Spirit &... 5/5 Mag ik jullie voorstellen...

Gestart door anika_en_spirit, 3 augustus 2009, 22:40:32

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

Hoi hoi,

Zo, even weer een update van hier.
Ik ben donderdag voor het eerst naar de groothandel geweest. Nu ik 6 vogels heb, gaat het voer ineens een stuk harder. Normaal gesproken kocht ik mijn voer altijd in de dierenwinkel, de vogles vonden dit altijd erg lekker. Dit voer is echter wel een stuk duurder als bij de groothandel!!! Ik heb nu voer gekocht van Harrison. Euro top 228, hierover heb ik alleen maar hele goede berichtjen gelezen en ik geloof ook dat velen van jullie dit voer ook gebruiken. In het voer dat ik eerst altijd gebruikte zaten ook wel erg veel zonnebloempitten. Deze zitten niet in de 228, dus deze krijgen ze nu gewoon als lekker tussendoortje. Ze zijn er namelijk wel gek op.

Zondag heb ik besloten om Spirit en Syara toch maar de buiten volière in te doen. Dit heeft eigenlijk 2 redenen:
1. Senna voelde zich erg ongelukkig in de volière. Nu Spirit binnen zat was ze ook niet meer bij Lucky te vinden. Ze zat elke keer alleen in een hoekje, af en toe wel met Lucky erbij, maar niet voor lang. Ook Spirit bleef maar roepen om ''zijn'' Senna. Dit vond ik zó zielig, ik wil geen hartenbreker zijn en een koppeltje uit elkaar halen, want dat zijn Spirit en Senna toch echt. Dit bleek wel toen Spirit en Syara in de volière kwamen, Senna en Spirit zochten elkaar meteen op. Helaas voor Lucky, Senna heeft meer met Spirit als met hem. Ik wou Lucky graag een kans geven met Senna, maar het mocht niet zo zijn.
2. Ik heb mijn vogels een aantal maanden geleden naar buiten verhuist, omdat het binnen niet meer ging. Het was elke keer zo'n stofbende dat ik er last van had, ik was constant verkouden en had steeds last van hoofdpijn. Mijn vogies wegdoen was voor mij geen optie, dus heb ik mijn ouders zover gekregen om een volière in de achtertuin te bouwen. Toen Spirit en Syara binnen stonden kreeg ik weer last van verkoudheid en hoofdpijn. Blijkbaar kan ik er gewoon niet tegen.

Spirit en Syara zitten nu dus in de volière buiten. Op mijn kamer heb ik altijd mijn raam openstaan, of het nou 30 graden is of als het nou vriest, mijn raam is nooit gesloten. Ze hebben dus geen last van een overgang van warm naar koud.

Ach, ik had zo graag Spirit en Syara gekoppeld en dan Lucky en Senna. Helaas gaat dat dus niet.

Maargoed, Syara is echt een heel leuk vogeltje. Ze is nog steeds erg rustig en vind alles prima. Heel tam is ze niet, maar ze stapt wel netjes op. Nu moet ik maar opzoek naar een leuke partner voor Lucky en Senna & Spirit laten voor wat het is.

Dit was het voor nu, ik zal van de week nog wat foto's plaatsen van mijn 6 kanjers + een update over de rest, waar het trouwens prima mee gaat.

Voor nu iedereen nog een hele fijne avond. :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Kimm

hoi,

wel fijn dat je ouders dat wouden doen. heerlijk hoor. :D
ja een stofbende is het hoor.
volgens mij bedoelde jij teurlings en geen harrisons ;D

ben benieuwd naar jouw foto's!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



Voorproefje!!!!



