creme ino met bruine gloed??? en nog 1 vraagje wie helpt

Gestart door mila, 12 augustus 2009, 18:44:42

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: •=Bonnie=• op 12 augustus 2009, 18:59:47
Citaat van: mila op 12 augustus 2009, 18:44:42
ik heb nu toch is raars..

ik heb in febr bij Thierry een creme-ino man gekocht...

nou weet al niet of het wel een man is......

nu zit ik even goed te kijken hij heeft een bruine gloed over zijn vleugels????
is dit nu een bronzefallow???
heb er foto's van gemaakt dus kijk maar ff.
hij is van 03-07-08...
en nu valt het me pas op>??

hier de link waar de foto's op staan
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=1427&mforum=valkparkietenbenelux

kan iemand mij helpen ik weet het echt van gekhied niet meer hoe of wat

Marlies heeft exact dezelfde vogels van bij Thierry, zij kan je er vast meer over vertellen. Ze zijn schitterend. Een bronzefallow is het in geen geval, daarvoor zijn de ogen te donker. Misschien zit er cinnamon in.

In dat geval moet je kunnen zien of het een man of een pop is, als het een cinnamon-lutino pop is zie je de visgraat in de staart :)

Ik heb inderdaad 2 van zulke valkjes, een man en een pop maar deze komen niet van Thierry maar van Ron Nottet. ;)

Het klopt dat albino en lutino mannen deze gloed krijgen, maar de zus van mijn lutino bleekmasker man heeft het ook.
Ik heb indertijd met Ron Nottet gemaild en hij zei dat er geen bronze fallow in zat, wat ik zelf eerst dacht, maar dat het wel cinnamon kon zijn.

Het mannetje heeft nu 4 nesten gehad met een albino popje, maar iets van cinnamon heb ik nog niet gezien.
Nou is 4 nesten natuurlijk niet zoveel, want de parels kwamen er ook pas dit jaar uit.

Misschien volgend jaar. :P

Tjerk

Hey Marlies,

Als die man Cinnamon zou zijn, zouden al de jonge poppen uit die man Cinnamon moeten zijn. En die zijn er vast al wel een keer uit gekomen.

Groeten Tjerk

♪ Marlies

Citaat van: Tjerk op 15 augustus 2009, 09:30:58
Hey Marlies,

Als die man Cinnamon zou zijn, zouden al de jonge poppen uit die man Cinnamon moeten zijn. En die zijn er vast al wel een keer uit gekomen.

Groeten Tjerk

Hoi Tjerk,

Er zijn alleen nog maar albino's en lutino's uitgekomen waarvan de mannen een bruine waas over het lichaam krijgen.

Echte cinnamons heb ik er nog niet uit gehad, maar 4 nesten is natuurlijk nog niet zo heel veel.

Groetjes Marlies ;)

mila

hoi marlies en tjerk en de rest...

ik was gewoon benieuwd of dit wel normaal was en de ene zegt van wel en de andere zegt kan cinnamon zijn.

ik heb hem tegenover een bleekmasker grijze split witmasker pop en we zien wel wat eruit komt toch mits ze oooooooiiiittt eitjes krijgen.

groetjes

Tjerk

Citaat van: ♪ Marlies op 15 augustus 2009, 10:06:24
Hey Marlies,

Groeten Tjerk

Hey Marlies,

Waar ik op doel is dat als jou man Cinnamon is, dan zijn de poppen die eruit komen 100 % Cinnamon.

En ik kan me niet voor stellen dat die er na vier nesten dan nog niet uitgekomen zou zijn. Dus vervalt de Cinnamon theorie een beetje :P...

Groeten Tjerk

Hoi Tjerk,

Er zijn alleen nog maar albino's en lutino's uitgekomen waarvan de mannen een bruine waas over het lichaam krijgen.

Echte cinnamons heb ik er nog niet uit gehad, maar 4 nesten is natuurlijk nog niet zo heel veel.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Citaat van: Tjerk op 15 augustus 2009, 21:13:08
Citaat van: ♪ Marlies op 15 augustus 2009, 10:06:24
Hey Marlies,

Groeten Tjerk

Hey Marlies,

Waar ik op doel is dat als jou man Cinnamon is, dan zijn de poppen die eruit komen 100 % Cinnamon.

En ik kan me niet voor stellen dat die er na vier nesten dan nog niet uitgekomen zou zijn. Dus vervalt de Cinnamon theorie een beetje :P...

Groeten Tjerk

Hoi Tjerk,

Groetjes Marlies ;)

Hoe komt het dan dat z'n zus zo'n zelfde gloed over zich heeft, en m'n andere lutino bleekmasker poppen niet ?

Caroline

Misschien is bij de man de beige gloed voordat het een overjarige lutiino man is.

Maar is zijn zusje toevallig wel cinnamon.

Ik denk ook maar mee.  ::)

Dochter Nina zie ik in ieder geval nog steeds geen beige, ze is nu echt flink in de rui, ben wel benieuwd wat straks de slagpennen en de staartveren gaan doen.  :)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Dat zou eventueel wel kunnen, maar dan is de beige gloed en het cinnamon wel precies hetzelfde.

Ik vind het jammer dat ik van hun nog geen jongen heb die ik een keer tegen elkaar kan zetten. :-\
Dat zou misschien wel wat duidelijk maken.

Caroline

Ik herinner me  dat ik ooit bij Caroline in Dord was en zij heeft Noo-Noo een cinnamon albino POP.

Voor de eerste rui zag je ook nog geen beige gloed maar nu een aantal jaren later zit de beige gloed er hetzelfde uit als van mijn Jim. DIe natuurlijk als man zijnde niet cinnamon kan zijn.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.