4 mei 2025, 23:23:16

UPDATE +foto nieuwe inrichting!

Gestart door charel, 16 augustus 2009, 19:14:07

« vorige - volgende »

charel

Jacky

Wij noemen dat thuis een paasboom. Daar zetten we vroeger een tak van in een vaas als paasboom  ;D

Is ook een wilg en ik gebruik ze al jaren voor mijn ratten en nu ook voor de valkjes. De bast is favoriet om lekker af te knagen en af te pellen. Zijn ze uren zoet mee.

Voordeel is dat die takken binnen no time weer zijn aangegroeit

Even schoonmaken onder heet water. Klaar!

Veel plezier met het inrichten van de kooi. Ik ben ook al aan het bedenken hoe ik mijn kamervoliere in moet richten. Plaats je nog foto's?

Groetjes Jacky

Heidy

Hoi Charel,

Hier nog een paar tips voor je kooi
ik zou de achterkant voorzien van hardboard of zo iets. Dan blijft je muur schoon en, je kunt de kooi ook eens voor een raam zetten. Wij hebben onze kooi voor het raam staan en dat gaat prima met een hardboard achterkant. Ook zou ik het dak vervangen door gaas. Daar door komt er meer licht in de kooi en je kunt er nog eens iets aanhangen.  Dan een laatste tip: ik zou de bodembedekking vervangen door van die maiskorrels (weet even niet de juiste naam van dat spul). Valkjes scharrelen graag op de grond en dan is dat veel beter.

Groetjes,

Heidy

charel

Hoi jacky, bedankt voor je reactie! ik had gister al een paar takken afgezaagd maar er nog niet in gezet omdat ik er niet zeker van was of het wel kon! vandaag word het erg warm dus ik laat ze allbei lekker los vliegen zodat ik de kooi kan inrichten  en ik zal fotos plaatsen als het helemaal af is! ;D

en heidy, bedankt voor je tips! de kooi staat in een hoek maar daarnaast is een heel groot raam dus ze kunnen gewoon naar buiten kijken! :D
en de reden dat ik er nog geen houtsnippers in heb, is dat de schuifla er nog niet in zit. (deze kooi stond bij mijn moeder haar ex nog en ze kon zo gauw de la niet vinden) vandaar dus;)

mieke_06

@ Heidy je bedoeld zeker corbo ;)

charel

haai allemaal ik heb de takken erin gezet, wat een rotklus was dat!! hoe zetten jullie dat vast? Maaarr... het is een heuse valken speelparadijs geworden (vind ik zelf) hebben jullie nog tips en ideen om het nog mooier te maken?

groetjes charel, kyra en chicka :-*

Jacky

Dat wordt al erg mooi  :D

Ik heb laatst gleufjes in de uiteinden van de takken gemaakt. Zo kun je ze tussen de tralies klemmen, zodat dat ze niet zo los kunnen schieten. De tralie loopt dan door dat gleufje.

Dit hebben houten stokken uit de winkel ook.

Groetjes Jacky

charel

Ja dat heb ik idd geprobeerd, jammer genoeg had ik geen goed gereedschap dus lukte dat niet echt. maar met een beetje improvisatie lukt het ook aardig haha
kyra speelt eigenlijk nooit met speeltjes dus voor hem maakt het niet uit of ik er iets in hang of niet maar gelukkig speelt mijn nieuwe valkje chicka wel! ik hoop dat ze er blij mee zijn  ;D

Jacky

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, in gebrek van een goed zaagje, eigenwijs was en een steak-mes heb gepakt. Zon vleesmesje met grove kartels.  ;D

Meestal is het al s'avonds als ik er mee aan de slag ga en  heb dan het geduld niet om de volgende dag een zaagje te lenen of te halen.  ::)

Wel oppassen met je vingers!

charel

whaha nou dan hebben we wat gemeen, ik zocht ook zo'n kartelmes maar zelfs die had ik niet! (ivm verhuizing)
ik heb het dus gedaan met een aardappelschil mesje :-X :P dat ging niet helemaal soepel en heb dus WEL in me vingers gesneden aauww :censuur volgende keer tog maar even een zaagje kopen ;D