PS. Ook ik voer al enkele jaren Teurlings Eurotop 228 met grote tevredenheid.  :D


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat fijn dat Senna weer bij zijn maatje in de voiliere is, he, ja, ook niet altijd leuk als je ziet hoe hun hart breelt als je ze uit elkaar houd he, en soms kan het zelf niet anders he,maar als je zoveel last hebt als ze binnen zitten moet je soms een keuze maken, jij hebt de goede keuze gemaakt om ze in de voiliere te doen..  ze hebben het vast naar hun zin hoor! Grtjs.Ann



anika_en_spirit

Citaat van: Kimm op 27 oktober 2009, 06:58:51
hoi,

wel fijn dat je ouders dat wouden doen. heerlijk hoor. :D
ja een stofbende is het hoor.
volgens mij bedoelde jij teurlings en geen harrisons ;D

ben benieuwd naar jouw foto's!

groetjes kim

Hoi kim,
Ja, echt super dat ze daarmee instemden! Ik heb wel wat moeten zeuren en zagen, maar het resultaat mag er wezen ;D. De vogels wegdoen was voor mij echt geen optie, ik heb ze al zo lang & ik ben echt gek op ze.
Nou inderdaad, wat een stofbende! Ik heb vroeger ook een lichte vorm van astma gehad, hier ben ik gelukkig overheen gegroeid. Toch kan ik wel merken dat als ik in een stoffige ruimte ben, ik last krijg van permanente verkoudheid & hoofdpijn.
Oepss, ik bedoelde inderdaad teurlings, ga het zo veranderen :P. Ennee, de foto's volgens snel :).

Citaat van: Caroline op 27 oktober 2009, 14:29:31




DANKJEWEL!!!!!!!!!!!!!
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wat een heerlijk bekkie :D

Citaat van: Dierenfreackske op 27 oktober 2009, 17:15:26
Hoi hoi, wat fijn dat Senna weer bij zijn maatje in de voiliere is, he, ja, ook niet altijd leuk als je ziet hoe hun hart breelt als je ze uit elkaar houd he, en soms kan het zelf niet anders he,maar als je zoveel last hebt als ze binnen zitten moet je soms een keuze maken, jij hebt de goede keuze gemaakt om ze in de voiliere te doen..  ze hebben het vast naar hun zin hoor! Grtjs.Ann

Hoi Ann,
Ja, als ik dan moet kiezen heb ik liever dat de vogels gelukkig zijn & ik mijn zin niet krijg. Natuurlijk moet ik ook aan mijn gezondheid denken. Ze hebben het zeker weten naar hun zin, in de volière zijn ze meer op hun plek dan hier binnen.

_____________________________________

Verder heb ik weinig te melden. Met de vogies gaat alles prima. Vandaag was het hier trostgierst feest, de schatten hebben er vollop van genoten & daarmee ik dus ook. Ook heb ik nog wat foto's gemaakt, ik zal proberen om ze morgen te plaatsen.

Voor nu, allemaal een fijne avond/nacht & tot morgen :).
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Dierenfreackske

Hoi hoi, dus dat kleine lieve minivalkje komt bij je wonen? Wat een lieffie he, en wat super dat het donsje naar je komt, mooi ding he! En natuurlijk weer mooi geposeerd he! Grtjs. Ann



anika_en_spirit

Citaat van: Dierenfreackske op 27 oktober 2009, 22:45:56
Hoi hoi, dus dat kleine lieve minivalkje komt bij je wonen? Wat een lieffie he, en wat super dat het donsje naar je komt, mooi ding he! En natuurlijk weer mooi geposeerd he! Grtjs. Ann

Hoi Ann,
Klopt helemaal! nog een paar weken geduld & dat komt er een mooi witmaskerkereltje hier wonen. Hopelijk als vriendje voor mijn lieve Shine.
Ja hè, het is echt weer zo'n héérlijk donsje ;D!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Dierenfreackske

