29 april 2024, 16:33:37

Welke mannetjes?

Gestart door Lieke, 1 augustus 2009, 19:38:04

« vorige - volgende »

Lieke

Hallo,

Ik heb 2 losse popjes waar ik een mannetje bij wil zetten en helaas heb ik niet heel veel verstand van mutaties, dus daarom deze vraag  :) welke mannen (mutatie) zouden jullie bij een witmasker gepareld popje en een cinnamon (split voor witmasker bont) popje zetten?

Groetjes, Lieke  :)

Caroline

Misschien is het makkelijker als jij voor jezelf uitmaakt welke mutatie jongen je wilt krijgen.  ;)

Dat is voor iedereen anders.  :)

Mijn voorkeur zou hebben:

* voor de geparelde witmasker pop - een cinnamon split witmasker man. Zij krijgen dan witmasker jongen en jongen met oranje wangen, alle cinnamonnetjes zullen dochters zijn.  :D

* voor de cinnamon split bont en witmasker pop - een bonte geparelde witmasker man. Ook zij krijgen dan witmasker jongen en jongen met oranje wangen, een deel zal ook nog bont zijn en alle geparelde zullen popjes zijn.

Zo heb je een grote variateit aan jongen en je weet meteen de geslachten van de jongen.  :D

Succes met je zoektocht.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lieke

Hallo,

Bedankt voor je reactie!

Misschien een domme vraag  :-[ maar ik heb altijd al heel graag geelwangetjes willen kweken, zou dit kunnen als ik er een geelwang man tegenover een van deze popjes zou zetten?

Groetjes, Lieke

Caroline

Voor de cinnamon pop zou je een geelwang man kunnen zetten, al zijn dochter zullen dan met gele wangen geboren worden er is alleen één maar ....

de meeste geelwangen broeden niet zelf en voeren hun jongen niet wat betekend dat in de geelwang wereld meestal een back-upkoppel wordt gehouden die de eitjes/jongen groot brengen voor de geelwangen vaak i.p.v. hun eigen jongen.

Als je nog niet echt hebt gekweekt zou ik het persoonlijk met een wat simpelere mutatie op gaan starten.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lieke

Hallo,

Ik heb nog een vraagje. Ik snap er namelijk helemaal niks meer van  :-\

Een koppeltje van mij (witmasker bont x witmasker cinnamon gepareld) heeft een nestje gehad en hieruit kwam 1 jong (witmasker cinnamon gepareld)

daarna heeft datzelfde mannetje een nestje gehad met die cinnamon pop. Hieruit kwamen 2 jongen, een witmasker bont jong en een bont geparelde.

Welke splits heeft de witmasker bonte man dan? En de cinnamon pop? Want ik snap echt niet waar dat bont geparelde jong dan vandaan komt  ::)

Groetjes, Lieke  :)

Karin

De man is split voor cinnamon en gepareld en de pop is split voor bont.

Ik zou zeker niet met geelwangen beginnen. Ook om de reden dat de meeste niet goed broeden of nog erger, na een paar dagen de jongen aan hun lot over laten. Persoonlijk vind ik het een mutatie waar alleen kwekers mee moeten kweken die gaan selecteren op goed broed / verzorggedrag. Zo kan de mutatie nog gered worden. Lopen kl :censuur ien met standaard pleegkoppels vind ik wel heel onnatuurlijk  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Citaat van: Karin op  2 augustus 2009, 11:58:18
De man is split voor cinnamon en gepareld en de pop is split voor bont.



De pop moet ook split witmasker zijn anders kan zij samen met een bonte witmasker geen bonte witmasker jong krijgen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Karin op  2 augustus 2009, 11:58:18
Persoonlijk vind ik het een mutatie waar alleen kwekers mee moeten kweken die gaan selecteren op goed broed / verzorggedrag. Zo kan de mutatie nog gered worden. Lopen kl :censuur ien met standaard pleegkoppels vind ik wel heel onnatuurlijk  ::)


Tuurlijk is het belangrijk dat de mutatie gered wordt en zoveel mogelijk geselecteerd wordt maar je weet van te voren niet wat het geelwangetje wat je in je bezit hebt gaat doen (eigenlijk weet je dit van geen één valkje  ::) ), mocht het na verloop van tijd toch zijn/haar eitjes of jongen verlaten is het wel aan te bevelen om in ieder geval een back-up koppel te hebben. Dit is altijd nog natuurlijker dan uitbroeden in de broedmachine en/of groot brengen met de hand.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.