28 maart 2024, 09:26:01

breezer dood...

Gestart door yentl, 13 december 2003, 19:43:19

« vorige - volgende »

yentl

hoi iedereen...
midden in de examens, en vlak voor kerst, is onze lieve bonte valkparkiet breezer doodgegaan...  :( :( :( :'( :'( :'(. we weten niet waardoor hij dood is gegaan, waarschijnlijk door de kou...

onze volière is wel goed geisoleerd maar niet verwarmd... zou hij ziek geweest zijn...? mijn vader heeft de laatste dagen de valkjes verzorgd omdat ik moest studeren voor mijn examens, maar nu deed ik het en ik ontdekte dat breezer verdwenen was... ik heb hem dood in de nestkast gevonden  :'(.

ik vind het jammer en vraag me af waardoor hij dood is gegaan... ik hoop dat er niet nog meer volgen maar de volgende dagen ga ik extra goed in de gaten houden of de valkjes gezond zijn of niet en als er ziek worden hoop ik dat ik ze dan binnen zal mogen halen...

groetjes Yent'l

(p.s. het is denk ik onmogelijk om de volière te verwarmen want deze staat helemaal vanachter in de tuin...)

Paul

Hoi Yentl,

Wat erg van Breezer :-(
Het zal niet door de kou komen hoor daar kunnen ze goed tegen en zo koud is het nog niet.
Ze zal wel ziek geweest zijn denk ik of gewoon zwakjes.
Veel sterkte met het verlies van Breezer.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Yentl,

Jeetje wat triest zeg, nooit leuk om je valkje zo te moeten vinden.
Heel veel sterkte.

Groetjes,
    Trudie

yentl

het was niet mijn valk,
het was het valkje van mijn zusje...
nu ja het diertje was het niet waard om te sterven...
'k zou het toch veel erger gevonden hebben moest het ons Sparkeltje of Flupke zijn hoor... nu ja...
hij/zij (nu zal ik het nooit weten!) zal wel ziek geweest zijn want de laatste tijd zat hij/zij ook veel apart... maar ik had totaal niet in de gaten dat hij/zij ziek geweest kon zijn...  :'( en inderdaad het is nog niet zo koud, vorig jaar was het vele kouder en toen zijn ze heel goed de winter doorgekomen.

bedankt voor jullie steuning
groetjes Yent'l

Marianne

Hoi Yentl,

Sterkte met het verlies van Breezer.

Succes met je examens.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Yent'l,

Jeetje mina, ook al, Cobie is haar  valkje ook al verloren, en nu jij ook al. Het valt niet mee hoor., allemaal.
ik wens je veel sterkte.
Had Breezer ook eitjes?
Zo ja, kan het uitputting zijn, omdat juist nu in deze koiu het niet goed is, om de valkjes kleintjes te laten grootbrengen.

groetjes lique

Nes

Hoi Yent'l,

dit is al het 3de overlijdensberichtje wat ik typ  :( maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg. Heel veel sterkte met het verlies van Breezer  :'( Hoe gaat het nu met je zus(je)?

Liefs, Nes.

Lique

Citaatdit is al het 3de overlijdensberichtje wat ik typ  :( maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg

Ja, erg is dat hé. en Tara heeft er nu ook een verloren...
Het schiet allemaal niet op zo. >:(

DeesDoos

hoi Yentl,

ook al was Breezer niet jouw valkje, toch zal je hem missen als je de voliere in komt lopen..
ik wens jou en je zusje heel erg veel sterkte met het verlies!
vooral tijdens je examens is het moeilijk want dan kan je je hoofd er niet goed bij houden.
heel veel succes met je examens en hopen dat je slaagd!

groetjes Desire

Suzanne

Sterkte met het verlies van Breezer  :(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Hoi Yentl,

Wat schrikken zeg.  :(
Het lijkt me ook sterk dat het de kou geweest hoor.
Heel veel valken zitten bij kwekers onverwarmd. Meestal wordt er alleen verwarmd als ze er ook in de winter mee door willen kweken.
Zelf heb ik alleen een ventilatorkacheltje aan staan op een antivorst stand zodat het water binnen dus niet bevriest en het zorgt ook voor niet te grote temperatuursverschillen tussen binnen en buiten.
Als hij ziek is geweest is het hopelijk niet besmettelijk, dus ik zou de rest wel ff goed in de gaten houden.
Ondertussen veel sterkte voor jou en je zusje.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

hoi allemaal,
heel erg bedankt voor al jullie berichtjes.
het valt allemaal best wel mee... maar toch mis ik het beestje wel, we hebben hem gisteren in de tuin begraven en ik heb een staartpluim (niet wreed bedoeld hé ::)... hij voelt er toch niks van..) van hem rustig uitgetrokken als herinnering eraan, mijn zusje wou er graag een.

groetjes Yent'l

Shirley

Hoi Yent'l,

Misschien wat aan de late kant :-[ , maar toch veel sterkte met het verlies.

Shirley

Tara

Hoi Yent'l,

hier zijn er ook 4 valkjes gestorven :-( ...

Ik heb ook zo mijn Turquoisineparkiet teruggevonden :'(, vreselijk ... Ik wens je nou veel sterkte ...

Het zal idd zeker niet door de koude zijn geweest hoor ... Bij velen blijven ze zelfs buiten overwinteren ... Ze kunnen daar best tegen ... Veel sterkte he :-[

bogey

Veel sterkte met het verlies.  

Mijn Bogey is amper een dag voor Breezer gestorven :'( en als je je net zo voelt als ik is het niet best.  Maar sterkte

Laten ze elkaar gevonden hebben in de valken hemel