topic krijg ik nu nog het advies toch naar een VA te gaan, alsnog omdat ik een beetje bloed heb gevonden. Mijn probleem is nu alleen ddat ik in een klein dorpje woon, op de veluwe, waar de dichtsbijzijnde VA op ruim een uur rijden zit...ook zit ik nu net in het weekend te klooien, en ik heb er al wel een paar gebeld, maar krijg dan weer het advies te wachten tot na het weekend omdat hij nu weer gewoon kwiek is en er niets meer lijkt te zijn...Ik vind het erg moeilijk zo hoor!

Bedankt voor je medeleven!:D
Groetjes Annita
Groetjes Annita

Kimm

hoi annita,

hou het gewoon nog erg goed in de gaten. het weekend is bijna om.
hij vertoont goed gedrag en bloed zie je niet meer.
het kan ook nog van een evt veer afgekomen zijn.
wacht even af en zie je zijn toestand wel achteruit gaan, dan toch maar weer bellen.
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010