16 april 2024, 22:23:58

Sam & Moos

Gestart door Gerdaaaa, 23 juli 2009, 18:54:48

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

23 juli 2009, 18:54:48 Last Edit: 23 juli 2009, 22:20:54 by Gerdaaaa
Hallo,


Ik had al geschreven http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,32423.0.html dat als hier de nieuwe valkjes kwamen, ik hierover wilde schrijven.

Gizmo was mijn 1e valkje. Toen ik hem kreeg was hij al handtam gemaakt door de kweker. Vanaf dag 1 waren Giz en ik vriendjes.
Tot aan het begin van deze maand... toen ging het mis met mn vriendje.
We hebben onze uiterste best voor hem gedaan... het heeft allemaal niet mogen baten.. :'(

Voor Gizmo had ik al een valkje gereserveerd. Hij was alleen en enorm op ons gericht.
Toen Gizmo het niet ging halen, hebben we overlegt.. wel dat nieuwe valkje laten komen? Zo ja, dan gelijk een 2e erbij.

En zo komen we bij Sam. Een mannetje witmask (split?)
Sam(mie) hebben we gisteren bij de kweker opgehaald hier uit het mooie Friesland.
Sam is door de kweker een week of 4 handgevoed. Sinds een paar dagen at hij zelfstandig en dus kregen we een mailtje met het groene licht.
Moos, het cinemon opaline bonte popje zit nog in het blok bij de kweker. Op haar moeten we dus nog wachten.

Sam is een schatje !
Hij is al handtam.
Op aanraden van de kweker had ik op de bodem van de kooi voer en drinken staan. Maar Sam had al heeel snel door dat voer en water ook boven in de kooi was. Dat wat op de bodem staat wordt niet eens bekeken.
Dat haal ik er morgen maar uit.
Hij heeft al tig x gegeten en gedronken vandaag. Dat gaat helemaal goed dus.

Ook hebben we hem al geregeld uit de kooi gehad. Dat vind hij bere interessant!
Nu zit hij lekker op de stok te slapen, kop in de veren.


Mag ik jullie voorstellen?
Sam !

(hmz.. hoe krijg ik de foto in het bericht zelf ipv als bijlage?)

Gerda

Wat een schatje!

Om een foto te plaatsen, plaats de link tussen [ img ]   [ /img ] (zonder de spaties) en de foto wordt zichtbaar.

Hoe lang moeten jullie nog wachten op moos?

Groetjes, Gerda

Gerdaaaa

@Gerda
Ik weet niet hoelang we nog moeten wachten op Moos
Ze zit nog in het blok, dus het zal al gauw een paar weekjes zijn denk ik (?)
De kweker kon het ook niet zeggen.


Vanmorgen na het wegen van Sammie besloten de raad van de kweker op te volgen en hem wat pap te geven.
Sam eet overigens wel zelfstandig!
Sam woog gisteren 77gr en vanmorgen 74gr.
Na het voeden woog hij weer 77gr.
Ik las hier op de site dat een valkje van 5 wk en ouder toch wel een 90gr hoort te zijn. Dat is Sammie dus nog lang niet....

Hij is een vrolijk ventje, probeert al heel dapper wat te spelen als hij uit de kooi is. Ik zet hem dan voor me op tafel, daar begint ie de boel nu iets te verkennen.
Maar.. hij blijft naar me kijken en als het toch te 'eng' is, komt ie gauw weer bij me.

De (grote) kooi wordt ook steeds meer eigen.
Leuk te zien hoe hij dingen ontdekt en uitvind.
Zo stond hij net op het loopbruggetje, op het laatste houtje.. je zag hem denken: en nu?
Maar dat heeft hij weer goed opgelost.

Hermien

Wat is Sammie een dotje, zeg. Nog maar 5 weken en al zo zelfstandig! Helemaal goed. Ben benieuwd naar het vriendinnetje dat straks gaat komen.

                               :-*   :-*   :-*

druppel

wat een mooierd zeg die sammie, fijn dat je m al zo tam heb gekregen meteen al lekker kroelen ;D

Kimm

hoi gerda!

ik zie je boekje nu pas  :-[

gefeliciteerd met sam!! wat een lieverd zeg, mooi hoor.
succes met hem en ik ga je boekje bijhouden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdaaaa

Sam begint zich steeds meer thuis te voelen.

Als ik hem roep als ik voor de open kooi staat, weet hij uit gekkigheid niet hoe snel hij bij me moet komen  ;D
Maar.. zo handig is hij nog niet dat hij van tak tot tak springt.. het draaien op de stok vind hij nog moeilijk:-)
Wat leuke momenten opleverd om naar te kijken.
Hij doet zo zn best!

Geregeld zit hij op het loopbruggetje. De touwtjes daarvan vind hij reuze boeiend.

Wat ook weer leuk is, dat hij zo dus van dat bruggetje afmoet... dan waggelt hij wat heen en weer. Je ziet hem dan nadenken "wat is hier de beste strategie" ?

Ik heb even bij de kweker nagevraagd, maar Sam is van 29-05-09. Hij is namelijk best een ukkie met zijn ca 75gram.
Dit komt omdat hij een papvalkje is.
Hij eet de hele dag door (ik houd zijn gewicht dagelijks in de gaten) dus dat gaat vast goed komen.


Marc van de Kuifjes

Hey Gerda,

Mooie kooi die Sam voor zich alleen heeft! ;D Waneer verwacht je dat Moos erbij komt?

Leuk touwladdertje trouwens. Heb je dat zelf gemaakt?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Kimm

hoi gerda,

dat komt vast wel goed met zijn gewicht.
mijn happy is ook niet zo groot en weegt 80 gram. het ligt ook wat aan hun bouw.

leuke lieve foto's  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdaaaa

@Marc
Dank je.
Ik vind het ook een mooie kooi  :)

Het bruggetje heb ik inderdaad zelf gemaakt.
Wanneer Moos komt is nog niet bekent.

@Kimm
Fijn te lezen dat er dus ook gewoon kleintjes zijn  :D Hoef ik me daar geen zorgen om te maken.



Sam wordt met de dag dapperder.
Hij laat zich af en toe even goed horen en heeft de snelste weg naar mij als ik voor de (open) kooi sta al gevonden.
Vanmorgen liep hij me achterna in de kamer. Super leuk gezicht.

Ik geef hem elke dag een stukje fruit of groente... maar hij banjert er gewoon overheen zonder het een blik waardig te geven.  :-\  :)

Kimm

mooie kooi, heb er ook 2 van staan  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdaaaa

@Kimm
2 stuks! Wat een ruimte heb je dan, ik vind het een grote kooi hoor  :D
Heb je er per kooi 2 inzitten?



Sam was vanmorgen 77gram. Hij groeit dus gestaag :-)

1x Per dag (1 of 2 uurtjes) vervang ik zn voerbak met zaad voor een bak met pellets.
Hij eet ze wel, maar is er (nog) niet dol op.
Hij snapt het volgens mij ook niet helemaal  :D Hij heeft in valkjes-taal er zo af en toe commentaar op.

Dat bedelgedrag wat hij vertoont http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,32625.0.html doet hij enkel als hij bij mij zit. Zit hij bij mn vriend, dan dus niet.
Zal misschien komen omdat de kweker (Bonnie) hem dagelijks zn pap gaf. Hij is vrouwen gewend  ;)
(oh, hij doet het nu ook.. hij zit nu bij zn bakje met pellets..)


*Manon*

Hoi hoi Gerda,

wat een leuk dagboek heb je.... Sam is mooi zeg... ik ben zelf ook helemaal weg van witmaskertjes, ik heb er zelf 3 en nu zelfs een eerste nestje met witmaskertjes... zoooo leuk  :D

En binnenkort komt Moos?
Leuk joh!

Ik ga je volgen in je boekje.

Fijn weekend!

Groetjes Manon

Sabrina

Hoi Hoi Gerda!

Sam is id een mooi valkje  ;D
Leuk dat hij een maatje erbij komt!
Heb je ook al foto's van Moos?


Als het zo doorgaat met Quint kom er ook een maatje bij.

Ik ga je boekje volgen!!

Liefs Sabrina

Gerdaaaa

@Sabrina,
Neen, ik heb nog geen foto's van Moos(ie).
Heb haar alwel gezien, toen ik Sam op ging halen.
Ze is mooi !!!!  :D


Sam begint gezellig te 'brabbelen' . Leuk klinkt dat!
Tis wel een dikke bangerd  ;D Hij loopt nog geen meter van ons vandaag. Hij gaat al heel dapper van schouder naar knie... maar weet dan niet hoe snel hij terug moet naar de schouder  :)

Knuffelen vind hij heerlijk!! Hij tilt zowat mn hand omhoog om eronder te gaan zitten ::)

Tis een heerlijk ventje  ;)