23 april 2024, 19:06:55

Vliegen in kooi?

Gestart door -Joke-, 8 augustus 2009, 22:37:27

« vorige - volgende »

-Joke-

Hoort een valkparkietje te kunnen vliegen in zijn kooitje?

Hier klimt hij/zij enkel, heeft wel ruim de plaats om zijn vleugeltjes uit te slaan maar het blijft bij klimmen en halsbrekende toeren uithalen  8)

Ook zit ie steeds bovenaan, onder in de kooi komt ie amper. Tenzij na een tuimeling nadat er wat gekke kuren worden uitgehaald, maar dan is hij sneller weer boven dan dat hij onder geraakt is  ;D
Dus de onderkant van de kooi vraagt minder inrichting dan de bovenkant veronderstel ik?

Groetjes!!

Hermien

Ha Joke,

Voor een valkje is het belangrijk dat hij tenminste zijn vleugels kan uitslaan. Vliegen in een kooi kúnnen ze niet, daar is geen ruimte voor. Dan zou je een hele grote volière moeten hebben. Het klimmen en klauteren geeft voldoende plezier en ontspanning. Inderdaad zitten ze graag boven, vooral 's nachts wanneer ze gaan slapen. Maar mijn drie mannekes struinen ook graag over de bodem. Hoe ziet jouw kooi er uit en wat gebruik je voor bodembedekking? Zelf heb ik onderin de kamervolière voer en waterbakjes, zodat ze daar wel naar toe moéten om te eten en te drinken. Er ligt ook wat klein speelgoed als een tuimelaar, een bal en een soort haltertje. Als bodembedekking gebruik ik korrels van Corbo. Dat absorbeert heel goed, zodat ik niet elke week alles hoef te verschonen. Heb je een foto van de kooi? Hopelijk weet je hier genoeg aan?



Groetjes.

                                    ;D   ;D   ;D

-Joke-

Hallo Hermien,

bedankt voor je heel snelle antwoord  :)

Pukkie's kooitje ziet er eigenlijk bijna hetzelfde uit als die van jou  :D Op wat details na...  ;)
De foto staat hier op de site,  bij 'hoe ziet jou kooi eruit'

Als bodembedekker heb ik schelpenzand. Dat vind ik zelf makkelijker te reinigen.
Bovenop zijn kooi en aan zijn andere speeltje ligt wel corbo omdat hij daar vaker zit. En met het vliegen vliegt corbo dan ook niet op...

Maar zijn poepjes van 's nachts vind ik in het schelpenzand makkelijker te reinigen. En het ruikt ook zo heerlijk  ;D

Groetjes!