De avonturen van Pukkie,Muka&Kiwi -- 8/9/09 welkom Muka en véél foto's :-)

Gestart door -Joke-, 11 augustus 2009, 14:54:55

« vorige - volgende »

Hermien

Ik val compleet stil! Wat keigaaf! Mooie valken en mooie foto's . En o, wat lieffff!

Gerdaaaa

 :o Wat gaaf!!!!
Wat lief!!


Wat zooo anders dan mijn duo  :D


Meid, dubbel genieten zo met die 2 kanjers van je!
Veel plezier!!

En maak gerust foto's hoor, ik vind ze  prachtig!!

krimhilde

Hoi Joke,

Tjees, ik ben alleen maar met mn eigenboekje bezig geweest (ook probleempjes met oudste dochter op school) heb echt vanaf ongeveer 25 aug niet meer in joun boekje gelezen, ik schaam me diep  :-[

Wat is er bij jou toch veel gebeurd in een korte tijd....
Arme Pukkie...
Hier missen wij nog steeds ontzettend onze punky dus ik weet wat jullie mee maken.
Maar hier is het eigenlijk net zo gegaan, toen er nieuwe valkjes kwamen waren de traantjes van de meiden gauw minder maar er word nog wel veel aan Punk gedacht!!!
Vaak is het nog dat 1 van de meiden zeg van: Mem, weet je nog wat Punk deed? Kijk mem, Protter doet het zelfde wat onze punky ook deed!!!!

Maar wat heb je nu mooie, leuke, lieve valkjes zeg!!!!
En dat die klik er meteen ook is  :o GEWELDIG!!!!
Ga volop genieten van Muka en Kiwi!!

En jullie Pukkie zit voor altijd in je hart en gedachten die vergeet je idd echt nooit. Ik hoop echt dat hij nog terecht komt. (ook wij hopen nog steeds voor onze Punk)


Veel liefs en een dikke kroeper
Krimhilde  :-* :-* :-*


Groetjes van Krimhilde

Kaatje

Hoi Joke,

Gefeliciteerd met Muka meid, en wat een plaatje  :-*  :-* Ik val ook helemaal stil bij het zien van de foto's want dit is inderdaad duidelijk liefde op het eeerste gezicht.

Volgens mij gaat dit erg veel beloven voor de toekomst  :D

Geniet er van  ;)

Groetjes, Karin

Caroline

Gefeliciteerd met Muka lekker thuis!!!!

Je foto's spreken boekdelen .... wat een geweldig stelletje saampies. Super!!!!  :-*

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde


Dierenfreackske

Hoi Joke ,  gefeliciteerd met Muka ...mooie naam ook trouwens, mooie foto's ook! Grtjs. Ann



Kaatje

Hoi Joke,

Hoe gaat het met Muka en Kiwi !? Heb je nog wat over Pukkie gehoord !?

Groetjes, Karin

-Joke-

Dank je wel allemaal voor de lieve reacties!!!

Allereerst, van Pukkie hebben we nog steeds niets gehoord  :-\


Met Kiwi en Muka gaat het nog steeds uitstekend. Ze zijn niet bij elkaar weg te slaan.
Als we eentje bij ons hebben, dan beginnen ze naar elkaar te roepen.
Kiwi immiteert Muka ook heel erg hard. Dan wel in de goede zin want hij is al veel losser.
Hij komt nog niet uit zichzelf naar ons toe, maar wanneer Muka op de tafel komt zitten dan vliegt hij er ook snel naartoe.

Ze zitten ook beide vaker en vaker te fluiten, al dacht ik gelezen te hebben dat popjes niet fluiten?
Hoe dan ook, Muka laat zich toch wel horen, popje of niet, maakt niet veel uit  ;)

Muka is de ondernemer, Kiwi is de volger  :)
Volgens mij hadden we Kiwi beter Piwi genoemd want soms is het zo'n lomp ding  ;D Maargoed dat hij zo'n goede meester/es heeft  8)

Muka is een echte bijter, op alles bijt ze, in alles bijt ze, alles moet ze geproefd hebben.
Samen kunnen ze ontzettend lang in hun kooitje zitten spelen met alles wat erin hangt. En er ook helemaal in op gaan!

Een heerlijk stelletje, popje-mannetje, mannetje-mannetje, popje-popje...? We zouden het ergens wel erg graag weten omdat we hun soms aanspreken met 'meisje' of 'jongen', maar uiteindelijk maakt het ons helemaal niet uit, we willen niet specifiek een koppeltje mannetje-popje maar 2 valkjes die het met elkaar kunnen vinden, en dat is helemaal goed gekomen!!  :D


Groetjes!

Gerdaaaa

Super, die 2 van jou!

En wat leuk is dat he, dat je zo het verschil tussen het ene en andere vogeltje ziet. Ik heb dat nu ook (had hiervoor 1 valkje).. dit is wel héél leuk!

Geniet van je duo  ;)

krimhilde

Hey Joke,

Fijn om te lezen dat die twee zo goed met elkaar kunnen  :D

Groetjes....


Groetjes van Krimhilde

-Joke-

Hey allemaal,

dat is alweer een poosje geleden.
Het was hier een hele drukte met mijn dochtertjes 2de verjaardag, en de dag erna zijn we met ons gezinnetje een paar daagjes naar Disneyland vertrokken.

Dus ja, een hele hoop was te doen de voorbije dagen :censuur  ;D

Mijn vader is hier gebleven om voor de vogeltjes te zorgen en hij heeft dat uitstekend gedaan!!

Met Muka en Kiwi gaat het nog steeds erg goed. Al heb ik Kiwi moeten kortwieken.
Hij bleef ontzettend teruggetrokken en vloog de laatste tijd meteen weer van ons weg. Hoeveel tijd en moeite we er ook in staken, het hielp niet.

Nu is hij veel aangenamer. Hij laat zich meteen strelen en ookal kan hij nog wel vliegen, hij blijft nu bij ons zitten.


Muka is nog steeds Muka  ;D
Bijten op alles wat ze tegenkomt, bang van niemand en nog steeds zo ontzettend ondernemend.
Sinds kort volgt ze me zelfs tot in de keuken.
Dus nu zien dat ik m'n deur goed toe houd, ik heb geen zin in valkjessoep  ;D


Gisteren zijn ze voor de allereerste keer met me meegeweest in de douche. Dat vonden ze heeeeeeeerlijk, niet te geloven!!
Ze zaten beide zo te genieten!!
En Kiwi, die bleef lekker bij me op mijn hand en schouder zitten. Heerlijk genietend, zo lang heb ik hem nog nooit bij me gehad. Echt zo mooi om te zien.

Achteraf hebben we de houtstoof aangedaan en hebben ze beide heerlijk op het veiligheidshekje knusjes aan de stoof zitten opdrogen.

Al vroeg ik mij wel af of het douchen wel zo goed is voor valkjes? Onder de douche was het puur genot, maar er eens uit zaten ze zo te trillen. Kan dit geen kwaad  ???



Pukkie is nog steeds niet terug.
Gisterenavond belde er wel een dametje om te zeggen dat er al een paar dagen een vogeltje bij haar achterburen zit.
Die achterburen hebben ook vogels, maar ze zijn momenteel op vakantie.
Het dametje dacht eerst dat het een spreeuw was, maar omdat hij zo bleef zitten en zo mooi zat te fluiten dacht ze dat het Pukkie misschien was.
En hoewel er nergens een adres op onze flayers staat woont dat dametje is onze straat...
Zou het kunnen? Zou Pukkie zolang buiten kunnen overleven???
Het zou mooi zijn!!!

hilde

hey joke

dat rillen is normaal .goed met een handdoek droog maken en ze dan niet te koud zetten .wel oppassen met de stoof dat ze er niet op landen want valkjes weten niet dat ze daar niet op mogen landen . ;D
hier doen we de stoof pas aan als alle valkjes terug in hun kooi zitten wil geen gebraad valkje hee ;D alhoewel de papegaai hier wel los vliegt als de stoof aan is  ;)


heb hier op deze site eens gelezen dat een valkje terug is gekomen naar de eigenaar na een hele lange tijd .


ik hoop voor je dat het pukkie is .

muka knaagde hier ook aan alles en iedereen hihi  ,ze deed zelfs men oorbellen uit ;D

groetjessssssssssssssss



krimhilde

Hey Joke,

Fijn dat de vogels zo kunnen genieten van een douche  :D
Hier is Protter van de week ook ff lekker nat geweest hihi
HIj zat hier bij mij op het aanrecht en voelde een spat water en liep gelijk naar de kraan met 1 vleugel omhoog van toemaar nog meer  ;D ;D

Grappig dat jullie een houtkachel een houtstoof noemen, hier bij ons is een stoof weer zn klein houten gevalletje wat vroeger mee naar (bijv) de kerk mee werd genomen met hete kolen er in en daar werden dan de voeten opgezet


Ik hoop ook dat het joun pukkie is daar bij het oude dammetje...

Gr Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

-Joke-

@Hilde,
aan de stoof zullen ze toch wel gewend moeten worden,  het is onze enige verwarming  ;)
Maar ik kan me voorstellen dat het ook best 'gevaarlijk' is voor een valkje om op een centrale verwarming te gaan zitten als deze heet is, want die kunnen toch ook best wel heel heet worden!
Ze zullen die warmte wel goed aanvoelen en vermijden.

@Krimhilde, wat leuk van Protter! Moet fijn geweest zijn om te zien hoe hij met het water speelde  :D

Zo zie je maar dat er toch veel woorden zijn met verschillende betekenissen hé  ;)

En ja, ik hoop het ook dat het Pukkie is!!

Groetjes!