Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi!!!!

Graag gedaan hoor.  :D Ik vond het ook gezellig dat je even op visite was.  :)

En wat leuk te lezen dat je hem al lekker hebt mogen kroelen .... het is inderdaad een heel lief en relaxt valkje, een echte lieverd.  :-*

Heel veel plezier met hem en tuurlijk blijf ik hem hier lekker volgen in je boekje.  :D

Een heel fijn weekend en kussie terug voor Sero.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

16 december 2009, 19:02:53 #211 Last Edit: 5 februari 2010, 13:57:25 by anika_en_spirit
Hoi Allemaal!

Zo, de laatste tijd is hier veel gebeurd, maar ben weinig online geweest. Het is nu dus de hoogste tijd voor een nieuwe update!

2 weken terug heb ik de bodembedekking van de volière helemaal ververst. Met Shine op mijn schouder heb ik lopen scheppen, kliederen & strooien ;D. De bodem is dus weer ''vers'' voor de koude winterdagen, want koud is het nu zeker!  :-X

Ik was er al bang voor, bevroren drinkwater... Gisteren was het zo ver, er lag een laagje ijs in de drinkbakjes buiten. Gelukkig krijgen ze dagelijks schoon drinkwater, zodat ze niet zonder hebben gezeten ;).
Ik ververs het water buiten nu 3x per dag & ik heb binnen een extra drinkbakje opgehangen. In de schuur is het een stuk warmer, dus daar bevriest het water niet :).

Ik vind het wel naar, deze kou. De vogeltjes gaan daarom elke avond zodra het begint te schemeren netjes naar binnen. Zo zitten ze 's nachts niet onder nul. Ik denk dat ik morgen maar even een straalkacheltje in de schuur plaats. Ondanks dat het daar tot nu toe nog niet gevroren heeft, vind ik het toch een prettig idee als het daar ietsje warmer is. Ik zou er niet aan moeten denken dat het TE koud voor ze wordt!

Het is trouwens wel een heel lief gezicht, 7 valkjes op een rijtje, lekker knus met elkaar op stok. Zometeen foto's hiervan.

Afgelopen vrijdag heb ik Sero opgehaald bij Caroline. Sero is een echte lieverd! Kroelen vindt ie héérlijk. Hij zit nu samen met Shine binnen in huis. Met de kou buiten is het niet verantwoord om hem in de volière te doen. Dit zal moeten wachten tot het voorjaar, als de buitentemperatuur weer wat stijgt. Ik vind het zielig als hij de hele dag alleen moet zitten, dus vandaar dat Shine hem gezelschap houdt. Het is ook de bedoeling dat Sero & Shine een koppeltje gaan worden. Op deze manier kunnen ze mooi aan elkaar wennen :D.

Shine is het ultieme kroelkipje, zit het liefst de hele dag bij je. Als ik even stop met kroelen krijg ik een flinke snauw :P.
Ze vindt Sero wel lief, maar ze vind het vreselijk als hij wèl gekroeld wordt en zij niet. De jaloerse B:censuurCH, haha.

Verder weinig valkjes nieuws hier. Alles gaat prima met mijn bende. Voor nu genoeg gepraat, hier komen de foto's.

Arme Syara zat eergisteren helemaal alleen buiten, terwijl het al donker was. Ik heb haar snel naar binnen gedaan, want ik vind het maar niks als ze in de kou nog buiten is in haar remy.

Senna & Spirit vinden elkaar nog altijd héél lief. Ze zijn altijd bij elkaar in de buurt te vinden.

Lucky probeerd nog altijd bij Senna in de buurt te zitten, alhoewel hij ook af en toe alleen zit met mooie Sterre  ::)
Dat is eigenlijk niet de bedoeling, ik wil voor haar een mooi mannetje, zodat ze mooie kindjes kunnen krijgen :P

Soë met haar mooie, knal-gele pareltjes.

Syara lekker warm binnen bij de rest. Mooie Sterre houdt altijd àlles in de gaten.

Ook is ze een klein beetje verwaand :P

Soë + achtergrondkoor ;)

& nog een keertje.

Dit vind ik nou zó'n leuk gezicht, allemaal op een rijtje!

v.l.n.r. Spirit, Senna, Lucky, Soë, Skye & Sterre!  :-*
Alleen Syara zat bovenop de voerbakken ;D.

& dan nu even aandacht voor de binnenzitters. Shine wil jullie graag haar nieuwe vriendje laten zien! :D

Hoi allemaal, het is echt héérlijk om hier binnen te zitten!

Lekker alleen bij vrouwtje op haar hand, in haar nek, op haar schouder...  ;D

Hélemaal relaxttt  8)

Helaas moet ik vrouwtje delen, daar ben ik het niet mee eens, dus ik ga me lekker verstoppen!

Achnouja, zodra ik maar voorop mag zitten ;D

We hebben al even lekker gedouched, alleen vrouwtje had de camera zo neergelegd dat ie een beetje vochtig werd. Resultaat: wazige foto's waarop bijna niks te zien is van ons douche-genot  ::)

Vrouwtje zegt dat wij samen héél leuk zijn.. Ik weet het zo net nog niet hoor! :P

Lieve Sero, hij stapt netjes op, vliegt niet zomaar weg & is gek op kroelen. Wat wil je nou nog meer ;D.

Ik ben verliefd op dit héérlijke snoetje  :-* :-* :-*

Nou, dit was het weer voor vandaag. Iedereen een fijne avond & tot snel!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Anja

Wat een prachtige foto's zeg. En je valkjes zijn stuk voor stuk knapperds hoor.

Gefeliciteerd nog met je nieuwe aanwinst.

Liefs,

Anja

amazingleeuwtje

Schitterende valkjes heb je en Sero geweldig hoe hij het doet bij jou ;)..

Vooral doorgaan met foto's plaatsen ;)

Caroline

Ach, wat een geweldige lieve foto's!!!!

Ze zijn echt leuk samen.  :-*

Bedankt voor de foto in mijn boekje.  :-*

KNuffie voor Sero.

Groetjesssssssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

gefeliciteerd met sero  :D  :D
hij is mooi!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Hoi, gefeliciteerd met je mooie Sero hoor! Wat heb ik hier weer mooie foto's zien voorbij komen, ik heb er echt van genoten van je knapperds binnen en buiten,binnen hok he!

Ze zien er echt heel lief uit ook! Grtjs Ann

Creatura

Serootje is leuk! :D Mooi kereltje!!!! Veel plezier met hem!

En Sterre vind ik ook heeeel erg mooi! Ze heeft bijna fluoriserende kleuren! :D

*Manon*

superleuke updeet Anika... je hebt prachtige mooie valkjes.
Hopelijk vinden Sero en Shine elkaar snel aardig en worden ze onafscheidelijk.

Fijn weekend!!

Marian

Dierenfreackske

Hoi Anika ...hele fijne kert hier ook hoor! Grtjs. Ann

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

24 december 2009, 22:45:28 #223 Last Edit: 5 februari 2010, 13:58:00 by anika_en_spirit
Een hele goede kerstavond allemaal!

Het is de hoogste tijd om weer eens even te up-date-en, maar eerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes in mijn boekje.

Lieve, nee, súper lieve Sero doet het hier nog steeds uitstekend! Kroelen vindt hij heerlijk op zijn tijd, maar beetje bij beetje begint hij er verslaafd aan te raken ;D. Samen met zijn vriendinnetje Shine maakt hij hier de kamer onveilig, de stuntelaar, net nu ik dit typt valt ie van mijn hoofd af  :P.

Shine, mijn lieve kroelkippie, vindt Sero stiekemd wel heel lief. Het lijkt er alleen op dat ze dit nog even voor zich wil houden ;) :P. Ze slaapt tegen Sero aan, ze zit naast hem op stok, naast hem op de kooi & dat allemaal heel vreedzaam. Ze snauwt alleen naar hem als ze samen met hem bij mij zit, jaloezie? ;D

Buiten gaat het ook prima met de vogels. Spirit heeft weer z'n periode, wat voor mij erg leuk is... Hij komt lekker bij me zitten & dan: kroelen maar! :D. Héérlijk.

Spirit & Senna zijn een echt koppeltje. Senna heeft alleen nog maar oog voor haar Spirit. Senna is & blijft altijd zichzelf. Altijd rustig, altijd alles in de gaten houden. Ook is Senna degene die de rest het voorbeeld geeft als ze 's avonds naar binnen moeten  :-*.

Hoewel Senna het goede voorbeeld geeft, volgt de rest niet altijd. Zo ook vanavond. Mooie Sterre wou niet naar binnen. Nou is Sterre niet tam, dus werd het een vang-spelletje. Ik had haar al snel te pakken, maar ik hield haar net verkeerd vast. Ze pakte meteen haar kans & HAPPP, nu loop ik rond met een gat, já echt een gat, in mijn vinger. Krijsen dat ze trouwens doet als ik haar pak, alsof ik haar nek probeer om te draaien  :o :-X. Ik vind mijn meisje echt prachtig, maar wat een   :censuur ;).

Skye is echt een goedzak. Ook hij blijft vaak nog even buiten hangen terwijl ie naar binnen moet. Hem pakken is echter geen probleem, dit laat hij rustig toe. Als ik hem dan vast heb, wil ie ook wel even genieten van een lekkere kroel  :-*.

Soë kroelen, dat durf ik niet te proberen. Haar moet ik net zoals Sterre vastpakken zodat ze niet bij mijn vingers kan. Ook Soë is absoluut niet tam & geen handen gewend. Ze is wel een stuk zachtaardiger als Sterre.

Syara, haha, ik moet lachen als ik aan haar denk. Ze haalt altijd gekke capriolen uit & ze hangt ook vaak ondersteboven aan de touwladder of de schommel. Syara is echt een druktemakertje, altijd actief. Wel is ze heel zachtaardig. Af en toe een kroeltje kan dan ook geen kwaad. :)

Dan hebben we nog mijn lieve Lucky   :-*. Sinds Senna hem totaal heeft afgewezen is hij echt veranderd. Hij vermaakt zich met elk valkje. De ene keer zit hij bij Sterre, dan weer bij Syara, Skye, Soë, Senna of zelfs Spirit!  :o. Ik hoop voor hem nog een mooi opaline popje te vinden, Met of zonder bont/cinnamon/witmasker, zodat hij ook zijn eigen popje heeft.

Zó dit was het voor deze kerstavond. Ik ga nu Sero & Shine op stok zetten & nog eventjes neuzen in jullie boekjes.

Iedereen nog een fijne avond / nacht & voor morgen & zaterdag:
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Anja