2 mei 2024, 18:49:00

Teurlings

Gestart door Paauwtje, 28 juli 2009, 08:22:15

« vorige - volgende »

Paauwtje

Hoi,

Ik zag dat velen van jullie het merk Teurlings gebruiken.
Nou wil ik dit ook misschien gaan doen, maar ik heb een vraagje.
Ik zie hier op hun website Teurlings 230 speciaal voor valkparkieten.


En dan Teurlings 228 wat sommige van jullie gebruiken.


Wat is het verschil en wat is er zo goed aan dit merk ten opzichte van andere merken?
Is het de samenstelling?
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Monky

Hey Paauwtje,

Het is inderdaad de samenstelling van de zaden.

Een van de verschillen die ik zo op het oog zie is de aanwezigheid van zonnebloempitten in de Teurlings 230.
Zonnebloempitten zijn wat vettiger dan de andere zaden. In de winter is dat niet erg voor vogels die buiten zitten, maar de valkparkieten die binnen zitten en in de zomer hebben ze die extra vetten niet nodig. De meeste valkparkieten eten het ook als snoep en dus krijgen ze er al gauw te veel van binnen.

Vandaar dus dat de meeste van ons voor Teurling 228 kiezen  :)

Groetjes,
Monky

Paauwtje

Ik voer nu Deli-Nature, is Teurlings beter?
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Monky

Ik zou zeggen, vergelijk de etiketten. Als ze redelijk overeen komen, kan ik met niet voorstellen dat het slechter is.

Ik heb volgens mij ook een keer Deli-Nature gebruikt omdat ik dringend zaad nodig had en de bestelling van Teurling verkeerd was gegaan. Het zag er redelijk uit en ze hebben er prima van gegeten.

Probeer in elk geval zonnebloempitten te mijden. Je kan het beter gecontroleerd als snoepgoed geven dan het standaard door het voer te hebben.

Misschien dat iemand anders ook nog reageert die meer ervaring heeft met Deli-Nature.

Groetjes,
Monky