26 mei 2025, 04:57:40

valkparkiet buiten

Gestart door Spikey3, 18 augustus 2009, 13:31:48

« vorige - volgende »

Spikey3

Hallo,
Ik heb nu een tijdje een valkparkiet en hij zit altijd maar binnen. Ik wil hem wel naar buiten doen maar dan vliegt hij weg. Ik was laatst bij een roofvogelshow en zag dat die naar buiten konden omdat ze vastzaten. Kun je een valkparkiet net als bij een roofvogel aan een touwtje of elastiekje vastmaken.
Groetjes Michiel
  ???

Anke

Hoi,
Het lijkt mij heel onverstandig om een valkje buiten te zetten met een draad ofzo om zijn pootje.
Voor je het weet raakt hij daarin verstrikt.

Wel kan je natuurlijk de kooi buiten zetten.
Of als deze te groot is een wat kleiner kooitje nemen dat je voor buiten kan gebruiken.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Hè gadsie, niet aan een touwtje of elastiekje. Nooit doen hoor! Er bestaan wel speciale tuigjes, maar het mee naar buiten nemen van je valkje is en blijft een groot risico. Wanneer ze ergens van schrikken vliegen ze toch op en in het geval ze in een tuigje zitten kunnen zij zich ernstig verwonden. Als je je huisgenootje toch graag het plezier van buiten gunt kun je hem met kooi en al misschien in de tuin zitten. Maar let dan wel weer op tocht, hè? Persoonlijk zou ik 'em lekker binnen laten, badje geven om in te spelen en/of af en toe met een plantenspuit besproeien.

Spikey3

Nou hartelijk bedankt voor de reacties. Hij vind het heerlijk buiten in de kooi. Ik heb ook even de bodem eraf gehaald zodat hij lekker met z'n pootjes over het gras kon lopen. Ik ga niet aan een tuigje beginnen want ik zou het zelf vreselijk vinden als ik mijn vleugels niet meer kon bewegen. Maar nu zie ik ook wel in dat een touwtje om z'n poot gevaarlijk kan zijn.
Groeten Michiel (en Spikey).
  ;D