19 april 2024, 12:27:16

blijft niet zitten

Gestart door roosje, 18 augustus 2009, 16:23:53

« vorige - volgende »

roosje

ik heb een vraagje. ik heb een handopfok valkje, hij is nu 5 ½ week oud, maar het probleem ligt bij het voeren. als ik hem wil voeren zet ik hem altijd op een handoek op het tafeltje. maar om hem daar te krijgen moet ik hem altijd al pakken, met me gehele hand.
dan moet ik hem op de handdoek zetten, en meteen spuitje in zijn mond doen, want hij bijt mijn hele vingers open. ik moet hem echter deheletijd om zijn hele lichaam vast blijven houden (ik let er wel op dat ik niet in krop druk, voorkant van ze lichaam raak ik zo min mogelijk aan) anders vliegt hij weg. zodra hij even niet eet bijt hij me helemaal open tot vingers helemaal onder het bloed zitten...
hoe zorg ik ervoor dat hij gewoon blijft zitten en niet wegvliegt?
of hoe kan ik het makkelijker doen? momenteel voer ik hem samen met mijn vader zodat de één hem vasthoud en de ander hem voert, maar het moet toch beter kunnen :S

*Yvon

Hoi hoi

Dit valkje is bij de kweker niet gewend om vast gepakt te worden en te worden gepapt.
Dit valkje is er eigenlijk al te oud voor.
Nu moet je hem dwingend voeren.
Eet dit valkje al een beetje zelf ?
Hou het gewicht goed in de gaten.
Misschien dat het al zelf genoeg eet en daardoor ook geen pap meer wilt hebben.
Anders is het denk ik wel het beste om het valkje terug te brengen en pas ophalen als het helemaal zelfstandig is.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >