19 april 2024, 12:27:19

ziek?

Gestart door spiky, 4 augustus 2009, 13:46:42

« vorige - volgende »

spiky

Hallo allemaal,

Ik heb nou sinds een maand een vrouwtjes valkparkiet.
Ze was 7 maand toen we hem kochten bij een dierenspeciaalzaak en is nu dus 8 maand. Ik heb een zeshoekige volière van 1.75 hoog en een meter breed.
Maar al vanaf het begin dat we het vogeltje hadden is ze heel rustig. Ze slaapt bijna de hele dag en als ze niet slaapt zit ze op gepoft op haar stok. Haar ontlasting ziet er goed uit. En de ogen en de neusgaten zijn mooi schoon. Ze heeft wel momenten dat ze wakker is en eventjes speelt  met haar trap,en als je haar wakker maakt om uit de kooi te gaan is ze ook nooit chagrijnig. Maar eenmaal uit de kooi gaat ze op de stoelleuning of tafel zitten en poft zich weer op. We hebben geprobeerd om haar speeltjes te geven buiten de kooi maar ze taalt er dan niet naar. In het begin dachten we nog dat het kwam omdat ze nog maar net nieuw was hier en moest wennen. Maar inmiddels zijn we een maand verder, is ze goed op haar gemak en nog blijft ze dit doen. Wat is hier de reden van? Kan ik er wat aan doen? Of moet ik ermee naar de dierenarts?  Het is mijn eerste vogel dus ik weet niet zo goed wat ik er mee aan  moet.

groetjes en bedankt,
Samantha

Kimm

hoi,

ondanks dat de ontlasting er voor jou goed uitziet, zou ik het wel zeker laten onderzoeken. met onze blote oog kunnen wij geen dingen zien nl.
dat je valkje zo lusteloos is vind ik niet goed. misschien is zij  gewoon van nature een rustig valkje, dat kan, maar meestal zijn zij toch wel erg levendig hoor.
ik persoonlijk zou haar laten onderzoeken, mocht er niks uitkomen kan je er nog voor kiezen een 2e valkje erbij te nemen, misschien leeft zij dan ook weer wat op.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen is dit een rustig popje.
Komt wel vaker voor dat een valkje gewoon saai van karakter is.  ;) :)
Het kan ook wezen dat een leuk jong speelkameraadje haar wel wakker zou kunnen schudden.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >