Help nieuwe Pop maakt Mijn haan een kreng

Gestart door Loesjenr13, 8 september 2009, 21:54:04

« vorige - volgende »

Loesjenr13

Hallo
Ik heb sinds twee dagen een Pop voor mijn haan zodat hij overdag niet Alleen is als we aan het Werk zijn. Maar de pop wil niks van stijntje weten ze negeert hem of pikt wanneer hij te dichtbij komt.normaal gesproken wil stijntje de hele tijd bij ons zijn en gekroeld worden.nu zit hij de hele tijd obsessief de aandacht te trekken van de pop.hij is zelfs agressief naar ons!!we willen heel graag ons knuffeldiertje terug.verandert dat gedrag nog?hoe moeten we hier mee omgaan?moeten we de pop terug brengen en op zoek gaan naar een betere partner?we kijken uit naar jullie tips!

Liefs loes en normen

Karin

Je hebt haar pas 2 dagen.... je zal toch echt meer gedult moeten hebben. Het is voor hem ook vreemd. Overigens erg apart dat je de pop de schuld geeft  ;D ;D ;D Het ligt toch meer aan je eigen man ( bij een vogel heet dat geen haan, dat heet zo bij kippen  ;) ). Die is in een geheel nieuwe situatie gekomen, maar dat trekt vanzelf weer bij. Het ligt er aan hoe lang hij alleen heeft gezeten hoe lang dit gaat duren, maar geduld is een schone zaak  :)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Citaat van: Karin op  9 september 2009, 01:44:24
Overigens erg apart dat je de pop de schuld geeft  ;D ;D ;D Het ligt toch meer aan je eigen man. Die is in een geheel nieuwe situatie gekomen, maar dat trekt vanzelf weer bij. Het ligt er aan hoe lang hij alleen heeft gezeten hoe lang dit gaat duren.


Hoi Karin,

Zo te lezen speelt dit nu bijna een jaar en heeft Stijntje al eerder een popje gehad  ::)

Hoi Loes,

Ik las in eerdere berichten dat Stijntje al een popje ( Bink ) heeft gehad maar dat dit ook niet klikte. Ook heb ik gelezen in je oudere berichten dat Stijntje met regelmaat een klein krengetje wordt als hij ( kennelijk ) broeds is en zelfs in je vingers tot bloedens toe heeft gepikt.

Je zult inderdaad, en wat Karin ook zegt toch echt wat meer geduld moeten hebben met de nieuwe pop. Stijntje is zo gefrusteerd dat dit popjes afschrikt in eerste instantie  :-\

Hopelijk trekt het gewoon bij. Wel denk ik dat je rekening moet houden dat Stijntje misschien helemaal geen popje wil. Ook dan zal je het gedrag van Stijntje moeten accepteren, maar ik zou eerst rustig afwachten, koppelen heeft echt wel even tijd nodig.

Het ligt, zoals Karin zegt dus echt niet aan de pop, maar echt aan Stijntje. Wat is er overigens met Bink gebeurt !?

Groetjes en succes,

Karin

Loesjenr13

Bedankt dat jullie zo snel reageren!het schrijven was ook meer een paniekaktie omdat stijntje zo rigoreus verandert als de pop maxl in de buurt is.bink is nu alleen bij mijn moeder zij is nu veel levendiger en gelukkiger zonder stijntje eindelijk rust!karin je hebt goed je huiswerk gedaan;-) stijntje is zonder andere vogel heel erg lief rustig en is de hele tijd bij je verser wil hij veel gekroeld worden.ik hoop dat dat weer terug komt...