19 april 2024, 06:34:07

zichzelf gewiekt?? nog een keer!!

Gestart door tanneke33, 25 juli 2009, 17:00:08

« vorige - volgende »

tanneke33

25 juli 2009, 17:00:08 Last Edit: 8 augustus 2009, 11:16:36 by tanneke33
Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie en in die tijd heeft de buurvrouw ze verzorgd. We vonden allemaal bloedspatten en 3 grote pennen onderin. Ws heeft Lucky vast gezeten? heeft ie zichtzelf nu gewiekt? hij doet verder normaal alleen vliegen gaat dus moeizaam omdat ie 3 grote pennen mist, de onderste 3 , hij bloed nu niet meer en is ook al genezen zal dus aan t begin van de vakantie gebeurd zijn.
komen de veren vanzelf terug? of kan het blijvend zijn? ( omdat t gebloed heeft)

Kimm

hoi tanneke,

het kan zijn dat hij paniek heeft gehad of inderdaad vast heeft gezeten. geen zorgen, dit groeit binnen 6 weken weer aan en gelukkig is het ook weer goed met hem.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

tanneke33

ok dat hoop ik dan maar.

tanneke33

Gisteravond is het weer gebeurd , we hebben nu gezien wat er gebeurd, hij schrok ,en ging fladderen en toen hij weer wat rustig was miste hij 5 grote veren, weer aan dezelfde kant als de vorige keer en weer bloeden, we hebben gisteravond maar een lampje in de kamer aangelaten.
Hij heeft dus niet vast gezeten ofzo. Maar echt helemaal normaal lijkt me dit toch niet? de andere valk doet zoiets dus niet en heeft zoiets nog nooit gehad.
Iemand tips of ideeen??

smiley

Hallo

Ik heb 6 valkjes hier in de voliere ,en er is altijd maar 1 die dit gedrag vertoont .
Dat gedrag noemen we een paniek aanval en daarbij verliezen ze vaak slagpennen.
gelukkig groeien de pennen binnen 6 weken weer terug .
Dat je in de nacht een lampje laat branden is al een hele goede oplossing,sommige valkjes zijn namelijk nachtblind en krijgen daarom deze aanvallen.
Lutino's en albino's zijn daar een goed voorbeeld van .
als je je valkje laat vliegen dan moet je goed op hem letten omdat zijn evenwicht is verstoord door het ontbreken van de pennen en zich daardoor nog meer zou kunnen beschadigen .
Gaat het vliegen erg moeizaam dan zou ik hem een poosje in de kooi laten ,dus niet laten vliegen totdat de pennen weer terug beginnen te komen.
Lekker op schoot mag natuurlijk wel .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht