24 april 2024, 10:00:53

Gedroogd fruit

Gestart door Bittersweet, 21 augustus 2009, 15:13:55

« vorige - volgende »

Bittersweet

Mogen valkjes gedroogd fruit uit de supermarkt hebben?

Ik zag dat ze ook gedroogde stukjes appel, papaja, cranberry etc op de vogelafdeling van de dierenwinkel hadden, dus dat wilde ik ook wel eens proberen, alleen die in de dierenwinkel waren wel heel duur.
Bij de supermarkt hebben ze dat ook, alleen nu zag ik dat daar wel rietsuiker in zit, of zonnebloemolie. Zou dat kwaad kunnen?

hannibal

Hoi Bittersweet,

Ik geef dat met mate, ze vinden hier de duurdere dingen uit de dierenwinkel wel lekkerder.  :P

Groetjes Hannah

Mara

Zolang er geen toegevoegde suiker en dergelijke in zitten mogen ze het wel hebben.

Ik ga dus liever naar de dierenwinkel, daar weet ik namelijk dat er niets aan toegevoegd is of ik haal de gedroogde fruitsoorten op de markt, die verkoopt ze namelijk aan ook aan de dierenwinkel maar dat scheelt me wel in de kosten.

Bittersweet

Dank voor jullie reacties!

Hannibal, dus die rietsuiker of zonnebloemolie kan geen kwaad?
Die duurdere zal ik ook eens proberen als ik wat geld over heb aan het eind van de maand.:)

Mara, specificeer "en dergelijke"?:)
Ik heb nu cranberries, maar daar is dus rietsuiker aan toegevoegd, en gedroogde pruimen, maar daar zit zonnebloemolie in. Toch beter niet?


Ik heb op de verpakking van die in de dierenwinkel gekeken, maar kon daar geen ingrediƫnten op vinden (ben enorm allergisch voor vanalles, dus doe dat sowieso al een soort van automatisch, ook al is het niet voor mijzelf). Op de markt zal ik eens navragen of er iets aan toe is gevoegd.

Ik heb overigens ook ergens gelezen dat het verstandig is gedroogd fruit (bijv. rozijntjes) eerst 24 uur te wellen in water. Waarom stond er alleen niet bij. Ik zou me voor kunnen stellen dat wellen misschien iets doet met de zwavel e.d. die wordt toegevoegd voor het droogproces, maar aan de andere kant blijft het natuurlijk weer in het water zitten, waar je ze lekker in laat weken... Iemand hier ervaring mee?

Heidy

Wat ze ook lekker vinden zijn: gedroogde lijsterbessen en rozenbottels. Die laatste moet je wel openmaken. Deze 2 zijn niet zo duur.

Groetjes,

Heidy