13 mei 2025, 01:50:26

Ik weet het niet meer...

Gestart door Bittersweet, 14 augustus 2009, 10:41:07

« vorige - volgende »

Bittersweet

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn valkje Edward.

Edward is een mannetje van 2,5 jaar oud. Hij kwam hier toen hij een jaar oud was. Bij de oude eigenaar had hij in een volière gezeten, maar na het overlijden van zijn maatje door hun naar binnen gehaald. Dit was voor hun niet te doen en zo is hij uiteindelijk bij mij gekomen. Na een paar maanden kwam daar Dharma bij, maar die is helaas na een week overleden. Nu heeft Edward al ruim een jaar een nieuw vriendinnetje, Apple.

Edward is niet tam. Ik heb hier wel wat pogingen toe gedaan maar ik heb het idee dat hij het wel best vindt zo, dus hebben we dat gestaakt. Hij pakt wel trosgierst uit je hand maar blijft toch altijd heel terughoudend. Apple vertrouwt het allemaal wat meer, maar doet vaak toch een soort met Edward mee. Als hij ineens stennis gaat lopen schoppen durft ze ook niet meer, wat ik wel heel erg jammer vind.

Het probleem is dat Edward heel erg veel schreeuwt. Hij doet dit al sinds ik hem heb, en hoewel ik in een 1-kamerflat woon en er dus echt af en toe horendol van werd heb ik altijd zoiets gehad van die trekt wel weer bij. Op een gegeven moment hadden we het ook een soort van onder controle. Hij krijste bijna alleen in de ochtend, en als zijn eten of drinken op was. Redelijk goed te doen vond ik. De laatste weken is hij alleen niet meer te harden. Hij krijst eigenlijk aan een stuk door, of hij nu eten/drinken heeft of niet, of de doek over zijn kooi ligt of niet. Gewoon constant. En HARD. Apple doet soms ook mee, maar eigenlijk begint Edward altijd. Het begint vaak al voor zeven-en, dus ook mijn nachtrust moet eraan geloven. Ik zit momenteel thuis omdat ik chronisch vermoeid ben en migraine aanvallen heb, en jullie kunnen je vast voorstellen dat dit erbij dan niet bevorderlijk is.

Maargoed. Hoe komt dit en wat kan ik aan zijn gekrijs doen? Negeren helpt niet, want dat doen wij al sinds hij er is. (Het krijsen negeren, niet Edward negeren.:P) Ik weet 't gewoon niet meer. Ik woon zes hoog, en je kunt hem gewoon beneden op de parkeerplaats horen. Als de buren het een keer zat zijn en komen klagen dan hang ik.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Ik dacht misschien zijn er details waar jullie wat mee zouden kunnen oid.

Bedankt in ieder geval.

Sjeufke

Hoi Bittersweet,

Dat is heel vervelend, zeg.
Heeft Edward genoeg uitdaging en mogelijkheid om zijn energie kwijt te kunnen? Vliegen, klimmen, speeltjes, dingen om aan te knabbelen, e.d.?

Groetjes, Karin

marie

Komt ie veel uit zijn kooi? Mischien is dat de reden...
!!!Flip!!!