Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Citaat van: *Manon* op  7 september 2009, 21:01:51
wauwie... wat een super knapzakjes....  ;D ;D ;D

Dat ene leuke speeltje met die bel eronderaan, heb ik ook in de kooi hangen hier.... het valt heel erg in de smaak en ze zijn er erg druk mee...

je hebt prachtige foto's gemaakt van je twee kleutertjes.. en dan al zo heerlijk tam... leuk joh!!

Wat een fijn ritje is dat he over die dijk van enkhuizen naar lelystad... een kennis van mij woont in enkhuizen en ik moest ook over die dijk... je komt daar effe helemaal tot rust...  :D :D
Oh ik ga weer off-topic....  :-X in ieder geval heb je prachtige kanjers  :-*

Groetjes Manon

Hoi hoi,
Dankjewel  ;D

Het is echt super hoe tam ze zijn! Alhoewel Skye al een beetje terug krabbeld, die zit liever lekker op stok te genieten van alles om zich heen. Ze stapt wel netjes op mijn hand, maar kroelen liever niet. Shine daarentegen is echt een super grote kroelkont! echt heerlijk :D:D

Jaa, de dijk is echt een heerlijk ritje. Al die vogies die daar heerlijk dobberen in het water, een super mooi uitzicht.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi hoi,

Zo, even weer een berichtje van hier. Ik heb al een poosje niks laten horen, omdat ik op het moment lekker ziek ben, nouja lekker... gewoon ziek dus. Ik loop met een dikke keelontsteking, koorts & ben ook nog eens snik verkouden, het gaat dus weer heerlijk. Ook is mijn school nu officieel weer begonnen, dus minder tijd voor andere dingen.

Met de vogels gaat alles prima. Shine & Skye vermaken zich hier nog steeds prima. Mijn 3-tal is momenteel een klein beetje onrustig, omdat Shine & Skye zich steeds meer bij hun gaan mengen. Er wordt nog wel eens wat naar elkaar gehapt bij de voerbakken, want mijn 3-tal vind dat deze alleen voor hun eigen gebruik zijn. Gelukkig laat mijn 2-tal, en dan vooral Shine zich niet op haar koppie zitten & gaat daar tegenin, jawel, Shine is echt wel een stoere tante ;D.

Skye trekt het meest naar mijn 3-tal toe. Ze wil dan ook het liefst niet gekroeld worden, want ja.. dat is toch niet stoer, mijn 3-tal heeft dat immers liever ook niet.. Ze zit dan ook het liefst om zich heen te kijken & te genieten van alles wat er gebeurd. Als ze genoeg gezien heeft slaat ze aan het poetsen om vervolgens lekker een dutje te gaan doen, de kleine schat  :-*

Shine vind het echter wel heeeeerlijk om te kroelen! Owee als ik haar op laat stappen & niet snel genoeg begin met kroelen, dan kan ik een snauw verwachten. Echt super, zo'n lief valkje, zo tam & ook zo rustig. Ze is echt super lief  :-*

Verder gaan Spirit, Senna & Lucky hun eigen gangetje. De komst van Shine & Skye heeft niks veranderd aan het gedrag van mijn 2 mannen. Lucky is namelijk nog steeds alleen maar van het ''Senna, Senna, Senna...'' Senna op stok, Lucky op stok, Senna naar binnen, Lucky naar binnen, Lucky naar binnen, Senna blijft buiten, ooohw  :o Lucky ook snel weer naar buiten, de dondersteen. Af en toe betrap ik hem en Senna op wipwappen, kunnen ze mooi oefenen voor volgend jaar. Het word nu te koud voor nog een nestje buiten & om het binnen te proberen, nee, daar voelt Senna zich niet prettig.

Spirit vind het heerlijk om met Senna te kroelen, maar daar is Lucky het niet mee eens. Senna is immers zijn vrouwtje... Als hij dan wordt weggejaagd door Lucky, dan is Spirit het dáár weer niet mee eens  & vervolgens eindigd het dan weer in ruzie tussen de 2 mannen.

Gelukkig is mijn volière nog niet vol & is er dus nog plek voor meer valken-vriendjes ;D. Dus mocht ik er een leuk popje voor Spirit bij vinden, dan zet ik hem misschien wel even apart met dat popje, zodat hij zich op haar kan vestigen & hopelijk is dat geruzie op die manier dan opgelost.

Ik heb vorige week nog wat foto's gemaakt van mijn lieverds. De baterry van de camera is nu echter leeg, de camera is van mijn zusje, zij heeft de oplader & ik heb haar nog niet gevraagd waar de oplader ligt, dus ik heb de foto's nog niet op de computer kunnen zetten. Ach nou, dat komt wel weer als ik me weer wat beter voel, jullie houden ze van me tegoed.

Ik ga nu weer lekker mijn bedje in, lekker uitzieken. Ik lees af en toe wel een beetje bij in jullie dagboekjes hier, maar had er geen puf voor om hier ook wat neer te zetten, maar bij deze dus wel. Hopelijk allemaal tot snel.

Iedereen een fijne dag vandaag!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Manon*

Hoi hoi Anika,

wat een leuke updeet over je valkjes!

Je hebt behoorlijke deugnietjes hoor.. echt een koppeltje dus ... lucky en senna, leuk om te zien hé!

Beterschap  :-*

Groetjes Manon

Caroline

Wat is je handtekening LEUK!!!!  :D

Groetjessssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

anika_en_spirit

Citaat van: Caroline op 10 september 2009, 21:42:59
Wat is je handtekening LEUK!!!!  :D

Groetjessssssssssssssss


;D ;D Dankjewel.
Ach ik dacht, 5 valkjes, dat vraagt om een nieuwe handtekening & dan wel eentje waar ze allemaal in voor komen  :D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Manon*

weet je waarom jij zo'n mooie handtekening hebt....

Je hebt van die mooie valkjes 

anika_en_spirit

Citaat van: *Manon* op 14 september 2009, 15:03:21
weet je waarom jij zo'n mooie handtekening hebt....

Je hebt van die mooie valkjes 


Hahaha! Jaaah, mijn valkjes maken mijn handtekening  ;D :P
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi hoi allemaal,

Zo, nu heb ik eindelijk weer eens tijd om hier lekker wat foto's te plaatsen. Ik had het een poosje terug al beloofd, maar het kwam er maar niet van. De oplader van de camera van m'n zusje was spoorloos, maar nu gelukkig weer boven water. Hier dus de foto's & ook even een update-tje.

Met mijn bende van 5 gaat alles prima. Já, bende van 5, geen 3-tal + 2-tal meer!  ;D ;D Ze trekken namelijk steeds meer naar elkaar toe. Vooral Skye vind het heerlijk om bij mijn ex-3-tal te zitten. Shine is wat meer verlegen. Ze heeft liever mij als vriendinnetje in plaats van een valkenvriendje.

Shine is echt een super super súperrrrr kroelkont! Het duurt slechts een paar seconden voordat ze bij me zit als ik de volière in ga. Wèl een beetje lastig met foto's maken, ze zit liever op mijn hand ipv op stok  :P. Ik heb haar dus maar even verplicht op de schommel gezet, zodat ik even een foto kon maken.


Dat vond ze niet helemaal eerlijk...


Toch maar even spelen dan  ;D :-*

Zelfs door het gaas heen zit ze liever op mijn vinger...

Mijn lieve, ietswat gekke meisje.  :-*

Spirit is een beetje jaloers op Shine. Zodra hij in de gaten heeft dat Shine met mij aan het knuffelen is, vergeet hij Lucky & Senna en maakt dat ie ook bij mij komt...

Zag ik dat nou goed, Shine knuffelen met vrouwtje?!!  :o


IK wil oooooookkk!!  :-* :-*


Mijn lieve mannetje  :-*

Lucky & Senna gaan gewoon hun gangetje. Ik betrapte ze gisteren terwijl ze lekker zaten te kroelen  :-*. Helaas voor hun wil Spirit ook een vrouwtje & dan wel Senna. Ze worden dus nogal eens verstoord door mijn kattekopje Spirit. Vooral Lucky moet het dan ontgelden. Misschien dan toch maar Spirit koppelen aan een ander popje..  ;D Wie weet...


Lucky houdt de hond goed in de gaten...


Even kijken waar Senna is...


Senna gevonden!  :-*

Lucky volgt Senna echt overal op de voet. Echt een lief gezicht, totdat pitbull Spirit er ook weer bij komt.


Lucky houdt Senna goed in de gaten...


Zo kan ie alles wat beter zien...


Senna poetst, dus Lucky poetst...


:-* :-* :-*

Achh, ze vinden elkaar zo lief!


Dan hebben we Skye ook nog... Volgens mij is deze schat een echte kerel. Ik hoor hem steeds meer geluidjes maken. Als ik fluit, fluit hij terug & als Spirit, Lucky & Senna naar binnen gaan, dan roept hij naar ze. Skye is echt helemaal gewend in de volière. Hij heeft liever geen handen, maar vogel vriendjes. Als ik in de volière sta moet ik echt mijn best doen om dicht genoeg bij hem in de buurt te mogen komen voor een mooie foto, maar... De aanhouder wint  ;D


Wel een beetje op zijn hoede..


Toch maar even poetsen, want er gebeurd verder niks...  :D

Volgens mij heeft mijn lieverd ook pareltjes, maar dit weet ik niet zeker.. wat denken jullie hiervan?


Pareltjes...?


Of toch geen pareltjes...?

Als Senna even met rust gelaten wordt door mijn kerels, zit ze het liefst lekker om zich heen te kijken. Het is echt een genietertje.


Ik zit hier héérlijk...


Kijken naar de hond..  :-*

Shine was het er niet mee eens dat ik haar even uit mijn nek gehaald had..

Ik wil hier helemaal niet zitten!!  >:(


Kroelen, jaaaahh! Dat wil ik wel!  :-*

& na dik een kwartier gekroeld te hebben is ze haar boze bui alweer vergeten..

;D ;D

Nog even lekker knabbelen...

Héérlijkk!

Spirit houdt van bovenaf alles goed in de gaten... Stel je toch eens voor dat ik knuffel met Shine óf dat Lucky kroelt met Senna...


Skye loopt weg voor de foto...



Hier was hij net te laat om aan de foto te ontsnappen  ;D

Lieve Lucky  :-*


& pitbull Spirit, die toch wel heel erg lief is hoor!


Hij kan zich uren vermaken met het nieuwe speeltje...


Ook Shine vindt het nieuwe speeltje erg leuk...


Toch is Spirit er het meest mee bezig. Dit geeft mij weer extra werk, de knopen worden nog wel eens los gepeuzeld & dan vallen de kralen op de grond. Deze mag ik er dan weer aanknopen  ;D :P. Maar ach, als je je lieverd dan zo ziet genieten...

Dan wil ik wel een paar kraaltjes knopen  ;D :-*

Dan nu de laatste foto van vandaag & dan wel van Spirit. Ondanks dat ie een heethoofdje is, heeft hij bij mij toch een heel speciaal plekje  :-*


Zo, dit was het weer voor vandaag. Ik heb nog wat meer foto's van een poosje terug. Deze moet ik alleen nog even verkleinen & uploaden, dus binnenkort meer.

Fijne dag allemaal!


Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Manon*

So de kannonne.... wat een gave foto reportage heb je gemaakt Anika  ;D ;D ;D

Prachtige valkjes, en heel erg leuke tekstjes erbij....  :D :D :D

Groetjes Manon

anika_en_spirit

Dankjewel Manon :).
Ik heb wel een poosje in de volière moeten staan, maar dan heb je ook wat :).


__________________________________________

Hello allemaal,

Met de valkjes hier gaat alles prima. Ze vermaken zich nog steeds uitstekend. Ik vind het zo'n leuk gezicht dat ze nu met z'n 5en zijn, al een stuk minder kaal.

Maaaar...

Zoals ik al vertelde blijft Spirit mijn lieverds Lucky & Senna lastig vallen. Senna wordt hierdoor telkens opgejaagd door beide heren. Daarom heb ik gisteren een Cinnamon Witmasker split Bont popje gereserveerd  ;D ;D
Ik geloof dat ze nu een week of 3 oud is... Ze ligt dus nog in het blok. Zodra ze zelfstandig is mag ik haar ophalen.
Ik hoop dat Spirit haar aantrekkelijk vindt, want het is de bedoeling om ze aan elkaar te koppelen. Hopelijk krijgen Lucky & Senna zo een beetje rust.

Mochten er in de toekomst jongen komen van dit toekomstige stel (als ze elkaar dan leuk vinden...) dan komen hier alleen wildkleurtjes & lutino's uit, maar dan wel wildkeurtjes split lutino witmaskers & lutino's split witmaskers, dus alle jongen zullen dan split albino zijn. Dat is dan wel weer mooi meegenomen.
Ik weet dat ik nu al heel ver vooruit denk, minimaal een jaar, maar mocht het zo zijn, dan vind ik het wel mooi.

Fijne avond allemaal  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

16 september 2009, 19:24:43 #85 Last Edit: 16 september 2009, 20:13:28 by anika_en_spirit
oeps, ik had per ongeluk mijn 1e berichtje van mijn boekje geciteerd hier, maar ik heb geen idee hoe ik dit berichtje weer kan verwijderen... moderators, helluppp..  ???
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


♪ Marlies

Zo, ik heb net heel jouw boekje  doorgelezen. :D

Mooie valkjes heb je zitten in een hele mooie volière.
Ben benieuwd wat voor mooie valkjes er nog bij zullen komen.

Ik blijf je volgen.

Groetjes Marlies ;)

anika_en_spirit

Citaat van: ♪ Marlies op 16 september 2009, 20:40:03
Zo, ik heb net heel jouw boekje  doorgelezen. :D

Mooie valkjes heb je zitten in een hele mooie volière.
Ben benieuwd wat voor mooie valkjes er nog bij zullen komen.

Ik blijf je volgen.

Groetjes Marlies ;)

Hoi Marlies,
Leuk dat je mijn boekje ook doorgelezen hebt. 6 pagina's, dat is nog eens te doen hè  :P

Dankjewel :). Er komen nu nog maximaal 5 valkjes bij, dan vind ik het hier vol genoeg. 1 van die 5 is al gereserveerd & de 2e wordt hopelijk dit jaar nog geboren.

Gezellig dat je me blijft volgen  :D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


carco

Citaat van: ♪ Marlies op 16 september 2009, 20:40:03
Zo, ik heb net heel jouw boekje  doorgelezen. :D

Mooie valkjes heb je zitten in een hele mooie volière.
Ben benieuwd wat voor mooie valkjes er nog bij zullen komen.

Ik blijf je volgen.

Groetjes Marlies ;)


De eerste die erbij komt is een dochter van Lilo  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Citaat van: carco op 17 september 2009, 10:35:54
Citaat van: ♪ Marlies op 16 september 2009, 20:40:03
Zo, ik heb net heel jouw boekje  doorgelezen. :D

Mooie valkjes heb je zitten in een hele mooie volière.
Ben benieuwd wat voor mooie valkjes er nog bij zullen komen.

Ik blijf je volgen.

Groetjes Marlies ;)


De eerste die erbij komt is een dochter van Lilo  ;D

Groetjes: Caroline.


Heey, dat is leuk.....een kleindochter van me. ;D ;D ::)