20 april 2024, 04:26:30

zij schreeuw als je weg gaat.

Gestart door punkie1, 11 augustus 2009, 20:41:06

« vorige - volgende »

punkie1

hoi iedereen.
mijn valke (punkie) roep en schreeuw als ik en mijn vrouw weg gaat. bv naar buiten gaan, of naar de keuken gaan, naar de slaapkamer gaan. dan bij zij te schreeuwen. wij gaan er niet maar toe.wij laten punkie gewoon doen en hopen da ze zelf stopt. maar da is niet waar.ze blij maar gewoon door doen. ik overweeg een handtamme mannetje bij te zetten.
maar ik ben bang ze met 2 zo kan beginnen te schreeuwen.

als iemand raad heeft vertel het maar
alvast bedankt groetjes.

Bello

Hoi hoi,

Het valkje vind het niet leuk als ze alleen komt te zitten als jullie de kamer uit gaan.
Geef haar maar snel een partner... en als je geen jonkies wilt schaf je gewoon kunsteitjes aan. Deze kun je vervangen als ze echte eitjes gaan leggen.

Onze Bello was ook zo....gelukkig hebben we toen een valkje erbij gehaald en nu hebben we er 4 en de rust is weder gekeerd ;D

Heel veel succes en we zijn reuze benieuwd naar haar nieuwe vriendje.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

punkie1

12 augustus 2009, 21:37:13 #2 Last Edit: 12 augustus 2009, 21:41:37 by punkie1
bedankt voor jou tip
ik zal er zeker overwegen.
als ik een vrouwtje erbij zet.
zal punkie ook kalmer zijn??

greetjevandale

hallo, sinds een kleine week zijn Leon en ik trotse ouders van een dame( coco)
Coco geeft idd een kreetje wanneer wij de huiskamer even verlaten.
Als we dan antwoord geven, is haar geroep over.
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat een valkje een groepsdier is en aangezien coco ons als haar groep ziet ze ons bij elkaar wil houden.
wanneer we er weer zijn is er dan ook niets meer aan de hand...

Sanna

Ja hoor, met een vrouwtje erbij zal Punkie ook waarschijnlijk wel rustiger zijn. Mannetje of vrouwtje, dat maakt niet zo veel uit. Het gaat om het gezelschap. Houdt er wel rekening mee dat het geschreeuw niet meteen over hoeft te zijn. De gewoonte moet nog even slijten ;). Ik zou er wel een jong valkje bij zetten, die worden meestal het makkelijkst geaccepteerd.

Groetjes, Sanna

punkie1

bedankt voor jullie tip.
ondertussen geeft punkie al een nieuwe vriend(in) erbij.
ik weet niet goed als een vrouwtje of een mannetje is.
het is een gepareld valke. nog maar 3a4 maanden oud.
de naam is phika.ik hoop da punkie nu wat minder ga schreeuwen en roepen. ja punkie is een vrouwtje van een jaar en 4maanden oud. wat raar is da phika als na doe wat punkie doet . vb als punkie op mijn vinger zit dan wil phika ook.
punkie met haar vleugels slaagt dan doe phika da ook. en da kan punkie niet verdragen. hoe is ik da op ????