19 april 2024, 07:58:16

Oranje pepers

Gestart door Nynke, 17 augustus 2009, 14:44:36

« vorige - volgende »

Nynke

Uit alle enthousiasme heb ik een tijd geleden een peperplant gekocht, omdat onze coco helemaal gek is op pepers.
Nu tot mijn verbazing worden ze niet rood, maar blijven oranje.
En na overleg met mijn buurman schijnen ze ook niet rood te worden.

Alleen mogen oranje pepers wel gegeven worden???
Heb ze gisteren al wel vast geplukt... Maar durf ze niet zomaar te geven.

Kirsten

Hoi Nynke,

Tja ik ken alleen de rode peper in prinicipe, maar ik denk dat het het belangrijkste is wat voor zaadjes je hebt gebruikt. Als deze voor menselijke consumptie bedoeld waren, ga ik ervan uit dat rood of oranje niet veel uitmaakt dan misschien de sterkte ervan.

Groet, Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Nynke

Ik ga er vanuit dat dit voor menselijke consumptie was bedoelt. Alleen het waren geen zaadjes, maar kant en klare planten. (Lang leven de intratuin :D) en ze hadden toen de peper en paprika. Alleen naar mijn weten zouden ze allebei rood worden. Paprika wordt maar een paar centimeter groot en peper blijft oranje.

Ben voor Coco maar naar de groenteboer gegaan en heb de rode versie opgehaald. Weet zeker dat deze geen kwaad kan :D

Kimm

schrik niet als ze rode/oranje ontlasting krijgen ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Paauwtje

We hebben het ze vaker gegeven en het mooiste is de rode snaveltjes :D
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Gerdaaaa

Ik haal dit topic even naar boven...

Ik heb ook een rode peper in de kooi hangen en vooral 1 van mn stel is er gek op  :D

Kan hij er 'onbeperkt' van blijven eten? Ik bedoel, kan ik de peper in de kooi laten of moet ik hem na 1 dag weghalen?

Paauwtje

Wij halen dit altijd na 1 dag weg omdat het vers voer is..
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer