29 maart 2024, 06:47:58

Doorgaan bij bijten?

Gestart door Gunzy, 3 augustus 2009, 13:54:16

« vorige - volgende »

Gunzy

Hallo ik ben nieuw in dit forum, maar heb al wel heel wat gelezen.

Ik heb nu sinds 5 dagen een valkparkiet van 6 weken via een kweker.

Nu probeer ik hem/haar natuurlijk tam te maken. Als ik met trosgierst aankom maakt de valk aanstalten om te bijten (niet om te eten dus, maar aanvallen) en als ik dichterbij kom valt hij de trosgierst aan. Hetzelfde doet hij met mijn vinger. Het scheelt dat hij niet hard bijt.

Nu vraag ik mij af of het slim is om de valk te benaderen als hij alleen maar naar mijn vingers bijt of is het beter om te wachten totdat hij dit niet meer doet? Overigens als je aandringt gaat hij wel op je vinger zitten en er vaak weer snel af naar een stok in de buurt.

*Yvon

Hoi hoi

Dat bijtgedrag moet je gewoon helemaal negeren.
Als jij je hand/trosgierst elke keer weghaalt zal je valkje denken dat die het goed doet en wint.
Het vertrouwen moet je rustig zien te winnen.  ;)

Groetjessss Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

ook veel meer tijd gunnen..
je hebt het valkje nog maar 5 dagen, trek er meer tijd voor uit en veel geduld, dan komt het goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gunzy

Ik blijf zeker volhouden. Ook al lijkt hij de trosgierst niet super lekker te vinden, maar dat zal wel komen. Vaak gaat hij juist uit zijn eetbak eten als ik hem wat voorhoud. Volgens mij gewoon om te pesten  ;)

jeroenn

hallo gunzy,

ik heb net ook weer een valkje er bij mijn is nu ook 7 week.
mijn bijt ook wel in mijn duim maar dat is dan echt spelen.
hij vond strosgier ook niet lekker ik heb het gewoon in zijn kooi gelgd.
ik moet wel zeggen dat mijn valkje al handtam was.
je moet gewoon het stappen plan volgen van de site en vooral niet te snel gaan.
je hebt hem ook nog maar 5 dagen.
ik hoop dat het echt lukt

Gunzy

Geduld blijkt erg belangrijk maar ook erg moeilijk. :) Uit de hand eten gaat redelijk goed. Al komt hij nog alleen als je eten hebt.