4 mei 2025, 18:52:36

jongen worden slecht/niet gevoerd!!

Gestart door JAN-, 6 juli 2009, 22:12:00

« vorige - volgende »

JAN-

Qua voer geef ik de ouders 's morgens vroeg, en rond 18:00 grof parkieten zaad. Daarnaast voer ik nu dagelijks eivoer. Daarnaast regelmatig wat trosgierst, vogelmuur, en stukjes brood (al dan niet vochtig gemaakt). En standaard grit/maagkiezel en sepia natuurlijk. Dit moet toch voldoende zijn. Met andere koppels heb ik dit probleem nooit gehad.

Saar

Hoi hoi
Ik denk toch dat de onervarenheid ook een rol speelt.
Je ziet hat wel vaker dat als ze voor het eerst jongen hebben, dat het niet goed gaat. Daarnaast is de pop nog redelijk jong. Volgend jaar zal het vast beter gaan :)

Leeft het kleintje nog? En ik zou ze ook nog dagelijks groente gaan geven. Dat doe ik zelf ook tijdens de kweek en daar zitten ze altijd als eerste bij 's morgens :)
Groetjes Saar :)

JAN-

Dank voor alle reacties; het heeft helaas niet mogen baten; alle jongen zijn nu helaas dood. Vooralsnog stel ik als oorzaak dat de ouders ze gewoon min of meer in de steek laten. Bijvoeren was blijkbaar niet afdoende, de pop zat ook niet/nauwelijks meer in het blok. 'k hoop maar dat het onervarenheid van de ouders is (hoewel ik dat zelf nog nooit heb meegemaakt...), en dat het volgend jaar beter gaat, want het is een mooi koppel