18 april 2024, 15:08:00

wie weet hier een oplossing voor

Gestart door winnie en kuifje, 5 augustus 2009, 09:02:45

« vorige - volgende »

winnie en kuifje

onze junior is nu 2.5 maanden oud en is gehanicapt junior kan niet zelfstandig eten inverband dat aan de zijkanten van zun snavel open is.junior weegt nog steeds maar 80 gram smorgens ,ik geef junior 3 a 4 keer per dag pap .maar is dat genoeg voedingstoffen voor junior .hij vliegt redelijk goed rond .heb nog 2 anderen die zijn een 1 week jonger als junior en daar leert junior best veel van.hij knabbelt wel aan zaadjes en trosgierst en aan brood,maar of hij egt iets naar binnen krijgt betwijfel ik ,dus wie weet hier raad mee laat het me horen of pap genoeg is voor junior .

•=Bonnie=•

Sja, dit klinkt heel hard en is waarschijnlijk ook absoluut niet wat je wilt horen... maar persoonlijk vind ik dat dit valkje, wanneer hij niet in staat is zelf te eten en dit ook nooit zal kunnen, geen valkjes waardig bestaan heeft.

Je zal het heel lang kunnen rekken maar vroeg of laat heb je niet de tijd hem enkele malen per dag te voeden. Bovendien zullen er uiteindelijk tekorten ontstaan en zal hij van alles gaan mankeren.

Het lijkt me beter voor Junior als je hem door een DA op een humane manier laat inslapen  :'(

Let wel, ik ga er hier dus echt vanuit dat hij inderdaad zoals jij zegt niet in staat is zelf in zijn voeding te gaan voorzien. Als dat wel kan wordt het uiteraard een heel ander verhaal.

Heb je er een foto van?

*Yvon

Hoi hoi

Helaas ben ik het met Bonnie eens.
Van enkelt pap kan Junior geen 10 tot 20 jaar een waardig valkjesleven leven.  :-\
En kunnen jullie zelf zoveel jaren lang pap blijven geven ??
Hij zal zeker ooit een tekort aan iets gaan komen.
Waardoor hij ernstig ziek kan gaan worden en gaat lijden.  :-\
Pijnen laten ze pas zien als het eigenlijk al (bijna)te laat is.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

ja jee..heb je misschien foto's zodat we kunnen zien hoe zijn snaveltje eruit ziet?

als het een valkje is wat je altijd zou moeten blijven voeden dan ben ik het met de andere eens..het is geen valkwaardig bestaan..hoe lief hij ook is..
maar het belang van het valkje staat voorop.

groetjes Gerdy

winnie en kuifje



hier een foto van onze junior is net gemaakt en hij is zo tam als maar zijn kan maar ik zal ook de va bellen en alvast bedankt voor jullie reacties en dat jullie mee denken grtjes irene en marcel

jeroenn

het is heel jammer.
maar ik ben het ook met bonnie eens, op een dag heb je misschien niet zoveel tijd meet voor hem.
heel veel sterkte.

groetjes Jeroen

Rianne

De enige manier om te weten of hij genoeg zelf kan eten is afbouwen met de pap en elke dag wegen. Dat is ook belangrijk om te weten, mocht je bij de DA langs gaan voor zijn mening.

Saar

Ik zou met een valkje naar een vogelarts gaan.
Kijken wat hij zegt. Zegt hij dat het valkje nooit zelfstandig zal kunnen eten, dan zou ik hem in laten slapen. Het zou dan het beste zijn voor het beestje. Succes met het nemen van je beslissing!

winnie en kuifje

dank jullie allemaal voor jullie oprechte mening .ik heb de va gebelt in geldrop daar was ik al 2 keer geweest met junior.hij zei dat ik zekers nog wat jaartjes zo door kon gaan in die pap zit alle voeding in en had al korreltjes gekregen die je niet hoeft te pellen ,maar hij zei dat junior die pas vanaf 4 maanden kon gaan eten dus ik wacht nog af of junior die korreltjes gaat eten ,en rianne ik ga ook doen even kijken of junior genoeg zaadjes naar binnen krijgt allemaal bedankt voor het mee denken allemaal.

Rianne

En zie jij dat ook zitten, om een valkje elke dag meerdere keren te voeren? Ik denk dat je privé leven er aardig door beinvloed wordt, je kunt nooit eens van huis weg omdat je altijd iets moet regelen voor je valkje. Een paar weken is dit nog wel vol te houden, maar wat als dit de rest van zijn leven zo moet?

Bello

Hoi hoi,

Anders neem eens contact op met een andere dierenarts, voor een secound opinion (zou ik zelf zeker doen).

Het is inderdaad een belasting zoals Rianne als schreef.
Wat als je onverwacht weg moet....

Helaas spreken wij uit ervaring...maar niet met een valkje maar met een kat met diabetic is.
We moeten echt ons leven voor hem aanpassen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel