16 april 2024, 13:06:03

Verticale spijlen

Gestart door aaron, 25 juli 2009, 11:50:03

« vorige - volgende »

aaron

Mijn kooi voor parkieten die ik gisteren in de winkel had gekocht heeft verticale spijlen .Ik had gelezen dat parkieten graag klimmen dus dat zal moeilijk gaan nu.Het gaat over 2 (tamme )valkparkieten(poppen)die ik na het weekend bij de kweker kan gaan halen(ze zijn sinds donderdag zaad gaan eten ipv pap...).Moet ik eventueel een laddertje in mijn kooi installeren of kan het geen kwaad dat de spijlen verticaal zijn?
,aaron

mieke_06

verticale spijlen kan geen kwaad. je kun t speeltjes erin hangen laddertjes vinden ze ook vaak leuk. het is jammer dat je geen horizontale spijlen heb maar het is geen ramp.

groetjes, Mieke

aaron

Ik heb hier nog een laddertje van mijn rat 8-) Ik hoop dat dat groot genoeg is,en anders zal ik wel nog eens naar de winkel gaan 8-)

mieke_06

hoe groot is je kooi?

vaak zijn parkietenkooien niet echt groot maar prima voor 1 valkje maar voor 2?

en heb je er ook speeltjes in?

groetjes, Mieke


mieke_06

hahahaha dat noem ik een kamervoliere. ik was bang dat je zon kleine kooi had maar hier passen er makkelijk 2 in.

ik heb ook een kamervoliere gehad met verticale spijlen maar er zitten er ook een paar horizontale in en ze klommen prima ;D

je hoeft je dus geen zorgen te maken ;)

veel plezier met je aankomende aanwinsten :D

Groetjes, Mieke

Anke

Hoi,
Vaak moeten de valkjes er even  wennen aan verticale splijlen. Maar dat lukt snel genoeg hoor.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

aaron

=D,,en misschien naar volgend jaar toe zet ik er misschien een mannetje bij

Kimm

hoi

ook ik heb een kooi met verticale en horizontale spijlen. nou je wilt niet weten hoe handig ze daar in zijn zeg.
echt ze glijden gewoon omlaag en klimmen kunnen ze gewoon echt goed!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

aaron

Bedankt allemaal!Maandag mag ik ze komen ophalen en daarna rij ik door naar den aveve achter een laddertje ofzo 8-)

aaron

Het zijn echt lieve valkjes;foster en lena.Maar ze kunnen niet zonder elkaar als foster uit het zicht van lena is beginnen ze te krijsen en te fluiten =/.Ze zijn heel tam en ik leer nu foster steeds van verder vliegen.Lena kan helaas nog niet zo goed vliegen(ipv te vliegen valt ze).Verder kakken ze overal dus weet iemand een manier hoe je ze "zindelijk" kan maken?

Gerdaaaa

Hoi Aaron,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkjes.
Leuke namen heb je ze gegeven.

Valkjes worden niet zindelijk.
(was het maar zo hé  ;))
Dat moet je dus maar op de koop toenemen.
Voor de poepjes gebruik ik babydoekjes (die vochtige).
Ideaal.

Veel plezier met je aanwinst.

aaron

spijtig :'(,,meestal leg ik een papieren zakdoekje in mijn nek zodat ze daarop hun behoefte doen :)

C@rl@

Mooie kooi heb je voor ze hoor .
Ik heb er ook een houten trap in, maken ze ook gebruik van, en het is een heel koddig gezicht als ze omhoog en omlaag lopen. :)
De vochtige doekjes gebruik ik ook voor de poepjes, als je het meteen opruimt is er niets aan de hand. ;)
Veel plezier met ze. :D