15 mei 2025, 01:33:18

2 Valkparkieten?

Gestart door marie, 12 augustus 2009, 18:58:04

« vorige - volgende »

marie

Hoi, Ik heb nu 1 valkparkiet en zou er graag nog eentje bij hebben. Als eerste, ik heb nu een mannetje. Als ik er nog een mannetje bij zou zetten, zouden ze dan geen ruzzie maken? En als 2de, hoe groot zou de kooi moeten zijn?  ???

groetjes,
Kwinten
!!!Flip!!!

jeroenn

hallo kwinten,

ik weet hoe groot je kooi is en daar kan makkelijk een 2e bij hoor ;)

Paauwtje

Als je nu een mannetje hebt en je wilt er een mannetje bij kan dat best.
Je kan er ook een popje bij doen geen probleem.
Maar doe je er een mannetje bij en je doet er later een popje bij kan het zijn dat de twee mannetjes gaan vechten om het popje.
Je zal er dan dus 2 popjes bij moeten doen.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

marie

Jeroenn: Ik ben nog een andere grotere kooi aan het maken ;D

Paauwtje: Ik ga een mannetje nemen, want een popje en een mannetje zijn gegarandeerd kleintjes, en daar heb ik nog geen ervaring genoeg voor. ;)

Dank voor de reacties!!! :D
!!!Flip!!!

Hermien

Ik had tot voor kort vier mannen, nu nog drie. Het gaat prima zo met elkaar.

marie

oké, ik dacht mischien dat 2 mannetjes met elkaar zouden ruzzie maken, maar zo te horen niet  :D
!!!Flip!!!

Paauwtje

Als er geen minderheid aan popjes bij is niet..
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Hermien

Ach, ze stoeien wel eens, maar geen echte, grote knokpartijen.

marie

!!!Flip!!!

hannibal

hi kwinten

Ik heb 3 mannetjes en 2 vrouwtjes, de mannetjes zijn dol op elkaar, de vrouwtjes trouwens ook, 1 vrouwtje is nu broeds en ze heeft interesse in alle mannetjes, maar er is er maar eentje die het broedblok in mag, en hij bewaakt het goed, als het andere mannetje erin wil, dan wordt hij eruit gejaagd, maar alles gaat zonder bloed vergieten,

dus je hebt alle kans dat het goed gaat, niet gegarandeerd natuurlijk, karakter etc.

groetjes van Hannah en de 5 krielkippen

marie

oké, ik hoop dat het goed gaat, maar een maatje voor Flip zal maar eind september zijn... :'(
!!!Flip!!!