Hoi, schattig hoor! Wat een dotje he! Grtjs. Ann :D :D :D :D



anika_en_spirit

Hoi allemaal,

Hier weer even een update over mijn vogies & de beloofde foto's. Zoals ik van de week al schreef ben ik afgelopen donderdag naar de groothandel geweest om vogelvoer te halen. Omdat ik er toen toch was heb ik maar meteen lekkers ingeslagen voor mijn kanjers. Ik heb wat zonnebloempitten meegenomen, snoepzaad, fruitmix, eivoer, maagkiezel, grit & ook alle andere vitamines zijn weer helemaal aangevuld. Nu kunnen ze er mooi tegenaan met de kou op komst. Ik heb ook een ton gekocht waar ik mijn vogelvoer in kan doen. Ik vind het niet zo'n lekker idee om een zak voer van 20Kg open en bloot in de schuur te laten staan, wie weet watvoor ongedierte daar doorheen gaat kruipen. Met het voer in de ton kan er niks, maar dan ook echt niks, meer bijkomen.

Gisteren was het hier zoals ik al schreef trostgierstfeest. Één keer in de zoveel tijd friemel ik wat stengels trostgierst vast aan de touwladder. De valkjes vinden dit altijd heerlijk & zodra ze het doorkrijgen worden ze al helemaal onrustig. Meestal friemel ik de stengels vast aan de touwladder buiten, terwijl de valkjes nog binnen zitten. Als het luikje dan opengaat vallen ze massaal met z'n allen aan. Dat is zo'n leuk gezicht & voor mij een prima kans om wat foto's te maken. Hier komen ze:


Spirit, Lucky, Senna, Skye & Syara op de touwladder. Shine ontbreekt, waar zou ze ''uithangen?''


Shine gaat altijd eerst even in de tralies hangen, maar waarom?


Voor een lekkere kroel natuurlijk ;D :-*


Ondertussen knabbelt de rest lekker door aan de trostgierst.


Senna & Spirit knabbelen alleen als ze samen zitten  :-*


Lucky wil ook meeknabbelen met Spirit & Senna.


Ook Syara vindt het trostgierstfeest geweldig...


...Ookal heeft ze nog niet helemaal door hoe ze zo goed mogelijk op de touwladder kan blijven zitten :P.


Ondanks dat Senna meer voelt voor Spirit, is ze nog wel vaak bij Lucky in de buurt te vinden.


Zodra Shine haar kroel heeft gehad is het goed & gaat zij ook lekker zitten knabbelen. Dit keer niet op de touwladder, maar op het luikje voor het invlieggat. Mooi slim, nu heeft ze een hele stengel trostgierst voor zichzelf ;D.


Syara had het ook voorzien op dezelfde stengel als Shine.


Geen probleem voor Shine, zij is namelijk ook stapelgek op zonnebloempitjes :D.


Senna & Lucky knabbelen ondertussen lekker door.


Vooral Senna kan er maar geen genoeg van krijgen.


Dat blijkt wel ;D.


Senna blijft maar eten & eten & eten &...


tussendoor is er nog net even tijd om te kijken of de kust nog wel veilig is :P.


Lucky houdt nog altijd netjes de wacht over Senna  :-*.


Ook Syara vindt het nog steeds leuk.


Na het hele trostgierst gebeuren is het tijd om even lekker bij te komen.


Senna: ''ik zit echt helemaal VOL!'' :P.


Ook Lucky komt even bij. Hij ziet er momenteel slecht uit, hij is ernstig in de rui. Overal steken stekeltjes uit zijn verenpakje.


& toen kreeg Shine een goed idee...


Een idee waar Senna & Lucky anders over dachten...


namelijk lekker spelen met ons favorite speeltje!


Ook Spirit vond dit wel een goed idee.


Als Spirit speelt, kan Senna natuurlijk niet achterblijven!


Shine: ''Ik zei toch dat ik een goed idee had.'' ;D.


Nog 1 keer mijn lieve Spirit  :-*

& dan de laatste foto voor vandaag:

Rara wie ben ik?  8).

