28 maart 2024, 20:25:58

Zonnepitten

Gestart door Carola, 20 augustus 2009, 20:04:49

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

ik vind 84 gram heel erg meevallen. mijn happy weegt 80 gram. ik zou dus ook niet overgaan op vet eten. dan krijg je weer lever vervetting etc. gewoon blijven voeren met normaal eten. ik zou mij dus niet druk maken om het gewicht van tweety in ieder geval ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Carola

Lieve mensen,

Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!

Mijn vogels krijgen vnl valkparkietenzaad, met 2x per week 1 of 2 (kleinere) gerstestengels. Hooguit een luchtig afgeschud schepje eivoer op 5 schepjes zaad (da's hier ~100 gram, ik meng dit iedere week in een vershouddoosje, dit is voor 1 valk), als ze dat al eten, want daar vind ik altijd veel van terug. En elke dag een knabbeltje: fruit, groente, brood, dat is altijd binnen een halve dag op. Als jullie denken dat hier iets aan moet veranderen, hoor ik het graag.

Ik ga me geen zorgen meer maken over Tweetie, maar wel proberen Poppy af te laten vallen.

Ik denk (als ik met voer alles goed doe, en ze samen blijf voeren) dat ik moet proberen Poppy meer te laten bewegen, dat zeggen ze toch ook tegen dikke mensen enz. Ze volgt Tweetie wel, maar als hij 10 rondjes rond mijn hoofd heeft gevlogen, heeft zij alleen een paar keer haar voetjes op mijn schouder verplaatst, bereid op te vliegen als hij verder weg gaat... zo zit ze uren stil! Tweetie wil nog weleens een paar extra rondjes maken als hij weer de kooi in moet, zij gaat braaf... Ze heeft denk ik een maand in de voliere (16m2) gezeten (voor Tweetie een keer wegvloog) zonder af te vallen, dus daar beweegt ze blijbaar ook niet genoeg. Nou is dat ook niet leuk, bewegen als je zo dik bent! Hiervoor heb ik graag nog tips...

groetjes, Carola

hannibal

30 augustus 2009, 09:07:03 #17 Last Edit: 30 augustus 2009, 09:10:09 by hannibal
Hoi Carola

Om een valkje op een leuke manier te stimuleren om te bewegen is om een leuke speelplaats te maken, met van alles erop en eraan zodat ie nieuwsgierig word en wil gaan onderzoeken, mijn ondeugden zijn bijna overactief!het is hier soms net een aanvliegroute voor schiphol, :P behalve 1, die doet niets,(maar hij is dun, dus vind ik niet zo erg)
hopelijk werkt het met jouw valkje

Groetjes van Hannah en de 7 klimmers

Carola

Hoi Hannah,

Vandaag heeft Poppy voor het eerst gespeeld op mijn bureau.  :)Tot nu toe zat ze alleen vanaf een hogere plaats te kijken hoe Tweetie speelt. Ze scharrelt nu rond en pikt overal in. Tweetie 'jaagt' op mijn vinger, dat snapt ze niet (ze wordt graag wordt gekroeld, iets wat Tweetie niet durft). Na alle ideeen die ik dank zij jou en de site opdeed over speelplaatsen, denk ik dat het nu toch zin heeft er een te fabrieken!

Groetjes, Carola