8 mei 2025, 23:00:30

Sepia

Gestart door Anja, 14 november 2009, 13:12:53

« vorige - volgende »

Anja

Hoi hoi,

Yingo en Yelo hebben 4 eitjes. Yelo broedt het meeste en Yingo zo af en toe eens.
Ik heb een Sepia in de kooi hangen en nu vroeg ik me af of het normaal is dat deze in een paar dagen helemaal op is.
Voornamelijk eet Yingo van de Sepia.

Dank je wel alvast voor de reacties.

Liefs,

Anja

Kimm

hey anja,

asha at ook heel veel sepia toen ze eitjes ging leggen. nu is dat weer minder geworden. of dat normaal is weet ik niet maar ik wou je even vertellen dat ik het gedrag herken.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Kim,

Ja dat klopt maar yingo is het mannetje. Hij hoeft geen eitjes te leggen ;D ;D ;D ;D
Vandaar ik me afvraag of dit normaal is.

Mark

Voor het popje lijkt ht mij normaal dat zij meer sepia ivm kalkbehoefte tijdens het leggen van eieren, maar het mannetje?
Misschien heb je wel een heel lief mannetje die de sepia voor zijn popje gaat halen. weet niet of valkjes dit doen maar leek me wel mooi! :)

Vanilla

Heb veel gehoord en gelezen dat een sepia te zacht is voor een valkparkiet en ze daardoor teveel kalk binnen kunnen krijgen.
Zie topic :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,33224.0.html

Ik vraag me ook heel erg af wat het verschil is tussen een sepia en een kalk/mineralenblok. Zo'n hard blok scherpt de snavel veel beter en ze krijgen niet teveel kalk binnen.