Dit waren dan de foto's weer, hopelijk vinden jullie ze weer leuk. Ik zie nu na het plaatsten van de foto's pas dat er geen foto van Skye tussen zit  :-[ :-[, ik ben hem per ongeluk helemaal vergeten! Ik heb wel een paar foto's van hem op de andere computer staan, maar deze heb ik nog nu geuploaded. Foto's van mijn mooie Skye zullen dan dus ook later volgen ;)

Iedereen een fijne avond alvast :D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Marian

Hoi Anika,

Hé wat een geweldige foto reportage!! :D 8)
Heb 'm 3x doorgekeken ;D
En jij hebt ook een mooie foto van je donsje/ stekelvarkentje gekregen. Gaaf hè ;)
Heb jij al een naam voor hem? :P ;D ;D

Fijne avond, groetjes Marian

Nynke

Wat een geweldige fotoreportage.
En wat heb je er een paar knappers tussen zitten zeg.

En zoals ik begrijp wordt je valkenfamilie uitgebreid met een stekeltje bij Caroline weg?
Heerlijk zeg!

anika_en_spirit

Citaat van: Marian op 28 oktober 2009, 19:07:14
Hoi Anika,

Hé wat een geweldige foto reportage!! :D 8)
Heb 'm 3x doorgekeken ;D
En jij hebt ook een mooie foto van je donsje/ stekelvarkentje gekregen. Gaaf hè ;)
Heb jij al een naam voor hem? :P ;D ;D

Fijne avond, groetjes Marian

Hoi Marian,
Dankjewel ;D, ik heb hem zelf ookal 10x bekeken :P.
Jaaaaaah!!! wat een snoepje hè, dat kleine stekelvarkentje :D.
Ofnouja, eigenlijk is het al bijna geen stekelvarkentje meer, papa Eros is een beetje stout, hij trekt die lieve stekeltjes er zomaar uit!  >:( :P.
Nou, ik ben nog steeds diep aan het nadenken over een leuke naam, tis zo moeilijk! Ik heb al wel wat in m'n hoofd, maar wil eerst alle opties nagaan ;D. Heb jij ondertussen al een naam bedacht voor je mooie albinomeisje? :D.

Citaat van: Nynke op 28 oktober 2009, 19:15:29
Wat een geweldige fotoreportage.
En wat heb je er een paar knappers tussen zitten zeg.

En zoals ik begrijp wordt je valkenfamilie uitgebreid met een stekeltje bij Caroline weg?
Heerlijk zeg!

Hoi Nynke,
Dankjewel :).
Klopt helemaal, nog eventjes geduld & dan zal mijn valkjesfamilie uitgebreidt worden met dat kleine moppie, kan niet wachten! ;D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hey Anika, ook hier :D

Aha, je hebt een naam in je hoofd! Tuurlijk wil je alle optie's nagaan, snap ik goed ;)
Ik had diverse namen op een papiertje, waar er dan langzaam aan van worden doorgestreept.
Haha, 't grappige was, dat ik een leuke naam had gevonden, die vertelde ik mijn dochter Lisa waarna ze helemaal in een deuk lag :o ??? Ze kwam niet meer bij, deze naam is namelijk van een meisje, waarmee mijn zoontje Patrick veel( >:( ) mee sms-t ;D ;D
Ja kan wel nagaan, dat ik Patrick hiermee goed voor de gek heb kunnen houden :P.
Je had zijn gezicht eens moeten zien, toen ik zei hoe ik m'n witte meissie wilde noemen ;D ;D
Ik ben benieuwd welke naam jij gaat kiezen!!
Misschien iets wat leuk past bij shine? ;)

Fijne avond!, groetjes Marian

*Yvon

Hoi hoi

Nou je hebt je best wel gedaan met zoveel mooie valkjesfoto's plaatsen.  :D
Heerlijk om te zien hoe ze smikkelen van de trosgierst.
En hier is er ook al een roze wolkje.  ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >