mijn valkparkiet gaat steeds zelf terug in zijn kooi.

Gestart door Kuifje&Silver&Gizmo&Lizzy, 10 augustus 2009, 23:33:53

« vorige - volgende »

waarom gaat mijn valkparkiet zelf weer terug in zijn kooi?

Hij is bang uit de kooi
6 (75%)
mijn valkparkiet wil niet uit zijn kooi
2 (25%)
Kuifje vertrouwd ons nog niet
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

Kuifje&Silver&Gizmo&Lizzy

Hallo ik ben Lars.
Ik heb twee valkparkieten.
Kuifje van een jaar oud en Bobby van 14 weken oud.
Ik heb Kuifje nu ongeveer een maand.
Bobby heb ik een week later gekocht.
Als ik ze eruit haal dan vliegt Kuifje een rondje en wil meteen weer terug in zijn kooi.
Bobby is gekortwiekt in de winkel en kan dus niet vliegen maar die wil steeds bij kuifje zijn.
ik vroeg me af of iemand weet wat er met kuifje kan zijn en wat ik eraan kan doen.
Ze zijn wel allebei redelijk tam.
Ze komen wel op je vinger zitten maar ze komen nog niet kroelen daar ben ik druk mee bezig.
Ik hoop snel iets te horen alvast bedankt.
gr Lars.

hannibal

Hoi

Ik denk dat het kan zijn dat de vogel zich veilig voelt in de kooi. Het is zijn huis, is hij op zijn gemak in de kooi?
Ik weet niet wat voor soort kooi je hebt, maar uit eigen ervaring vind ik kooien met open top en speelruimte ernaast het beste, vaak zie je dat ze dan naar buiten komen en toch de veiligheid van de kooi hebben, en je kan dan makkelijker met ze werken aan het tammer worden.
Er zijn verschillende van dit soort kooien, zelf heb ik ereentje, en het werkt fantastisch.

groetjes van Hannah en de 5 rakkers.

Hoi.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook een open kooi.
Ik ben er nu achter dat hij er s'morgens wel uit wil.
Het probleem is dat ik s'morgens geen tijd heb omdat ik naar mijn werk moet.
Als ik ze er sávonds uit laat dan gaat hij meteen weer in zijn kooi.
Ik ga nu proberen om een speelplaatsje neer te zetten zoals u zei.
Maar als ik ze er s'morgens uit laat vliegt hij lekker rond en wil hij niet meer in zijn kooi dus vind het een beetje raar.
Gr Lars.

Paauwtje

Hoi Lars,

Hoe laat haal je je valk uit de kooi?

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

hannibal

17 augustus 2009, 19:58:36 #4 Last Edit: 17 augustus 2009, 20:03:01 by hannibal
Je valkje is duidelijk een ochtend mens, hier zijn ze ook het meest actief in de ochtend, dan worden ze moe, niet veel actie in de middag en savonds ook weer volop actie, nou laat ik ze de hele dag eruit, ze gaan er ongeveer smorgens om 7 uur uit en savonds om 9 uur in, over dag zijn ze alleen thuis, dat gaat goed, ze zijn niet van hun kooi te branden, en hoe leuker je de speelplaats maakt, de meer ze uit de kooi zijn, ik heb vorige week een drievoudige ring boven hun kooi aan het plafond gehangen, dolle pret, ze hangen er allemaal in om de beurt,
Ze weten wanneer het tijd is om naar bed te gaan,de ''doek'' komt eraan, en sommige gaan zelf dan de kooi in en 2 anderen moet ik oppakken, en de laatste gaat dan lekker even rondvliegen, voordat ze erin gaat.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, als je valkje er overdag uit is , is hij misschien gelukkiger en blijft er savonds uit, maar dat is een beslissing die je zelf moet nemen, niet iedereen is daarvoor, maar ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Groetjes Hannah en de 5 vrijbuiters

Hoi Erik.
Ik laat ze er rond 6 uur meestal uit.
Want overdag zijn wij werken.
Gr Lars

Paauwtje

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Zou ik ze s;morgens voor mijn werk er ook even uit moeten laten?
Bijvoorbeeld een kwartiertje ofzo?
Gr lars

hannibal

Hoi,

Dat zou je kunnen proberen, kijken hoe het gaat. Je hebt best kans dat wanneer ze een beetje meer gesettled zijn met elkaar het beter gaat savonds, hang wat trosgierst buiten de kooi, helpt misschien ook.

Groetjes Hannah