De avonturen van Pukkie,Muka&Kiwi -- 8/9/09 welkom Muka en véél foto's :-)

Gestart door -Joke-, 11 augustus 2009, 14:54:55

« vorige - volgende »

-Joke-

@Erik, bedoel je dan dat een valkje enkel gaat praten als ze niet uit de kooi komt? Wat is daar de oorzaak van? Verveling?
Pukkie zit er enkel in om te gaan eten, als wij eten en om te slapen. Voor de rest is hij hier zo vrij als een vogeltje  ;)

Ik had wel al gelezen dat valkjes imiteren, maar dacht gelezen te hebben dat ze dat nog niet doen wanneer ze nog zo jong zijn?

Haha, schreeuwen imiteren, het is eens wat anders  ;D

@Gerda, ja, erg leuk!! Ik had niet gedacht dat het al zo snel zou zijn dat hij ons zou gaan nadoen.
En Muka, wat wil je, kijk haar fotootjes eens. Hilde weet me iedere keer weer ongeduldiger te maken met die leuke kiekjes van haar  ;)


@Hilde, ik heb er eigenlijk geen flauw idee van hoe oud een valkje moet zijn vooraleer ze naar een nieuwe thuis mogen, daarmee mijn vraagje  ;) En natuurlijk ook een beetje, een héél klein ietsiebeetje uit ongeduld...  ;D
Ik heb hier nog een heel klein kooitje staan, dat kregen we gratis bij onze aankoop in een dierenwinkel.
Maar dat is echt zo belachelijk klein om een vogeltje in te zetten dat ik weiger om het ook maar aan iemand anders te geven. Voor een muisje is dat misschien nog goed, maar als vogelkooitje is het mishandeling  :-\
We vroegen ons af of we daar eventueel Muka in konden vervoeren, of is het beter dat ze tijdens de rit niet te veel oppikt qua beelden?

Prachtige foto alweer!! Dank je wel!


@Krimhilde,
dank je wel voor 't compliment, 't is inderdaad een schatje !!!



Pukkie zit hier op m'n schoudertje ongelooflijk hard met z'n snaveltje te knarsen, heerlijk geluid! Als ik stiekem naar 'm kijk dan zie ik z'n oogjes soms stilltjes dichtvallen. Hij geniet dus zichtbaar.

Eigenlijk mag ik er van uit beginnen gaan dat Pukkie toch een mannetje is?
Zijn kopje en kuifje worden ook zichtbaar geler. Of word dit pas gezien na de rui?
Hoewel, het is zo'n fluitertje en dat doen popjes niet dacht ik?

Groetjes!!


Paauwtje

Citaat van: -Joke- op 17 augustus 2009, 12:55:30
@Erik, bedoel je dan dat een valkje enkel gaat praten als ze niet uit de kooi komt? Wat is daar de oorzaak van? Verveling?
Pukkie zit er enkel in om te gaan eten, als wij eten en om te slapen. Voor de rest is hij hier zo vrij als een vogeltje  ;)


Nee niet helemaal.
Vaak gaat een vogel alleen imiteren wanneer hij of zei alleen is.
Dus zonder soortgenoten leeft.
De vogel zal dan de mens als soortgenoot zien.
Onze Spot imiteerde ook vrijwel meteen dus 7-8 weken.
Ik heb het gevoel dat hij soms ook probeert te praten maar dit is echt niet te verstaan.
Snow gilt soms als Coco op haar zit om te paren
Dit imiteert hij vlekkeloos..

Ik heb ook sterk het gevoel dat Pukkie een man is.
Vooral om het imiteren maar soms wil de natuur ons voor de gek houden.
Na de jeugd rui zal het kopie dan geler worden.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

hilde

het is beter dat je een valkje niet vervoert in een vogelkooitje maar bijvoorbeeld in een vervoersbakje deze zijn ook te koop in een dierenwinkel .
in een kooitje kunnen ze zich pijn doen.heb dit al eens meegemaakt dus raad ik het niet aan .

groetjessssssssssssss

Paauwtje

Wij hebben vervoersbakken van Ferplast.
Eigenlijk voor cavia's maar het wil prima.
Worden volgens mij ook bij valkparkiet.net verkocht.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

ManjaV

Hoi Joke,

Leuke valkjes heb je/krijg je. :D
Nog twee weekjes en dan je tweede valkje he?
Ze zien er allebei heel lief en mooi uit.

Oh ja, in de dierenwinkel staan vervoersbakjes ook te koop.
Ik heb zelf ook hele handige, en ze waren niet duur (dacht 8 euro of zoiets).

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

-Joke-

@Erik, dan zullen we zien of hij dit gedrag voortzet als Muka erbij komt  ;)
Dus na de rui gaat hij veranderen?
Dan word hij nóg mooier dan dat hij al is  :D

@Hilde, dan knip ik dat kooitje stuk en vliegt het naar het containerpark. Ik snap zelf niet eens dat ze zulke kleine vogelkooitjes maken  :-X Belachelijk toch!!

Zo'n vervoersbakje, is dat duur? Aangezien het maar voor 1x zal zijn is het een beetje te stom om er eentje te gaan halen als ze veel geld kosten.  :-\

Groetjes!

-Joke-

Hallo Manja,

Ja hoor, nog eventjes en dan komt ons 2de valkje erbij.
Ze zijn inderdaad beide erg mooi, en onze Pukkie is héééééél erg lief, ondeugend, ondernemend, ...  ;D
Van Muka is het nog even afwachten, maar ze is in erg goed handen dus dat komt ook wel goed ;)

En daar krijg ik dan meteen ook een antwoord op mijn net gestelde vraag  ;)  Dank je wel!


Groetjes!

hilde

zo een bakje kan altijd dienst doen joke je weet maar nooit

prijs varieert van 8 tot 15 euro


groetjesssssssss

Paauwtje

Citaat van: -Joke- op 17 augustus 2009, 13:18:27
@Erik, dan zullen we zien of hij dit gedrag voortzet als Muka erbij komt  ;)
Dus na de rui gaat hij veranderen?
Dan word hij nóg mooier dan dat hij al is  :D

@Hilde, dan knip ik dat kooitje stuk en vliegt het naar het containerpark. Ik snap zelf niet eens dat ze zulke kleine vogelkooitjes maken  :-X Belachelijk toch!!

Zo'n vervoersbakje, is dat duur? Aangezien het maar voor 1x zal zijn is het een beetje te stom om er eentje te gaan halen als ze veel geld kosten.  :-\

Groetjes!


De vervoersbakjes zijn niet duur. Het is daarnaast heel handig mocht je een keer naar een dieren of vogelarts moeten om in huis te hebben.
Na zijn jeugd rui zal het veranderen ik vindt dat ze inderdaad dan vaak mooier in de veren komen.
Maar een goede verzorging is natuurlijk heel belangrijk voor het verenpak. Dat helpt dus ook.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Hermien

Wat een vertederende foto's van valkje en hond. Gaaf! Inderdaad is een vervoersbakje niet duur en wel heel practisch. En zeg nooit dat het maar voor één keer gebruik is. Wie weet raak je zó besmet met het valkjesvirus dat er misschien nog wel méér huisgenootjes komen. En ook voor ritjes naar een va is zo'n bakje een uitkomst. Ze zijn rond de 8 à 9 euro, dus echt niet duur!

-Joke-




Citaat van: Hermien op 17 augustus 2009, 13:41:35
...Wie weet raak je zó besmet met het valkjesvirus dat er misschien nog wel méér huisgenootjes komen...


;D  ;D  ;D

Voor het geld moeten we het niet laten, dat is de moeite natuurlijk niet!
En inderdaad, hopelijk hebben we het niet nodig maar indien hij ooit naar een arts moet is dit wel praktisch.
Dus zullen we maar eens gaan uitzien naar zo'n bakje, dank jullie voor de tip!!!

@Hermien, dank je wel voor je reactie op de foto's. Is ook heel erg vertederend om te zien. En om dat dan ook net te kunnen vastleggen... leuk!!

@Erik, we doen zo goed mogelijk ons best om hem een zo goed mogelijke verzorging te bieden. Indien je nog tips hebt, ze zijn altijd welkom!!!!

@Hilde, weet jij of ze ze hebben in Genk, in die grote dierenwinkel? Ik weet de naam niet meteen, maar ik dacht de 'zoo markt'?

marie

Mooie foto's van je hond en je valkje ;D Een vervoerbakje is inderdaad beter en niet duur ;)
!!!Flip!!!

hilde

bij tom en co (bosdel  bij promo) heb ik ze al zien staan
maar bij zoomart op hasseltweg zullen ze ook wel hebben denk ik anders moet je eens kijken op hun website

groetjessssss

krimhilde

Hey,

Ik heb ondertussen even snel je boekje door gekeken(lezen moet nog hihi) maar die foto's van Pukkie en je hond!!!! ZO LIEF  :-* :-* :-*

gr krimhilde


Groetjes van Krimhilde

-Joke-

Zo, we zijn een bakje rijker, laat Muka nu maar komen  ;D  ;D 

Citaat van: Kwinten op 17 augustus 2009, 13:50:48
Mooie foto's van je hond en je valkje ;D


Dank je wel!  :D

Citaat van: krimhilde op 17 augustus 2009, 15:10:31
... die foto's van Pukkie en je hond!!!! ZO LIEF  :-* :-* :-*

gr krimhilde


Dank je wel!  :D


Onze Pukkie fluit iedere dag meer en meer.
Als hij 's morgens ook nog maar iets of wat beweging hoort dan begint hij eraan.
Een stilletjesaan begint hij al meer geluidjes van ons na te bootsen. Zo fijn om te horen.

Vandaag hebben we met de kindjes op youtube naar wat filmpjes gekeken van valkparkieten. Pukkie zat op de voorste rij met z'n kopje aandachtig richting scherm gericht.
Hij gaf geweldige reacties moet ik zeggen  ;D
Die filmpjes... de kindjes lagen in een deuk toen ze een valkje 'happy birthday' hoorde fluiten  ;D
Geweldig!