De avonturen van Pukkie,Muka&Kiwi -- 8/9/09 welkom Muka en véél foto's :-)

Gestart door -Joke-, 11 augustus 2009, 14:54:55

« vorige - volgende »

-Joke-

Na het lezen van zoveel prachtige verhalen hier waag ik me ook maar eens aan een 'boekje'  :)
Want blijkbaar heb ik één of ander virus te pakken, het is één al valkparkiet wat de klok slaat tegenwoordig!
Zelfs 's nachts lig ik ervan te dromen  ;D

Na 4 kindjes, een hondje, 2 kippetjes en een hamster werd ons gezinnetje een tijdje geleden uitgebreid met de vrolijke Pukkie.
Een supergeweldig valkje dat bij Hilde vandaan komt (jullie zullen haar ongetwijfeld wel kennen van hier op het forum)

In september komt er een vriendinnetje bij voor Pukkie, Muka. Zij moet eerst nog wat groeien  ;)


Pukkie is zooooooooo geweldig!

Vandaag heeft hij voor de eerste keer gepuzzeld. De kinderen zaten aan tafel te puzzelen en blijbaar was dat voor 'm erg intressant. Hoewel gepuzzeld... Hij ging al snel met zijn persoonlijke puzzelstukje lopen  ;D
Ook blaadjes heeft hij ontdekt. Deze ochtend zat ik rustig de post door te nemen en kwam hij vrolijk mijn blaadjes slopen  ;D

Maar eten vind hij nog steeds het allerintressantst. Een hapje voor mama, een hapje voor Pukkie...
Hij komt het zo uit mijn handen halen maar het allerliefste kruipt hij met z'n koppie in mijn mond  :)

Gisteren zat hij op de kast een dutje te doen. Ik ging 'm bewonderen en zat 'm een tijdje heerlijk te bekijken.
Plots doet ie z'n ogen open en schrikt hij zich bijna van z'n stokje af, hij vind me dus geweldig angstaanjagend  ;D Ach, je zou voor minder, wie weet waarover hij droomde, en dan staat daar plots zo'n gigant voor hem  ;)

We zijn allemaal zo blij met hem! De kindjes gieberen nogal wat af met zijn 'kunstjes' en mama en papa vinden het heerlijk om hem te knuffelen, en hij natuurlijk ook !! ;)


Zo, daar laten we het eventjes bij. Hopelijk volgen er nog héél wat leuke verhaaltjes!!

Nog even een fotootje van Pukkie en Muka, ik ben zo fier op ze!!!!  ;D

Groetjes!!!



Paauwtje

Hoi Joke,

Leuk dat je een verhaal bent begonnen.
Weet je al wanneer Muka ongeveer komt?
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

hilde

hey joke

MET MUKA HIER

men eerste oefeningskes voor het vliegen

ben ik geen stoere meid nu al vliegles nemen?

maar er is altijd wel iemand in de buurt voor me op te vangen hoor







groetjes en een knuff aan pukkie

Paauwtje

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Gerdaaaa

Hoi Joke,


Leuk, je eigen boekje!
Ga je zeker volgen :D


-Joke-

11 augustus 2009, 23:27:10 #5 Last Edit: 11 augustus 2009, 23:31:17 by -Joke-
Citaat van: Paauwtje op 11 augustus 2009, 15:48:37
Hoi Joke,

Leuk dat je een verhaal bent begonnen.
Weet je al wanneer Muka ongeveer komt?


Wellicht begin september.

Waauw Hilde, wat een prachtige foto!! Dank je wel! Snelle vogel  ;)
Ik zal de knuffel aan Pukkie overbrengen. Al wacht ik daar nu wel mee tot morgen, hij zit al zalig te slapen  ;)

Gerdaaaa, bedankt voor je belangstelling  ;D



Pukkie blijkt nogal te reageren op mijn stem. Als ik z'n naampje roep dan reageert hij iedere keer  8)
Ook lijkt het alsof hij gesprekken met me voert, als ik 'm wat vertel, dan krijg ik een hele zwaai fluitjes, piepjes en geluidjes terug  ;D

Streeltjes krijgen vind hij geweldig, al haalt hij het nogal vaak in z'n bolletje om zich plots boos te maken als ik ook maar even durf stoppen met strelen  :-\  Iets in mij zegt me dat het een mannetje is...  ;D

De komende dagen gaat hij ietsje minder aandacht krijgen, deze avond ben ik op spoed binnen gegaan met mijn jongste dochtertje. Ze heeft haar beentje gebroken  :'(
Ze word volgende maand 2, dus moet ik haar nu enkele dagen nog wat extra-extra aandacht geven en ze ronddragen als ze wat wil. Maar ik ben er zeker van dat Pukkie haar ook aandacht gaat komen geven. Want zo liefdevol als hij al is tegenover de kindjes, hij gaat vast en zeker merken dat er iets niet is zoals het hoort. En ookal is mijn meisje nog zo klein, Pukkie vind ook haar hoofdje super om even een landingetje op te gaan maken  ;)

Groetjes!






Paauwtje

Och je dochtertje haar been gebroken, hoop dat het snel geneest want een been ingepakt hebben met dit weer is ook niets.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Hermien

Leuk! Een boekje over Pukkie & Muka. Wat een scheetje is het toch, hè? En wat schrijf je beeldend. Ik zie het helemaal voor me, dat sjouwen met een puzzelstukje en het slopen van je post. Ik kan je verzekeren dat je nog veel meer grote en kleine avonturen gaat beleven met dit manneke. En straks natuurlijk ook met Muka.

Altijd schrikken als er met één van je kids iets gebeurt. Sterkte en geef haar maar een dikke knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

Ik ga je hier zeker blijven volgen. Ben zó benieuwd naar alle belevenissen.

                              :-*   :-*   :-*


-Joke-

Pauwtje, inderdaad, ik hoop dat het niet meer te warm zal worden de komende weken.

Hermien, ik heb ze vandaag al helemaal platgeknuffeld  ;D
En zeker hoor, dat we nog heel wat avonturen gaan beleven met onze 2 valkjes. Al moet ik het voorlopig doen met enkel de foto's van Muka, in gedachte vliegt ze hier soms wel al rond   8)


Pukkie heeft het geweten...
Vandaag werden de kindjes opgepikt door mijn schoonmoeder zodat de jongste mama voor zich alleen had. Ze kan dan ook helemaal niets, gips van haar teentjes tot aan de lies dus enkel liggen of opnemen...

We hebben dus heel wat samen in de zetel doorgebracht.
En wie kwam daar aangevlogen, Pukkie natuurlijk.
En wat denk je, het hoogste punt kiezen?
Nee hoor, hij koos voor het kleine bolletje van ons meisje  :D
Ik zei het nog, hij gaat het aanvoelen...

Hij heeft sinds vandaag ook de bodem van zijn kooitje ontdekt. Dus zuig ik het schelpenzand maar netjes weg om er corbo te leggen, dat blijkt stukken beter te zijn.
Al twijfel ik nog tussen corbo en beukensnippers.
Lang leve valkparkiet.com, ga meteen zoeken wat het best is  ;)

Ook moeten we er helaas een gewoonte van gaan maken om hem tijdens het eten in zijn kooitje te zetten. Niet zozeer tijdens het ontbijt, maar tijdens het warm eten.
Hij vind steeds de weg naar 6 aantrekkelijke borden, potten en pannen...
Vorige keer zat er een zwaai spaghettisaus aan zijn staart.
Hij had het natuulijk niet in de gaten, maar die 4 gieberende kinderen kregen zijn kuifje snel naar boven. Hij wist dus wel dat er iets aan de hand was, alleen niet goed wat  ;D
Saus kreeg hij absoluut niet, van de spaghettisliert was hij zo verschrokken dat hij een achteruit een tuimeling maakte van de tafel maar veilig op het kinderstoeltje terecht kwam.
Ik twijfelde nog even om hem een slabbertje aan te doen, hij zat er zo mooi  8)


Dus, zijn kooitje in en toe als we warm eten, laten we zeggen uit "voorzorgsmaatregel"  ;)

Ook heeft hij iedere dag een geweldig vliegje.
Vliegen in het rond doet hij vaak, erg vaak.
Maar wanneer ik roep 'ten aanval' blijkt hij alles op alles te gooien en scheurt als een gek door de woonkamer.
Echt zo snel dat ik iedere keer m'n hart vasthoud, het lijkt net of hij iedere moment ergens tegenaan kan smakken. En met zo'n snelheid...  :-\
Maar hij speelt het toch iedere keer klaar om netjes weer zijn landingsbaan te vinden!

Heerlijk, ik geniet ervan, de kindjes genieten ervan, mijn man geniet ervan... En Pukkie zelf, die heb ik nog nooit horen klagen  ;)

Groetjes!

Gerdaaaa

Haha, die Pukkie.


Grappig hoe hij bij jullie mee wil eten.
Dat deed mijn vorige valkje ook.. ook die zette in in zn kooi.. anders moest je hem steeds uit je bord schuiven  :D

Beterschap met je dochtertje.

-Joke-

Dank je wel Gerda!!

Hier wat fotootjes, beelden zeggen soms vaker meer dan woorden...





Gerdaaaa

Oooo die foto waarop pukkie naar je kinderen kijkt   :D
schitterend!!!!



Paauwtje

Erg mooie foto's van zeer goeie kwaliteit vindt ik.
Pukkie is dus slit ino. ;D
Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

-Joke-

14 augustus 2009, 13:51:16 #13 Last Edit: 14 augustus 2009, 22:34:26 by -Joke-
Gerda, die foto vond ik zo ontroerend!

Erik, slit ino??  :-[ Ik ben niet blond maar begrijp dit even niet  :-\
Bedankt voor je compliment over de foto's!

Ik krijg maar niet genoeg van Pukkie  ;D

Gisteren heb ik wat in elkaar geknutseld voor in zijn kooitje, hij was het al aan't slopen voordat het af was.
Al trekt het op niet erg veel, hij heeft er toch plezier van  ;D



Ook heeft hij mijn bamboe boompje eindelijk gevonden. Na wat gegoogle laat ik 'm maar doen!




Ook van de hond schrikt hij niet meer, ze lijken ondertussen dikke vriendjes te worden!




En nog een laatste sfeerbeeldje...  ;D



Groetjes!!

hilde

ach wat een vertederende foto's  met de hond  ;)


knuff van MUKA




groetjesssssss