5 mei 2025, 16:29:10

snoepstaaf statisch: bedorven?

Gestart door Gen, 27 juni 2009, 19:37:53

« vorige - volgende »

Gen

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik heb snoepstaven van het merk Vitakraft voor valkparkieten gekocht.
Volgens de houdbaarheidsdatum is het nog een jaar goed.

Met het eruithalen viel het me echter op dat ze statisch zijn.
(Losse zaadjes bungelen er los aan, en de losse zaadjes in het doosje ook.)

Is dit normaal?
Of zijn deze snoepstaven bedorven?

Bedankt en groetjes,

Gen

Kimm

als het er verder nog goed uitziet en er nog wel voldoende zaadjes aan het stokje zitten, dan kan je het best geven. er zitten altijd wel wat losse zaadjes in het zakje,maar statisch heb ik nog niet meegemaakt. misschien komt dat door de temperatuurs verschillen. kijk wel even of er geen schimmel aanzit. als je het echt niet vertrouwd, zou ik het gewoon weggooien en nieuwe kopen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

ik heb die staven ook die zaden zitten vast zeg maar met een soort eetbare lijm.
en ja je moet ze gekoeld bewaren anders laten de zaden los maar net zoals kim zegt er zitten altijd wel wart zaden los.
maar als er staat dat het nog een jaar goed is kan je het gewoon gebruiken.

groetjes jeroen

krasny

Wat een toeval zeg. Ik heb pas geleden een voorraadje knabbelstiscks van Vitakraft gekocht die goed moeten zijn tot december 2010. Maakte ik vanmorgen zo'n doosje open zaten er 2 dik beschimmelde sticks in. Dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.
Het volgende doosje was wel weer goed.
Loura

jeroenn

Gen

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Ik had het doosje met snoepstaven rechtstreeks uit de winkel gehaald.
Wellicht dat ze ze daar niet goed hebben opgeslagen?

Ik zie echter geen zichtbare schimmel.

Ik weet ook niet of een valkje zelf iets niet eet als het bedorven is, of dat ze het gewoon toch opeten.

Groetjes,

Gen

Romy

Hoi Gen

Zoals jij het beschrijft, moest ik denken aan snoepstaven die ik eerder eens gekocht had, ook van vitakraft : er hingen ook wat losse zaadjes aan het op het eerste licht leek die ook wat statisch daardoor, maar die zaadjes zaten los rond de staaf door vieze draadjes van beestjes  :o :censuur
Ik heb ze dan ook meteen weggesmeten!!!

Ik koop nooit meer snoepstokken van vitakraft, maar altijd merken waarbij de stokken in plastiek verpakt zitten. Want daar kunnen geen vieze beestjes aan! Ik wist trouwens niet dat de snoepstokken van vitakraft koel moesten bewaard worden. En ik denk dat de winkels dat ook niet weten want die staan altijd gewoon in de rekken, ook bij dit hele warme weer!

Groetjes
Romy

feyenooorder1

Citaat van: jeroenn op 28 juni 2009, 19:03:14
heb je ze gekoeld bewaard?

Moet je die dingen gekoeld bewaren dan?

Kimm

nee hoor, dat hoeft niet. gewoon goed in een afgesloten busje of iets dergelijks.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

kim je moet ze gekoeld/afgesloten bewaren het beste is gekoeld staat er ook op.

*Yvon

Hoi hoi

Ik heb ook geregeld van die snoepstaven gezien waar dat stofrag op zat.
Volgens mij is het rag van de motjes ??  ::)
Volgens mij kan het geen kwaad.
Ik spoel ze af met heel heet water en leg ze dan in de koelkast voor een half uurtje ofzo.
Niet te lang onder heet water houden anders valt alles van het stokje af.  ;)
Dan kan de stroop/honing weer hard worden.  ;)

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >