4 mei 2025, 09:13:20

Sam & Moos

Gestart door Gerdaaaa, 23 juli 2009, 18:54:48

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

@ Pita,
ja , dat doe ik zeker  :D

@ Joke,
Ik weet niet wanneer Moos geboren is. Heb zonet de kweker, Bonnie, een mailtje gestuurd met de vraag.
Het zou zomaar kunnen dat jouw valkjes niet zo oud zijn als de mijne.  :)

@ Manon,
dank je  :D

krimhilde

hoi,

ik kom ook even je boekje binnen!

wat is sam een moai leaf fûgeltsje.

gr Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Hermien

Gerdaaaa

14 augustus 2009, 13:12:50 #33 Last Edit: 14 augustus 2009, 22:52:21 by Gerdaaaa
Dankjullie wel :)

@Joke,
Moos is 19-06-2009 geboren.

Vandaag is D-day!
Moos is vandaag ons gezin komen versterken.
Bonnie had haar vanmorgen uit de voliere gehaald, en Moos had al mooi rustig bij haar op de schouder gezeten. Ze stapte ook keurig op haar vinger. Heel leuk, omdat Moos enkel de voliere gewend is.

Thuisgekomen heb ik haar toch maar eerst in een ander kooi gezet. Ze blies en verzette zich behoorlijk toen ik haar het reismandje uit wilde halen. Vond het dus zielig om haar gelijk bij (super ondekkende) Sam te zetten.

Heb Sam op mn vinger gehouden en voor Moos... Moos blies!! en Sam schrok zich rot !  :D

Wel even een foto van Moos gemaakt in haar (tijdelijke) kooi.

Wat een beauty he?!!

Gisteren genoot Sam voor het 1st van zn douche. Keren ervoor, zat hij onwetend naar de druppels te kijken.. maar gister had hij door dat het toch wel heeel lekker is.

Dat ie van douchen zo nat kon worden was ook een nieuwe ervaring voor hem  ;D

Always look..

JIPPIE!! Moos is "thuis"!!
Wat zijn het toch een plaatjes!

Hoop dat Moos snel haar plekkie in het gezin en bij Sam vind!

xx Sanne en de Jongens

-Joke-

Citaat van: Gerdaaaa op 14 augustus 2009, 13:12:50

@Joke,
Moos is 26-05-2009 geboren.

Dan is Moos geboren op de dag dat Pukkie geboren is  ;D
Dus Sam en Moos zijn op een paar daagjes na even oud, leuk zeg!!

Wat een mooie foto van Moos.
En Sam zijn douchefoto...  ;D

Groetjes!

Gerdaaaa

14 augustus 2009, 21:15:32 #36 Last Edit: 14 augustus 2009, 21:25:33 by Gerdaaaa
Ze zitten inmiddels bij elkaar..
Op zich gaat het wel goed. Ze eten van hetzelfde trosgierst.
Sam lijkt bij tijden wat hyper.. maar ik denk dat hij geen idee heeft wat hem nu overkomt in zn kooi.

Alleen net het slapen gaan...
Moos is op het touwbruggetje gaan zitten... (gelukkig aan de goede kant  :D) want het is ook Sam zijn slaapplek.. (dan dus aan de andere kant)
Dan ging niet helemaal zonder slag of stoot.
Sam ging steeds naar Moos... ze hebben een 'bekgevecht' gehouden.. (de 1 deed niet onder bij de ander) (ze deden elkaar geen pijn )
Sam heeft nog wat heen en weer gedraald... maar is toch ook maar gaan slapen.....

Vanmiddag zag het er zo dus uit

Gaat vast goedkomen. Ik heb er wel vertrouwen in.

Moos accepteerd mijn hand bij haar in de buurt. Ze wandeld er ook rustig overheen of blijft er even op zitten. Ik kon haar ook zachtjes aaien.
Volgens Bonnie zou het niet te veel moeite kosten om haar tam te krijgen, en ik hoop dat ze gelijk heeft. ;)

druppel

hey wat leuk dat moos er ook is, en dat tam maken gaat vast helemaal goed komen zeker met sam als voorbeeld

☺ Pita ☺

Heej gezellig samen in een kooi.
Gaat goed komen hoor :D

Jacoba

Hoi Gerda,

Twee valkjes Sam en Moos, leuk hoor. Veel succes met tam maken. En vooral genieten van je maatjes.
Groetjes Jacoba.

Hermien

Over dat snavelvechten op het touw bij het slapen gaan zou ik me niet al te druk maken. Doen ze in de vrije natuur ook en hier doet mijn 'Vliegtuig' dat ook nog regelmatig, hoor. Niks ernstigs. Na een minuut of 10 keert dan de rust weer en zit ieder op zijn eigen, vaste plek. Gaat dus gewoon goed bij jou!

:-*   :-*   :-*
                                                  ;D

-Joke-

Wat een vertederende foto van hun 2'tjes samen!

Hoe gaat het ondertussen met ze, alweer een beetje beter?

Groetjes!

Gerdaaaa

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Jacoba,
Gizmo zit hier in ons hart. Was even aan het kijken op jullie site, en zag een foto van de moeder van Giz. Beiden dood....
Jammer !!

Moos is, zoals Bonnie al zei, een makkelijk vogeltje.
Ze stapt netjes op de hand/vinger. (soms moet ik haar even helpen). Ik mag ook gerust een hand op haar leggen als ze bij me zit.. en aaien vind ze ook prima. Maar..dit alles niet te lang!!  :D

Sam vind het af en toe nog knap raar, dat er zo'n 'grote' vogel bij is. (Sam is 3wk ouder maar zo'n 10gr lichter (dus kleiner) dan Moos).
Met het slapen gaan wil hij haar het liefst van het bruggetje afduwen.. maar dat lukt hem niet :)
Dus accepteerd hij het maar en gaat ook lekker slapen.

Buiten de kooi zoeken ze elkaar op. In het volgende filmpje kan je zien hoe 'dapper' Sam is  8) (not!)

Moos gaat gelijk op en om het speelplankje.. Sam durft er nog steeds niet op :D

Ze lopen wat rond, trekken draadjes uit de mat die voor de tuindeuren ligt.. en ik? Ik geniet van ze!

Tijdens haar wandeling kwam Moos de beer tegen..Ze ging er eens goed voor zitten, zodat ik een mooie foto van  haar kon nemen  ;)

-Joke-

Hahahaha, die Sam  ;D

Kijk 'm eens rondhuppelen, en Moos trekt zich er niets van aan, eet lekker verder  :)

Mooie foto's ook alweer!

Groetjes!

Always look..

Erg leuke foto's hoor! En het filmpje wat een held zeg :P
Met de slaapplekken kiezen gaat helemaal goed komen, ook hier hebben ze wel eens ruzie om het beste plekje op stok ;)
En na een tijdje zitten ze toch lekker tegen elkaar aan te slapen  ;D

Gr Sanne en de Jongens!