Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Hoi allemaal,

Zó, dat is weer even geleden.
Mijn tentamens zijn weer achter de rug & mijn stage is inmiddels begonnen. Hierdoor is het forum er wat bij in geschoten. Ik lees af en toe jullie boekjes wel, maar reageren daar kwam ik maar niet aan toe.

Met mijn bende gaat alles prima. Ze genieten vol op van het heerlijke lenteweertje.

Spirit & Senna broeden nog trouw op hun 6 eitjes. Ik ben alleen bang dat ze niet bevrucht zijn. Eind deze week ga ik om de dag een eitje weghalen, zodat ze het nog een keer mogen proberen. Spirit & Senna zijn echt een heel trouw koppeltje. Ik vind het dan ook sneu dat de eitjes onbevrucht zijn. Senna zit elke nacht trouw op de eitjes. Spirit zit dan vaak op of naast het blok om de wacht te houden. Overdag neemt Spirit zijn taak prima over, vaak samen met Senna. Aan het broeden kan het dus niet liggen.

Met Sweet & Sterre willen nog niet echt vlotten. De ene dag hebben ze interesse in het blok, terwijl ze er de andere dag niet naar omkijken. Ik kan echt geen hoogte krijgen van deze twee donderstenen. Ik wil nog wat extra blokken ophangen, zodat ze wat meer keuze hebben. De blokken zijn echter nog steeds in de maak, dus daar ben ik nu op aan het wachten. Wie weet vinden ze een ander blok wel veel interessanter.

Soë is inmiddels van haar eitjes af. Ze heeft geen kereltje, dus deze waren niet bevrucht. Ik heb de eitjes inmiddels vewijderd. Nu Senna gescheiden zit van Lucky, heeft hij meer oog gekregen voor de andere dames. Met name voor Soë & Syara. Regelmatig zie ik hem een wip maken met Soë & ook Syara moest er van de week aan geloven. Hij mag van mij best een nestje met Soë, maar met Syara nog niet. Mijn meisje is namelijk nog geen jaar oud & op legnood zit ik niet te wachten. Ik hou Syara goed in de gaten. Mocht ze aanstelten gaan maken, dan gaat ze apart van de rest.

Ik hoorde van de week een popje kippetje zitten. Wat denken jullie? Skye, die doorgaat voor kereltje zat dus kippie. Skye is dus geen hij, maar een zij. Fijn, daar gaan mijn plannen om Skye aan Syara te koppelen. 2 Poppies samen gaat namelijk niet :P.

Sero & Shine zijn beiden flink in de rui. Sero krijgt een steeds witter koppie, echt leuk om te zien. Ook zingt hij de sterren van de hemel, wat een talentje zeg. Shine & Sero zijn nog steeds de grootste knuffels. Tijdens het voeren wordt ik altijd door deze twee kanjers ondersteund. Wat een liefies zeg.  :-*

Zó, nu zijn jullie weer op de hoogte. Ik heb nog wat foto's van een poosje terug. Deze zal ik snel plaatsen.

Iedereen een fijne dag gewenst.  :-* :-* 
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Caroline

Wat een leuke update weer, we zijn weer helemaal bijgelezen.  :D

Grappig Sero, ik ben benieuwd naar zijn witte koppetje.

Ik weet niet of ik het al verteld had tegen jou of tegen iemand die een broertje heeft van Sero maar ik kreeg pas op het andere forum te horen waar Thunder zit, het broertje van Sero, die praat enkele woordjes.  :D

Gaaf hè, al zo jong.

DUs wie weet wat Sero nog gaat doen.  ;)

Succes verder met je kweek, oh enne, een man kan kippetje zitten hoor .... mijn Unique, vader van 10 jongen, zat een paar weken geleden kippetje voor zijn eigen poppetje, in een voerbak.  :o

Nu is dit sowieso een leip koppel, ze voeren elkaar ook het hele jaar door, behalve als ze jongen hebben, dan voeren ze alleen de jongen.  ;)

Veel plezier tijdens je stagetijd.

Liefs vanuit Veghel, dikke knuffel voor Sero.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Leuke update Anika,

Jammer van Spirit en Senna ik heb hier ook zo'n koppel, gun het ze zo een nestje te krijgen majaaaa motten ze wel goed wipwappen ;)..

Liefs Syl

amazingleeuwtje

Joehoeeeeee hoe is het bij Anika??? ;)

anika_en_spirit

Hallo allemaal,

Hèhè, stage zit er weer op, ik heb een nieuwe bijbaan en nu dan ook weer meer tijd om hier wat rond te ''hangen.'' Dat werd tijd.  :-[
Er is ondertussen een hoop gebeurd, ik zal even bij het begin beginnen.

De vogels hebben tijdelijk een ''zomerstop'' gehad. Ze maakten er echt een zooitje van. Ik had 3 popjes aan de leg zonder kereltje en één koppeltje dat vergat om te wipwappen. Er was wel interesse in de blokken, maar niet consequent. Er werd dus de ene dag wel gebroed en de andere dag helemaal niet. Om deze reden heb ik de blokken daarom een aantal weken weggehaald en ze vervolgens weer opgehangen.

Het tijdelijk weghalen van de blokken heeft mijn bende wel goed gedaan. Ze hebben nu meer interesse in de blokken en broeden ook consequent.

Lucky, Soë & Syara zijn nu samen een koppeltje. Inmiddels hebben zij zelfs één kleintje! Het kleine droppie is inmiddels een klein stekelvarkentje aan het worden & vandaag precies 14 dagen oud. Ik zal jullie even voorstellen aan:

**Zyva


Zyva & trotse papa Lucky.


6 dagen oud.






7 dagen oud.




11 dagen oud.








Zyva vandaag, 14 dagen oud.






:-* Ik denk dat Zyva in elk geval cinnamon wordt. Misschien wel met pareltjes. Wat denken jullie?  ::)

Kleine Zyva maakt het prima & zijn/haar ouders doen het super! Ik zie de kleine eigenlijk altijd met een goed gevulde krop en als ik de nestkast controleer zit er altijd wel één van het trio op, geweldig hè :D.


Verder vermaken alle vogies zich prima in de volière.
Spirit & Senna zijn met hun 2e & tevens laatste ronde bezig. Dit keer heb ik ze wel zien wipwappen. Ik hoop voor deze twee trouwe kanjers dat zij dit keer wel een nestje mogen groot brengen.

Shine broedt alleen op 4 eitjes. Ik heb nog niet gekeken of deze bevrucht zijn. Ik heb haar laatst betrapt op een flinke wip met Sweet  :-X. Shine broedt dag en nacht, heel erg trouw. Dit is haar eerste en tevens laatste nestje. Ik wil haar & Sero deze winter namelijk naar binnen halen om te kunnen koppelen.

Sweet & Sterre waren vandaag druk bezig in en om het blok. Ik heb ze niet zien wipwappen & eigenlijk toonden ze vandaag pas echt interesse sinds de blokken weer hangen. Wie weet komt het nog & anders, volgend jaar beter.

Skye is nog altijd vrijgezel en vindt dit prima zo.

Om af te sluiten even wat willekeurige foto's van mijn bende. Een aantal valkjes staat er niet op, deze waren te druk  met hun eitjes/baby.


Shine


Skye


Syara


Sweet


Soë


Skye


Soë


Sero


Sero


Sero & een duikende Sterre


Sero


Sterre

Sero


Senna


Skye


Sweet

Slaap lekker allemaal!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Sally

Leuke valkenbende heb je daar zitte!
Stuk voor stuk prachtige valkjes.  :)

Leuk donsje, en leuke foto's ervan.  :)


Groetjes!

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Super leuke foto's allemaal van de kleine en van de andere Bende wat je noemt ...
zo'n bende is het toch neit allemaal prachtig stuk voor stuk  ;D

groetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Schitterende foto's zoals gewoonlijk.

En lief een kleintje van je trio  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Wat een mooie foto's en leuke update!!  :D

Zyva ==> ik zie inderdaad cinnamon maar (nog) geen pareltjes.   ::)

Wat is Sero mooi geworden, geef je hem een kusje van me??

FIjn weekend en leuk dat je er weer eens bent.  :)

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

anika_en_spirit

Citaat van: Sally op  7 juli 2010, 22:51:09
Leuke valkenbende heb je daar zitte!
Stuk voor stuk prachtige valkjes.  :)

Leuk donsje, en leuke foto's ervan.  :)


Groetjes!

Hoi Sally,
Dankjewel :).

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  8 juli 2010, 08:17:08
Hoi,

Super leuke foto's allemaal van de kleine en van de andere Bende wat je noemt ...
zo'n bende is het toch neit allemaal prachtig stuk voor stuk  ;D

groetjes


Hoi Patty,
Haha, het is een bende donderstenen bij elkaar, maar verder zijn ze héél erg leuk :P.

Citaat van: carco op  8 juli 2010, 23:12:54
Schitterende foto's zoals gewoonlijk.

En lief een kleintje van je trio  :-*

Groetjes: Caroline.

Hoi Caroline,
Dankjewel :). Ja, grappig dat ze zo samen een trio hebben gevormd. Apart om te zien hoe ze elkaar ook trouw afwisselen :D.

Citaat van: Caroline op 10 juli 2010, 14:50:55
Wat een mooie foto's en leuke update!!  :D

Zyva ==> ik zie inderdaad cinnamon maar (nog) geen pareltjes.   ::)

Wat is Sero mooi geworden, geef je hem een kusje van me??

FIjn weekend en leuk dat je er weer eens bent.  :)

Groetjessssssssssss

Hoi Caroline,
Dankjewel :).
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, Zyva is een cinnamonnetje! :D.
Sero is idd prachtig geworden. Hij heeft een mooie grote kuif en een lekker wit koppie.
Je krijgt een dikke  :-* van hem terug.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi hoi,

Zó, het is weer tijd voor een up-date :D


** Z-nest **
Lucky, Soë & Syara


Lucky & Soë zijn de ouders van Zyva, Syara is de babysitter. Hieronder een berekening van de jongen:

Moeder Soë: Opaline Bronze Fallow
Vader Lucky: Wildkleur / cinnamon (x1), opaline (x2)   

man afkomst:
50% wildkleur / bronze fallow, cinnamon (x1), opaline (x2) 50% gepareld / bronze fallow 

pop afkomst:
50% cinnamon / bronze fallow
50% gepareld / bronze fallow

Dit zou dus betekenen dat Zyva een cinnamon split bronze fallow popje is  :D.
Leuk, want een cinnamon valkparkiet had ik nog niet eerder in mijn collectie.
Zyva zal hier echter niet blijven. Ik heb niet veel plaats meer in mijn volière en ooit wil ik nog een leuk koppel met een mooie mutatie. Wat precies, dat weet ik nog niet.

Nu eerst wat nieuwe foto's van Zyva.


10-07-2010


Klein stekelvarkentje ;D


:-*


14-07-2010 (gisteren)


Een lief & rustig cinnamon meisje.




Mevrouw krijgt al een mooie kuif!  :-*

Zyva is erg rustig, ze laat alles toe. Kriebelen in haar nekje vindt ze nu al heerlijk. Zyva is nog te reserveren.

Ik ben trots op Lucky, Soë & Syara. Er is geen moment voorbij gegaan dat Zyva alleen in het blok heeft gezeten. Ook heb ik haar nog nooit met een lege krop gezien. Super toch, voor een eerste nestje :D  :-*.

________________________________________


Ik vervolg mijn up-date met mijn oudste valkjes. Zij zijn gister papa & mama geworden :D.

** Y-nest **
Spirit & Senna


Dinsdagmiddag vond ik helaas een dood donsje, nog half in zijn eitje, in het blok van Spirit en Senna. De kleine had geprobeerd om een weg naar buiten te maken over de lengte van het ei ipv over de breedte. Ik ben bang dat dit het donsje fataal is geworden. Ik schrok er wel van, het is geen leuk gezicht om zo een donsje aan te treffen  :'(.
Naast dit doode donsje vond ik ook een piepei! Leuk om dit eens in het echt te horen. Het kleintje was nog niet begonnen aan zijn weg naar buiten, dus ik besloot om de volgende ochtend pas weer te gaan kijken. Woensdagochtend was de kleine al begonnen om het eitje aan te pikken. Leuk om te zien. Woensdagavond was het dan eindelijk zover, het eerste donsje van Spirit & Senna is toen geboren! :D.

Laat mij jullie voorstellen aan:

**Ysha


Nog geen uren oud, het dons is nog nat.


één dag oud, foto's van vandaag!


15-07-2010


Papa Spirit houdt alles goed in de gaten!


:-*



Spirit heeft mij flink te pakken gehad. Ik mocht best even bij Ysha kijken, hij kwam er zelfs bij zitten op mijn hand. Op het moment dat ik de nestkast weer dichtdeed & weer wou ophangen sloeg de pitbull toe. Hij bleef gewoon hangen aan mijn vinger! De dondersteen.

Ik ben benieuwd naar de kleurtjes van Ysha.
Hieronder even een berekening:

Moeder Senna: bont
Vader Spirit: lutino 

man afkomst:
100% wildkleur / bont,  lutino (x1) 

pop afkomst:
100% lutino / bont

Ysha zal dus een wildkleur kereltje òf een lutino meisje zijn :D.

________________________________________

Als laatst wil ik nog even kwijt dat ik vandaag mijn geelwangetjes, Sterre & Sweet, voor de eerste keer heb beptrapt op een heuse wipwap!  ;D
Hopelijk blijven ze zo doorgaan en ligt er binnenkort een ei.

Met de rest van mijn bende gaat  het overigens ook prima. Af en toe hebben ze wat last van de warmte, maar dit wordt verholpen met een lekkere douchebeurt voor degene die er zin in hebben.

Dit was het weer voor vandaag, iedereen nog een fijne avond gewenst!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Kimm

wow dat is genieten hier zeg! wat een prachtige donsjes heb je  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Wat een prachtige foto's heb je van je stekeltjes geplaatst en wat een mega kuifjes hebben ze al  :o  :o Ik heb werkelijk genoten van de prachtige foto reportage, heel erg leuk om ook jouw stekeltjes te zien, het worden plaatjes hoor !!

Groetjes, Karin

*Yvon

Hoi hoi

Woooowwww !!! Wat een schitterende valkjes heb je toch in je bezit.  ;D
Ze komen heel mooi over op de foto's.  :-*
Het kleinste donsje is geen lutinootje anders had het rode oogjes moeten hebben.  ;)
Het kleine cinnamonnetje heeft zeker een heel lief koppie.  :D
Ik vind die broedvlekjes zo leuk staan bij de broedse valkjes,
eigenlijk zouden ze niet moeten kunnen houden.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ach, wat sneu, een dood donsje aantreffen is niet leuk.  :'( :'(

Sterkte met dit een plekje te geven.

Gelukkig is Ysha wel goed uit zijn eitje gekomen.  :D

Aangezien Ysha donkere oogjes heeft zal het een wildkleur mannetje zijn.  :) Een lutinomeisje heeft rode oogjes.  ;)

Zyva doet het super, ze ziet er erg goed uit.

Gefeliciteerd met je nieuwe donsje.

Lekker van het jonge spul genieten.

Kusje voor Sero, liefs Caroline

PS. Yvon is me net voor lees ik maar ik laat mijn berichtje toch maar intact.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.